معرفی نرم افزارهای معاملاتی کاربردی بازار بورس

معرفی نرم افزارهای معاملاتی کاربردی بازار بورس

بازار بورس را می توان در شمار محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع بازارهای مالی دانست، به طوری که هر روزه بر تعداد کاربران آن اضافه می شود. همین امر رفته رفته باعث شد تا نرم افزارهای مختلفی برای معاملات بورس داخلی یا بین المللی طراحی و منتشر شوند. در واقع هدف از این نرم افزارهای بورسی، کمک به معامله گران در پردازش اطلاعات روزانه و ارائه تحلیل های کاربردی و خروجی دقیق است تا در نهایت، روند تصمیم گیری را برای آنها آسان سازد.

در واقع استفاده از ابزارهای معاملاتی و نرم افزار‌های غربالگری سهام، یک انتخاب هوشمندانه برای کاهش درصد خطا و افزایش درآمدزایی معامله‌ گران در بازار می باشد، اگر چه  فرد معامله گر نیاز به دریافت آموزش های لازم در خصوص شناخت بازار بورس را دارد تا بدین ترتیب، شرایط مالی وی بهبود یافته و سرمایه ‌گذاری امن ‌تری را تجربه نماید.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از نرم افزارهای بورسی کاربردی و پیشرفته را معرفی نماییم، پس برای آشنایی و شناخت هر یک از آنها، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انواع نرم افزارهای بورسی

نرم افزار متاتریدر

نرم افزار متاتریدر «MetaTrader»از رایج ‌ترین انواع نرم افزارهای غربالگری سهام در بین معامله ‌گران به شمار می رود. با استفاده از این نرم افزار می ‌توانید اخبار و اطلاعات بورس را دریافت نمایید و به تحلیل سهم مورد نظر خود بپردازید.

جالب است بدانید  تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران فعال در بازار، از نرم افزار متاتریدر استفاده می کنند و آخرین نسخه از این نرم افزار، قابلیت استفاده از ابزارهای ترسیمی، ابزارهای خطی، اندیکاتورها، مشاهده اخبار، مشاهده نمودارهای سهم را در اختیار معامله گران قرار می دهد و به یکی از معروف ‌ترین پلتفرم‌ های معاملاتی تبدیل شده است، به طوری که با کمک آن می ‌توان به انجام معاملاتی سودآور در بازارهای فارکس و سی اف دی نیز پرداخت.

در نظر داشته باشید که نسخه ‌های متفاوتی از این نرم افزار توسط شرکت‌ های مختلف ارائه شده که هریک از آن ‌ها احتمالا دارای تفاوت هایی‌ جزئی هستند، بنابراین نهایت دقت را در انتخاب یک نسخه مناسب از متاتریدر به خرج دهید که به منزله، اولین قدم برای ورود موفق شما به بازار مالی است.

نرم افزار داینامیک تریدر

نرم افزار داینامیک تریدر «Dynamic Trader» یکی دیگر از نرم افزارهای غربالگری سهام می باشد که دارای قابلیت موج شماری و تحلیل زمانی است و با استفاده از آن می ‌توان، در بازار بورس به موفقیت های بیشتری دست یافت.

ویژگی مهم نرم افزار داینامیک تریدر، که باعث متفاوت بودن این نرم افزار می ‌شود، قابلیت تحلیل با سبک هارمونیک تریدینگ، سبک کلاسیک  است. ابزارهای فیبوناچی نرم افزار داینامیک تریدر در بُعد قیمت و بُعد زمان بسیار دقیق هستند و از سوی دیگر، کار با این نرم افزار ساده و آسان است، به طوری که افراد تازه وارد نیز می‌ توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

نرم افزار ادونسد گت

نرم افزار ادونسد گت «Advance GET»به شما کمک می کند تا بهتر معامله کنید و از موقعیت‌ های ایجاد شده در بازار بورس یا بازار بین الملل به نفع خود استفاده نمایید. ویژگی مهم این نرم افزار، برخورداری از قابلیت شمارنده امواج است که به صورت خودکار و اتوماتیک موج ‌ها را از ۱ تا ۵ شماره ‌گذاری می ‌کند.

قابلیت ‌های منحصر به فرد نرم افزار ادونسد گت باعث شده تا معامله‌ گران قادر به تعیین یک معیار برای معاملات خود باشند و بتوانند معاملات آینده را براساس آن معیار انجام داده و معاملاتی امن با سودآوری بالا را تجربه نمایند.

نرم افزار آمی بروکر

نرم افزار غربالگری سهام آمی بروکر «amibroker» توسط یک شرکت کوچک در کشور  لهستان و با استفاده از زبان برنامه ‌نویسی ویژوال ++C طراحی و منتشر شده است. به طوری که تحلیل هایی که ارائه می دهد، قابل اطمینان  هستند و ریسک معاملات را به کمترین مقدار ممکن می رساند.

به همین دلیل است که بسیاری از تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه، این نرم افزار را در رده قدرتمندترین نرم افزارهای تجزیه و تحلیل موجود قرار داده اند. با استفاده از این نرم افزار می ‌توان کدنویسی کرد و یک سیستم رمزگذاری داخلی ساخت. افرادی که تمایل به سرمایه‌ گذاری ‌های بلند مدت دارند، بهتر است از آمی بروکر استفاده نمایند.

اگر چه که تحلیل کردن با این نرم افزار ساده است و تازه‌ واردان نیز می‌ توانند با آن کار کنند. ولی در نظر داشته باشید که روند تهیه و ورود اطلاعات به این نرم افزار کمی دشوار و چالش برانگیز بوده و نیاز به دقت بیشتری دارد. 

نرم افزار متا استاک

نرم افزار متا استاک «MetaStock» دارای بیش از ۳۰۰ اندیکاتور تکنیکال است و همچنین ابزارهای   مانند  فیبوناچی  و گن را دارد که از آن ها می ‌توان برای تکمیل اندیکاتورهای تکنیکال، فیلتر کردن و  نمایش اطلاعات بنیادین استفاده نمود.همچنین به دلیل دارابودن قویترین و کاملترین شیوه های نماش نمودار مورد توجه حجم زیادی از معامله گران می باشد.

این نرم افزار معاملاتی کاربری ساده ای دارد و استفاده از آن در بازارهای بین المللی و بورس تهران نیز رایج است.

نینجا تریدر

نرم افزار نینجا تریدر «NinjaTrader» از دیگر نرم افزارهای کاربردی غربالگری سهام است که می توان از آن برای انجام معاملاتی موفق استفاده نمود، در واقع می توان گفت که یکی از کارسازترین روش های تجزیه و تحلیل بازار، استفاده از استراتژی قوی و تحلیل‌ های تکنیکال است که این نرم افزار باعث می شود، بتوانید با تحلیل‌ های کاربردی، ریسک معاملاتی خود را به کمترین مقدار برسانید.

استفاده از این ابزار به شما کمک می کند تا اقدام به سرمایه‌ گذاری و شبیه‌ سازی کم  ریسکی ، نموده و  همچنین دانش و تجربه بیشتری کسب کنید و برای حضور فعال و موفق در بازار، آماده شوید.

ای سیگنال

نرم افزار کاربردی و محبوب دیگر در بازار بورس، ای سیگنال «eSignal» نام دارد که ویژگی ‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، به طوری که می توانید یک پلتفرم اختصاصی و حرفه ‌ای برای خود ایجاد نموده و سود معاملاتی خود را افزایش دهید.

با استفاده از این نرم افزار فرصت ‌های معاملاتی جدیدی برای معامله‌ گران ایجاد خواهد شد، بدون آنکه نیاز باشد چندین سهام را به صورت جداگانه تحلیل و بررسی نمایند. تنها نقطه ضعف این نرم افزار، محدودیت ابزارها و اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال آن نیز است.

 

 

 

نظر خود را بنویسید