roadarz

رودمپ یادگیری ارز دیجیتال

مقدمه 

بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بازارهای معاملاتی دانست که بحث در مورد آن طی چند سال اخیر، در محافل ایرانی شدت گرفته است. تا جایی که بخش قابل توجهی از معامله‌گران وارد آن شده و سودهای مناسبی را هم از آن به دست آورده‌اند.

 

این مورد همان چیزی است که موجب شده تا سایر افراد تازه کار هم خواهان ورود به این حوزه باشند. با این حال اکثر آنها نمی‌دانند که به چه صورت وارد این بازار شوند. رودمپ یادگیری ارز دیجیتال همان چیزی است که می‌تواند این سردرگمی و عدم آگاهی را برای شما برطرف سازد. ما در ادامه قدم به قدم مراحل آن را خدمت شما شرح داده‌ایم.

اهمیت رود مپ یادگیری ارز دیجیتال

متأسفانه این روزها کم نیستند افرادی که از روی عجله و ناآگاهی، وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و متحمل ضرر و زیان‌های بالا شده‌اند. در واقع این افراد بدون آگاهی و دانش کافی، پا به این عرصه گذاشته‌اند. همین عامل هم موجب شده تا در برابر ریسک‌های این بازار آسیب پذیری زیادی داشته باشند. رودمپ یادگیری ارز دیجیتال همان چیزی است که می‌تواند مانع از چنین مشکلاتی شود. در واقع شما به لطف این رودمپ می‌توانید مسیر پیش روی خود را شفاف کرده و با آگاهی کامل در آن قدم بگذارید.

 

آشنایی با ارزهای دیجیتال مختلف 

اولین مرحله از رود مپ یادگیری ارزهای دیجیتال، آشنایی با آنها است. در واقع شما باید بتوانید به خوبی با این بازار و انواع ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید. برای مثال ارزهای بزرگ بازار، استیبل کوین‌ها، نحوه انتقال آنها، ذخیره‌سازی و … از جمله مواردی است که شما باید قبل از ورود، آشنایی کاملی با آنها پیدا کنید.

 

یادگیری مفاهیم پایه تحلیل بنیادی 

یادگیری مفاهیم پایه در تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال، یکی دیگر از فاکتورهایی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. در واقع شما باید بتوانید با مفاهیم فاندامنتال و اصلی در این بازار آشنا شوید. مواردی مانند ارزهایی با الگوریتم اثبات سهام یا ارزهایی با الگوریتم اثبات کار، همچنین تفاوت توکن و کوین، تحلیل اقتصاد توکنی و موارد دیگر از جمله مؤلفه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا شرایط بنیادی یک ارز دیجیتال را تحلیل کنید.

 

یادگیری یک سبک تحلیل تکنیکال 

قدم بعدی که پیش روی شما قرار دارد، یادگیری یک سبک از تحلیل تکنیکال است. در واقع سبک‌های مختلفی برای تحلیل قیمت وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها، پیش‌بینی قیمت را انجام دهید. عموماً سبک‌های تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به اطلاعات اضافه و صرفاً بر اساس گذشته قیمت، آینده آن را پیش‌بینی کنید. این فاکتور هم باعث می‌شود تا محبوبیت زیادی در بین معامله‌گران داشته باشد. کندل استیک، الیوت، پرایس اکشن و… از جمله سبک‌های محبوب در تحلیل تکنیکال هستند.

 

ساخت استراتژی معاملاتی

یک استراتژی معاملاتی همان چیزی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به شیوه‌ای سنجیده و دقیق، وارد معامله شوید. در حقیقت این استراتژی همان نقشه راه شما در داخل این بازار خواهد بود. به همین جهت می‌توانید با کمک آموزش‌هایتان در مرحله قبلی، یک استراتژی ساخته یا از نمونه‌های آماده استفاده کنید.

 

توجه به اصول مدیریت ریسک 

بعد از یادگیری این اطلاعات، باید بدانید که چگونه از سرمایه خود محافظت کنید. مدیریت ریسک یا همان مدیریت سرمایه راهکاری است که به شما کمک می‌کند تا از شر ضررهای سنگین در این بازار در امان بمانید. برای آن هم اصول و آموزش‌های مختلفی وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتماً آنها را یاد بگیرید؛ چرا که ۷۰ درصد از سود شما در این بازار به آن بستگی دارد.

ایجاد حساب در یک صرافی 

بعد از این مراحل می‌توانید در یکی از صرافی‌های داخلی یا خارجی، حساب معاملاتی باز کرده و نسبت به ترید ارزهای دیجیتال اقدام کنید. البته توصیه می‌شود تا در ابتدا از حساب‌های دمو استفاده کنید. 

 

تمرین و تکرار

آخرین قدمی که شما باید همواره به آن پایبند باشید، تمرین و تکرار است. در واقع هیچ یک از اصول و راهکارهای فوق، بدون تمرین و تکرار تأثیری برای شما نخواهند داشت. به همین جهت باید همواره تمرین و تکرار را در کنار یادگیری انجام دهید.

 

سخن آخر

رودمپ یادگیری ارز دیجیتال راهکاری است که به شما کمک می‌کند تا بدون سردرگمی یا رفتارهای هیجانی، وارد این بازار شوید. در واقع این رودمپ قدم به قدم مسیر ورود شما به این بازار را مشخص می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم تا یک رودمپ دقیق و مناسب برای شما قرار دهیم تا با پایبندی به آن، ورود مناسبی به بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید. با این حال اگر هنوز سؤال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

نظر خود را بنویسید