چگونه می توانیم در ترید کردن موفق تر باشیم

چگونه می توانیم در ترید کردن موفق تر باشیم

سرمایه‌ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال اگرچه بسیار جذاب است ولی فراز و نشیب ‌های بسیاری دارد که بدون دریافت آموزش های لازم و یادگیری و تجربه معاملاتی ممکن است به موفقیت مورد نظر دست نیافته و سرمایه زیادی را از دست دهید. به همین منظور در این مقاله می خواهیم نکاتی را که باید به دقت مورد توجه قرار داده و انجام دهید و یا از برخی موارد آن دوری کنید تا به کسب نتیجه مطلوب دست یابید، صحبت کنیم و آن را در قالب دو بخش باید ها و نبایدهای ترید کردن ارائه می نماییم.  

نکاتی در مورد باید های ترید کردن

مهارت مدیریت ریسک را در خود افزایش دهید.

آنچه که می تواند شما را به قله های کسب سود و موفقیت های بزرگ برساند، مهارت داشتن در مدیریت ریسک است. تکنیک‌ های مختلف مدیریت ریسک، این امکان را برای شما فراهم می کند تا میزان ریسک را در هر معامله محدود کنید.

ایجاد تنوع در سرمایه گذاری داشته باشید.

تنوع ایجاد کردن، یکی از رموز اصلی در دنیای تجارت ارزهای دیجیتال محسوب میشود و میزان ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 به هیچ عنوان تمام سرمایه و معاملات خود را محدود به تنها یک نوع ارز دیجیتال نکنید. چرا که در غیر این صورت با سقوط ارزش یکی از رمز ارزها، تمام دارایی شما به خطر می ‌افتد.

تجزیه و تحلیل و بررسی دقیق انجام دهید.

قبل از اقدام به انجام هر معامله به خوبی آن را مورد بررسی قرار دهید. چنانچه به فکر سرمایه ‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید، اولین گام این است که تحقیقات لازم را انجام داده و در دوره ‌های آموزش ارز دیجیتال شرکت کنید. هیچ‌ وقت یادگیری را متوقف نکرده و حتی پس از ورود به بازار  نیز همواره به روند یادگیری ادامه دهید. زیرا با دانش و شناخت بیشتر، می توانید مهارت خود را افزایش داده و در شرایط متفاوت، تصمیم گیری درستی داشته باشید.

تعیین استراتژی انجام دهید.

اگر چه بسیار زیاد شنیده ایم که افرادی توانسته اند با فعالیت و سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال، ثروت زیادی کسب نمایند. شما نیز می توانید مانند سایرین به کسب درآمد بپردازید، ولی نیاز دارید که برای دوام و موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، حتما یک استراتژی تجاری مناسب داشته باشید و برنامه های مورد نظر را برای فعالیت معاملاتی خود تعیین کنید و بر آن اساس پیش روید، تا بتوانید به ‌طور مداوم از بازدهی عالی برخوردار شوید.

بودجه مورد نظر را تعیین نمایید.

قبل از سرمایه ‌گذاری باید میزان بودجه ای که می توانید با آن سرمایه گذاری کنید را به طور دقیق مشخص کنید. این امر به اندازه ای مهم است که معامله گران و فعالان بزرگ بازار نیز قبل از هر چیزی به بودجه خود توجه می ‌کنند. توصیه می شود، با بخشی از سرمایه خود که به عنوان سرمایه اصلی محسوب می شود، ریسک نکنید و وارد معامله های پر ریسک نشوید. همچنین تنها بخشی از پس انداز را برای معامله در بازار در نظر بگیرید و سعی کنید با آن میزان از دارایی که تحمل از دست دادن آن را دارید، وارد بازار شوید.

برنامه ریزی بلندمدت داشته باشید.

به یاد داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال دارای ثبات نبوده و ممکن است قیمت‌ ها بر اساس شرایط موجود و  تقاضای بازار و در هر لحظه تغییر کنند. به همین دلیل شما باید برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارهای سرمایه مبتنی بر ارز فیات، برای سرمایه ‌گذاری دیدگاهی بلندمدت داشته باشید.

نکاتی در مورد نباید های ترید کردن

در پی تضمین بازار نباشید.

شما باید شناخت دقیقی از بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید و اینکه به دنبال تضمین نباشید، زیرا هیچ تضمینی در بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد. این موضوع در تمام بازارهای مالی و سرمایه گذاری مشهود است. از آنجایی که قابل پیش ‌بینی نیستند، بنابراین تضمینی هم در آن وجود ندارد.

لازمه غلبه بر آن، کسب مهارت و تجربه زیاد در این بازار است و اینکه شما باید در روند معاملات با احتیاط و عاقلانه عمل نموده و با استفاده از استراتژی و روش‌ های ترید مناسب، سود و زیان آن را پیش ‌بینی کنید.

بدون برنامه سرمایه ‌گذاری نکنید.

اگر چه که موضوع برنامه ریزی برای انجام هر کاری ضروری است و حتی برای انجام ساده ترین امور نیاز به برنامه ‌ریزی و بررسی و طراحی نقشه دارید. این امر در بازار ارزهای دیجیتال نیز صادق است و نباید بدون هدف و برنامه سرمایه خود را وارد بازار کنید. چرا که پایه و اساس یک سرمایه ‌گذاری موفق در هر بازاری، داشتن طرح تجاری است، که هدف و نحوه رسیدن به آن را با جزئیات مشخص می کند.

برای خرید ارز دیجیتال تحقیق کنید.

قبل از خرید یک نوع رمز ارز خاص باید تمام اطلاعات ممکن درباره آن را جمع‌ آوری کنید و به سابقه فعالیت و معاملاتی که تا به حال انجام شده نیز توجه نمایید. توصیه می شود که به هیچ عنوان بدون اطلاع از اهداف و ماهیت یک ارز و دانستن جزئیات مربوطه، اقدام به خرید نکنید که نتیجه ای جز ضرر نخواهد داشت.

میزان حد ضرر را مشخص کنید.

یکی از  روش های انجام معاملات موفق، مشخص کردن حد ضرر در معامله است. اگر از این تکنیک استفاده نکنید نمی ‌توانید برای مدت طولانی در بازار ماندگار باشید. تعیین حد ضرر به شما کمک می کند تا به میزان مشخصی از سود بسنده نموده و در صورت خروج از آن محدوده، اقدامات لازم را انجام دهید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد می تواند روند معاملاتی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا عاقلانه و منطقی در بازار رفتار کنید. شما نباید هنگام تصمیم ‌گیری و یا در صورت مواجه با شرایط متفاوت، هیجان زده شده و احساسی برخورد کنید، چون بی ‌شک ضرر می کنید. داشتن یک ذهن باز و صبر کافی در انجام معاملات درست و سودآور، بسیار مهم و ضروری است.

 

 

نظر خود را بنویسید