دلتا و دلتای دایورژنس در ولوم تریدینگ چیست؟ 15 فروردین 1403

دلتا و دلتای دایورژنس در ولوم تریدینگ چیست؟

دلتا در واقع فرق بین خریدها و فروش‌های بازار در هر سطح قیمت، هر کندل/میله یا هر بازه زمانی است . این نشانگر تفاوت بین فشار خرید و فروش را اندازه‌گیری می‌کند و می تواند قدرت سفارش‌های خرید یا فروش را نشان دهد.

ادامه مطلب
ولوم پروفایل ؛مارکت پروفایل ...خطوط ، سطوح ،تفاوتها ،شباهتها  و چالشها1 09 فروردین 1403

ولوم پروفایل ؛مارکت پروفایل ...خطوط ، سطوح ،تفاوتها ،شباهتها و چالشها

ولوم پروفایل ابزاری قدرتمند در تحلیل تکنیکال است که به معامله گران در درک بهتر رفتار بازار و شناسایی سطوح کلیدی عرضه و تقاضا کمک می‌کند. توزیع حجم معاملات در سطوح مختلف قیمت، اطلاعات ارزشمندی راجع به تمایلات معامله گران و تعادل قوای بازار ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی انواع توزیع در ولوم پروفایل و کاربرد آنها در تحلیل بازار می‌پردازیم.

ادامه مطلب
حجم معاملات 22 اسفند 1402

ضرورت توجه به حجم معاملات

درک حجم در معاملات برای تحلیلگران و معامله‌گران بازارهای مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حجم معاملات، که به تعداد سهام یا دارایی‌هایی اشاره دارد که در یک دوره زمانی مشخص معامله می‌شوند، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی درباره قدرت یا ضعف یک روند قیمتی ارائه دهد. در این مقاله، به اهمیت حجم در معاملات، طبقه‌بندی انواع حجم و راه‌های یادگیری استفاده از حجم در معاملات خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
مارکت پروفایل1 16 بهمن 1402

مارکت پروفایل: یک ابزار تحلیل تکنیکال قدرتمند

مارکت پروفایل (Market Profile) یک ابزار تحلیل تکنیکال است که با ترسیم حجم معاملات در دوره های زمانی مشخص و قیمت های معلوم ، به معامله‌گران کمک می‌کند تا رفتار بازار را از دیدگاه عرضه و تقاضا درک کنند.

ادامه مطلب
اسمارت مانی 1 09 بهمن 1402

اسمارت مانی چیست؟

اصطلاح اسمارت مانی (Smart Money) به سرمایه‌ای گفته می‌شود که توسط سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ (مانند بانک‌های مرکزی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی) و همچنین سرمایه‌گذاران خرد حرفه‌ای (مانند مدیران سرمایه‌گذاری و معامله‌گران حرفه‌ای) به یک بازار وارد یا از آن خارج می‌شود. این سرمایه‌گذاران به دلیل دسترسی به اطلاعات و منابع بیشتر، دانش و تجربه بیشتر در مورد بازار و همچنین حجم معاملات بالاتر، تأثیر قابل توجهی بر روند قیمت‌ها در بازارهای مالی دارند.

ادامه مطلب
نسبت‌های مالی در بازار بورس 03 بهمن 1402

نسبت‌های مالی در بازار بورس

نسبت‌های مالی، شاخص‌هایی هستند که برای ارزیابی وضعیت مالی یک شرکت استفاده می‌شوند. این نسبت‌ها با مقایسه دو یا چند متغیر مالی، اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد مالی شرکت، وضعیت مالی آن و توانایی آن در بازپرداخت بدهی‌ها ارائه می‌دهند

ادامه مطلب
فوت پرینت 30 دی 1402

فوت پرینت

فوت پرینت (Footprint) ، به معنای نمایش حجم معاملات در یک قیمت ویا تیک قیمتی مشخص است. فوت پرینت می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد جهت آتی حرکت قیمت ارائه دهد.

ادامه مطلب
sabk-price9 12 دی 1402

سبک‌های مختلف پرایس اکشن

سبک‌های پرایس اکشن که گاهی اوقات با نام الگوهای پراس اکشن نامیده می‌شوند، الگوهایی هستند که می‌توانند برای پیش‌بینی رفتار بازار آتی مورد استفاده قرار گیرند.

ادامه مطلب
نمودار ایچیموکو 2 20 آذر 1402

نمودار ایچیموکو

نمودار ایچیموکو (Ichimoku Chart) یک ابزار تحلیل تکنیکال محبوب است که توسط معامله‌گران برای شناسایی روندها و معکوس‌های احتمالی در بازار استفاده می‌شود.

ادامه مطلب
roadarz 18 آذر 1402

رودمپ یادگیری ارز دیجیتال

رود مپ یادگیری ارز دیجیتال همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا به شیوه‌ای کم ریسک وارد این بازار شوید. با این حال بسیاری با آن آشنایی ندارند. ما در این مقاله مرور واضحی بر آن داشته‌ایم.

ادامه مطلب
رودمپ فارکس 13 آذر 1402

رودمپ یادگیری فارکس

رودمپ یادگیری فارکس همان چیزی است که می‌تواند مسیر ورود به این حوزه را برایتان تسهیل کند. ما در این مقاله تمام مراحل آن را شرح داده‌ایم تا بهتر با آن آشنا شوید.

ادامه مطلب
volume1 09 آذر 1402

ولوم پروفایل: ابزاری قدرتمند برای تحلیل بازار

ولوم پروفایل یک ابزار تحلیل تکنیکال است که حجم معاملات را در یک بازه قیمتی مشخص در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد. این ابزار به معامله گران کمک می کند تا الگوهای بازار را شناسایی کنند و تصمیمات معاملاتی آگاهانه تری بگیرند.

ادامه مطلب