sabk-price9 12 دی 1402

سبک‌های مختلف پرایس اکشن

سبک‌های پرایس اکشن که گاهی اوقات با نام الگوهای پراس اکشن نامیده می‌شوند، الگوهایی هستند که می‌توانند برای پیش‌بینی رفتار بازار آتی مورد استفاده قرار گیرند.

ادامه مطلب
استراتژی فارکس 22 شهریور 1402

استراتژی‌های فارکس

استراتژی فارکس به عنوان اصلی‌ترین فاکتور برای ورود به این بازار بزرگ قلمداد می‌شود. با این حال بسیار با ماهیت آن آشنایی ندارند. ما در این مقاله مرور واضحی بر روی آن داشته‌ایم.

ادامه مطلب
چگونگی محاسبه نسبت ریسک به ریوارد در بازارهای مختلف 05 اسفند 1400

چگونگی محاسبه نسبت ریسک به ریوارد در بازارهای مختلف

با توجه به حضور فعال و همیشگی افراد در بازارهای مالی، شاهد این ماجرا هستیم که معامله گران و سرمایه گذاران همواره تلاش دارند تا در معاملات خود، ریسک کمتری داشته و در مقابل به پاداش و سود مناسب تری دست یابند.

ادامه مطلب
تحلیل زمانی ایچیموکو چیست؟ 04 اسفند 1400

تحلیل زمانی ایچیموکو چیست؟

یکی از اندیکاتورهای بسیار کاربردی و مهم در بورس و بازارهای مالی، ایچیموکو است که می‌ توان با استفاده از آن، روند تحلیل نمودارها و تغییرات بازار را به خوبی پیش بینی نمود. برای استفاده صحیح و بهینه از این ابزار، نیاز است که برخی مهارت‌ ها را بیاموزید تا بتوانید از قابلیت ‌های مهم این اندیکاتور بسیار پرقدرت استفاده کنید و بر آن اساس، روند معاملات خود را ساده تر ساخته و بر موفقیت معاملات خود بیفزایید.

ادامه مطلب
معرفی نرم افزارهای معاملاتی کاربردی بازار بورس 04 اسفند 1400

معرفی نرم افزارهای معاملاتی کاربردی بازار بورس

بازار بورس را می توان در شمار محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع بازارهای مالی دانست، به طوری که هر روزه بر تعداد کاربران آن اضافه می شود. همین امر رفته رفته باعث شد تا نرم افزارهای مختلفی برای معاملات بورس داخلی یا بین المللی طراحی و منتشر شوند. در واقع هدف از این نرم افزارهای بورسی، کمک به معامله گران در پردازش اطلاعات روزانه و ارائه تحلیل های کاربردی و خروجی دقیق است تا در نهایت، روند تصمیم گیری را برای آنها آسان سازد.

ادامه مطلب
چگونه در بورس جهانی سرمایه گذاری کنیم؟ 03 اسفند 1400

چگونه در بورس جهانی سرمایه گذاری کنیم؟

بورس به مجموعه ای از بازارها و مبادلاتی که با فعالیت های منظم خرید و فروش و صدور سهام شرکت های عام همراه  باشد، اشاره دارد که هر یک از این فعالیت ها، بر اساس قوانین از پیش تعیین شده و به صورت رسمی انجام می شود. حال به تعریف ارائه شده، وسعت جهانی دهید، مشخصا با پدیده بسیار بزرگی مواجه خواهید شد که به آن، بازار جهانی بورس گفته می شود.  

ادامه مطلب
بازار مشتقه چیست؟ 03 اسفند 1400

بازار مشتقه چیست؟

یکی از بازارهای جدید در بورس کالا، بازار مشتقه نام دارد، چنانچه از علاقه مندان و فعالان در حوزه بورس هستید، حتما نام آن را شنیده اید. جالب است بدانید که این بازار، بر اساس بازارهای جدید دنیا طراحی شده است و از قابلیت ها و امکانات خوبی برخوردار است.

ادامه مطلب
مقایسه بازارهای بورس و فارکس 02 اسفند 1400

مقایسه بازارهای بورس و فارکس

امروزه افرادی که به عنوان تریدر فعالیت می کنند، به بازارهای مالی بیشتری دسترسی دارند که می توان به بازار سهام و یا همان بازار بورس و بازارهای پرنوسان ‌تر مانند بازار فارکس اشاره نمود که با توجه به اهداف و ایده آل های خود اقدام به فعالیت در آن می نمایند.

ادامه مطلب
شناسایی بهترین سهام برای خرید 01 اسفند 1400

شناسایی بهترین سهام برای خرید

افراد زیادی تمایل به ورود به بازار بورس و کسب درآمد از آن را دارند و یکی از چالش های پیش روی آنها در زمان شروع سرمایه گذاری، شناسایی و انتخاب بهترین سهام برای خرید است. در واقع افراد برای آغاز فعالیت خود و در اوایل با تعداد زیادی از  نمادهای مختلف مواجه می ‌شوند که ممکن است به درستی آنها را نشناسند و ندانند که بهترین آن ‌ها برای خرید و شروع سرمایه ‌گذاری کدام است تا بتوانند با اطمینان و خاطری آسوده، مناسب ترین ها را انتخاب نموده و سرمایه گذاری نمایند.

ادامه مطلب
ارزش ذاتی سهم چیست؟ 28 بهمن 1400

ارزش ذاتی سهم چیست؟

ارزش‌ ذاتی یک سهم، اشاره به همان ارزش واقعی سهم دارد که از طریق تجزیه و تحلیل مالی یک شرکت به دست می ‌آید. عموما ارزش ذاتی با ارزش روز یا واقعی سهام متفاوت است، ولی در بلندمدت قیمت سهام به سمت ارزش ذاتی خود حرکت می ‌کند. در نظر داشته باشید که شناسایی ارزش ذاتی یک شرکت و خرید سهام به قیمتی پایین ‌تر از ارزش ذاتی آن، یکی از روش های افزایش سود سرمایه ‌گذاری در بورس است.

ادامه مطلب
بازارگردانی در بورس چیست؟ 28 بهمن 1400

بازارگردانی در بورس چیست؟

از ویژگی ‌های مهم بورس می توان به موضوع نقد شوندگی بالای آن اشاره کرد که در مقایسه با سایر  بازارهای سرمایه ‌گذاری دارای امتیاز بیشتری است. دلیل آن هم بستگی به گردش مالی بالای این بازار دارد که باعث کاهش ریسک نقدشوندگی بورس می شود. در واقع هر یک از سرمایه ‌گذاران این امکان را در اختیار دارند که با خاطری آسوده،‌ اقدام به خرید سهام نموده و هر زمان به سرمایه خود نیاز داشته باشند، به ‌راحتی و با فروش سهام، دارایی خود را به وجه نقد تبدیل کنند. این در حالی است که در سایر بازارها بسته به شرایط موجود، نقدشوندگی ممکن است با مشکل مواجه شود.

ادامه مطلب
آشنایی با مفاهیم ریسک و بازده در سرمایه ‌گذاری 27 بهمن 1400

آشنایی با مفاهیم ریسک و بازده در سرمایه ‌گذاری

انتظار از ورود به بازارهای مالی و سرمایه گذاری در آن، کسب درآمد و سود مورد نظر است که نیاز است پیش از اقدام به انجام هر معامله ای، میزان بازدهی و همچنین ریسک ناشی از سرمایه‌ گذاری آن به طور دقیق، بررسی شود.

ادامه مطلب