چگونه در بورس جهانی سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه در بورس جهانی سرمایه گذاری کنیم؟

بورس به مجموعه ای از بازارها و مبادلاتی که با فعالیت های منظم خرید و فروش و صدور سهام شرکت های عام همراه  باشد، اشاره دارد که هر یک از این فعالیت ها، بر اساس قوانین از پیش تعیین شده و به صورت رسمی انجام می شود. حال به تعریف ارائه شده، وسعت جهانی دهید، مشخصا با پدیده بسیار بزرگی مواجه خواهید شد که به آن، بازار جهانی بورس گفته می شود.  

بازار بورس جهانی

بزرگترین بازار بورس جهان، از گذشته تا به امروز، بازار بورس آمریکا می باشد که مورد استقبال افراد بسیار زیادی در سراسر جهان قرار گرفته است. به طوری که بسیاری از شرکت های  بزرگ بین المللی تمایل دارند در این بازار حضور یابند. آن ها با حضور در این بازار، فعالیت های خود را توسعه داده و سود بیشتری کسب می کنند.

هم اکنون تعداد زیادی از شرکت های بزرگ و معتبر مانند آمازون، مایکروسافت، اپل، گوگل و بسیاری از شرکت های دیگر نیز در این بازار حضور دارند که سهامشان توسط سرمایه گذاران معامله می شود.

انواع بورس جهانی برای سرمایه گذاری

در اینجا به معرفی مهمترین بازارهای خارجی که ایرانیان تمایل زیادی به سرمایه گذاری در آن دارند خواهیم پرداخت.

تالار بورس نزدک

یکی از بازارهای معتبر آمریکا، نزدک NASDAQ)) است که بسیاری از شرکت های بزرگ مانند اپل و مایکروسافت را در خود جای داده است و افراد علاقه مند به فعالیت در بورس، به اعتبار وجود چنین شرکت هایی در نزدک، تمایل به سرمایه گذاری  دارند.

تالار بورس نیویورک

یکی دیگر از  بازارهای بزرگ  بورس آمریکا از نظر حجم معاملات و ارزش بازار، به شمار می رود. تفاوت نزدک با بورس نیویورک، در نوع شرکت هایی است که در هر بازار قرار دارند. به عنوان مثال، شرکت هایی مانند جی ‌پی مورگان، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی و علی بابا در بورس نیویورک حضور دارند و شرکت های بزرگ دیگر، مانند فیس بوک که در حوزه تکنولوژی فعالیت می کنند، در نزدک معامله می شود.

بازار فارکس (بازار تبادلات ارزی)

در بازار فارکس، ارزهای متفاوتی معامله می شود که از همین خرید و فروش ارزها سودهای خوبی حاصل می شود. مثلا از تبدیل ریال به دلار و سپس فروش دلار و تبدیل آن به ین ژاپن و استفاده از این نرخهای تبدیل می توان کسب درآمد کرد.

اگر چه که هر دو بازار نزدک و نیویورک در شمار غول های بسیار بزرگ تجاری محسوب می شوند، ولی باید گفت که، بازار فارکس از آن ها بسیار  بزرگ تر است.

مزایای فعالیت در بورس جهانی

معاملات دو طرفه: برای کسب سود می توان از پیش بینی روند صعودی، قیمت ها استفاده کرد و با خرید سهم موردنظر کسب سود نمود .همچنین میتوان با پیش بینی ریزشی بودن سهم مذکور اقدام به فروش آن نموده و از ریزش آن کسب سود نمود.

معاملات لحظه ای: امروزه به دلیل دسترسی آسان به اینترنت، امکان خرید و فروش در هر لحظه و هر نقطه از جهان، برای همگان امکان پذیر است. علاوه بر این، مزیت دیگر بورس جهانی، معاملات لحظه ای و شفاف بازار است.

تغییر قیمت کم: به دلیل حجم بالای جابجایی مالی در بازار و تعداد زیاد معامله گران و همچنین نوع قراردادهای متفاوت در بازار، احتمال کمی برای جابجایی های زیاد در بین سهم ها وجود دارد.

در بازار تبادلات ارزی، بین جفت ارزهای اصلی و مهم، روزانه به صورت میانگین یک تا دو درصد جابجایی را نسبت به ارزش ذاتی آن جفت ارزها شاهد هستیم. این مقدار جابجایی در مقایسه با بازارهای کالا یا سهام، مقدار کمتری است.

شاید اکنون سوال ایجاد شود که چگونه می توان، سهام در بورس جهانی را خریداری نمود و یا روش ورود به آن چیست؟ پیش از هر اقدام که البته مهمترین اقدام  محسوب می شود، این است که برای هر نوع سرمایه گذاری، چه داخلی و چه خارجی، شما باید دانش مورد نیاز برای فعالیت در بازار را کسب نمایید و حتما در صدد دریافت آموزش های لازم برآیید. چنانچه قصد داشته باشید که سرمایه خود را به دست شخص دیگر سپرده و از این روش، به کسب سود برسید، باز هم نیاز به اطلاعات کافی دارید تا فریب افراد سودجو را نخورید. همچنین توصیه می شود که برای آغاز فعالیت و کسب تجربه، از یک اکانت دمو، استفاده کرده و دانش خود را محک بزنید. هر بروکر، یک اکانت آزمایشی با دارایی مجازی می دهد که برای شروع، تمرین بسیار خوبی است.

 

 

 

نظر خود را بنویسید