sabk-price9 12 دی 1402

سبک‌های مختلف پرایس اکشن

سبک‌های پرایس اکشن که گاهی اوقات با نام الگوهای پراس اکشن نامیده می‌شوند، الگوهایی هستند که می‌توانند برای پیش‌بینی رفتار بازار آتی مورد استفاده قرار گیرند.

ادامه مطلب
چگونگی محاسبه نسبت ریسک به ریوارد در بازارهای مختلف 05 اسفند 1400

چگونگی محاسبه نسبت ریسک به ریوارد در بازارهای مختلف

با توجه به حضور فعال و همیشگی افراد در بازارهای مالی، شاهد این ماجرا هستیم که معامله گران و سرمایه گذاران همواره تلاش دارند تا در معاملات خود، ریسک کمتری داشته و در مقابل به پاداش و سود مناسب تری دست یابند.

ادامه مطلب
تحلیل زمانی ایچیموکو چیست؟ 04 اسفند 1400

تحلیل زمانی ایچیموکو چیست؟

یکی از اندیکاتورهای بسیار کاربردی و مهم در بورس و بازارهای مالی، ایچیموکو است که می‌ توان با استفاده از آن، روند تحلیل نمودارها و تغییرات بازار را به خوبی پیش بینی نمود. برای استفاده صحیح و بهینه از این ابزار، نیاز است که برخی مهارت‌ ها را بیاموزید تا بتوانید از قابلیت ‌های مهم این اندیکاتور بسیار پرقدرت استفاده کنید و بر آن اساس، روند معاملات خود را ساده تر ساخته و بر موفقیت معاملات خود بیفزایید.

ادامه مطلب
چگونه در بورس جهانی سرمایه گذاری کنیم؟ 03 اسفند 1400

چگونه در بورس جهانی سرمایه گذاری کنیم؟

بورس به مجموعه ای از بازارها و مبادلاتی که با فعالیت های منظم خرید و فروش و صدور سهام شرکت های عام همراه  باشد، اشاره دارد که هر یک از این فعالیت ها، بر اساس قوانین از پیش تعیین شده و به صورت رسمی انجام می شود. حال به تعریف ارائه شده، وسعت جهانی دهید، مشخصا با پدیده بسیار بزرگی مواجه خواهید شد که به آن، بازار جهانی بورس گفته می شود.  

ادامه مطلب
مقایسه بازارهای بورس و فارکس 02 اسفند 1400

مقایسه بازارهای بورس و فارکس

امروزه افرادی که به عنوان تریدر فعالیت می کنند، به بازارهای مالی بیشتری دسترسی دارند که می توان به بازار سهام و یا همان بازار بورس و بازارهای پرنوسان ‌تر مانند بازار فارکس اشاره نمود که با توجه به اهداف و ایده آل های خود اقدام به فعالیت در آن می نمایند.

ادامه مطلب
شرکت ‌های سهامی عام و سهامی خاص چه شرکت ‌هایی هستند؟ 25 بهمن 1400

شرکت ‌های سهامی عام و سهامی خاص چه شرکت ‌هایی هستند؟

شناخت شرکت های موجود و فعال در بازار سرمایه که به ‌عنوان عامل اصلی فعالیت بازار می باشند از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. طبق قانون تجارت، شرکت عبارت است از قراردادی که به ‌موجب آن، دو یا چند نفر میزان مشخصی سرمایه آورده، تا اقدام به انجام فعالیت ها و عملیات تجاری مورد نظر نموده و سود و زیان ناشی از تجارت، بین سرمایه گذاران نیز تقسیم می ‌شود.

ادامه مطلب
سبدگردانی چیست و چه مزایایی دارد؟ 19 بهمن 1400

سبدگردانی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از روش های سرمایه‌ گذاری غیرمستقیم در بورس، سبدگردانی است که در واقع گزینه انتخابی بسیار مناسبی برای آن دسته از افرادی می باشد که به تازگی وارد بازار شده اند و دانش تحلیلی و زمان کافی برای بررسی بازار را ندارند.

ادامه مطلب
چگونه از اشتباهات معاملاتی جلوگیری کنیم؟ 18 بهمن 1400

چگونه از اشتباهات معاملاتی جلوگیری کنیم؟

هر یک از افراد با هدف کسب درآمد و رسیدن به سود بیشتر، وارد دنیای سرمایه گذاری می شوند و تمایل دارند که معاملات موفقی انجام داده و به میزان رضایت مورد نظر خود برسند. اگر چه که این عامل مشهود است و بسیاری از افراد نیز به همین ترتیب توانسته اند به موفقیت های قابل توجهی دست یابند. ولی بهتر است بدانید که یک معامله‌ گر موفق، کسی است که از آینده سهم انتخابی مورد نظر  خود به خوبی آگاه باشد و پیش بین های لازم را انجام دهد، اینکه  چه خواهد شد و در چه قیمتی باید به سهم ورود یا خروج کند. صحبت درباره گذشته یک سهم، آسان است، ولی باید فرصت های معاملاتی پیش رو را شناخته و بدان ها دست یافت.

ادامه مطلب
آیا بین پس‌ انداز و سرمایه‌ گذاری، تفاوت وجود دارد؟ 17 بهمن 1400

آیا بین پس‌ انداز و سرمایه‌ گذاری، تفاوت وجود دارد؟

بارها مشاهده شده است که برخی کلمات، مشابه هم در نظر گرفته شده و بعضا به جای هم استفاده می شوند. در صورتی که تفاوت هایی با یکدیگر داشته و به یک معنا و مفهوم نمی باشند و بر همین اساس، معمولا کلمه های پس ‌انداز و سرمایه‌ گذاری نیز به جای یکدیگر، استفاده می‌ شوند. در واقع بین این دو کلمه تفاوت ‌های بسیاری وجود دارد که برای تضمین آینده مالی باید در ذهن خودبین این دو، تفاوت ایجاد کنیم.

ادامه مطلب
مراقب این تله های سرمایه گذاری باشید 16 بهمن 1400

مراقب این تله های سرمایه گذاری باشید

در بازارهای سرمایه گذاری گاهی پیش می آید که در هنگام سرمایه گذاری، ناخودآگاه تسلیم برخی افکار و وسوسه ها شده و اگر چه که دلیل خوبی برای انجام آن ندارید، ولی آن را بهترین و منطقی ‌ترین تصمیم ممکن دانسته و اجرا می کنید. اینها در واقع همان تله های سرمایه گذاری هستند. اگر متوجه شده باشید، تله ها ماهیتی ذهنی دارند. یعنی ممکن است از دانش خوبی برخوردار باشید، ولی در عمل نیز اشتباه ‌ترین گزینه ممکن را اتخاذ نموده و دچار خطا شوید.

ادامه مطلب
ویژگی سرمایه گذاران ریسک پذیر چیست؟ 15 بهمن 1400

ویژگی سرمایه گذاران ریسک پذیر چیست؟

به نظر شما سرمایه ‌گذاران ریسک‌ پذیر چه ویژگی ‌هایی دارند؟ آیا این افراد  با پذیرش ریسک به موفقیت های بیشتر دست می یابند؟ چه میزان از پذیرش ریسک در سرمایه گذاری مفید است؟ شما تا چه اندازه، پذیرای معاملات ریسکی هستید؟

ادامه مطلب
چگونه می توانیم در ترید کردن موفق تر باشیم 07 بهمن 1400

چگونه می توانیم در ترید کردن موفق تر باشیم

سرمایه‌ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال اگرچه بسیار جذاب است ولی فراز و نشیب ‌های بسیاری دارد که بدون دریافت آموزش های لازم و یادگیری و تجربه معاملاتی ممکن است به موفقیت مورد نظر دست نیافته و سرمایه زیادی را از دست دهید. به همین منظور در این مقاله می خواهیم نکاتی را که باید به دقت مورد توجه قرار داده و انجام دهید و یا از برخی موارد آن دوری کنید تا به کسب نتیجه مطلوب دست یابید، صحبت کنیم و آن را در قالب دو بخش باید ها و نبایدهای ترید کردن ارائه می نماییم.  

ادامه مطلب