استراتژی فارکس

استراتژی‌های فارکس

مقدمه 

اگر تابه‌حال به دنبال فعالیت در بازار فارکس بوده باشید، یقیناً در مورد اهمیت داشتن استراتژی معاملاتی برای آن، مطالبی را شنیده‌اید. به نحوی که تمامی اساتید این حوزه، موفقیت در این زمینه را منوط به داشتن یک استراتژی مناسب می‌دانند. با این حال بخش قابل توجهی از افراد تازه‌کار، نمی‌دانند که اصلاً استراتژی فارکس چیست و چه جنبه‌هایی دارد. همین عامل باعث می‌شود تا در یافتن یک برنامه معاملاتی مناسب، دچار سردرگمی شوند.

 

این در حالی است که درک این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت شما در این حوزه شود. ما در ادامه این مقاله مرور واضحی بر روی آن داشته و جنبه‌های مختلفش را خدمت شما عزیزان شرح داده‌ایم. لذا اگر تمایل دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری را کسب کنید، حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید. 

 

ماهیت استراتژی فارکس 

اگر بخواهیم استراتژی فارکس را به بیان ساده شرح دهیم، باید بگوییم که مجموعه‌ای از قوانین و اصول مشخص است که معامله‌گر بر مبنای آن و در طی یک بازه زمانی مشخص، وارد معامله شده یا از آن خارج می‌شود. به همین جهت می‌توان گفت که استراتژی معاملاتی همان برنامه کاری شما جهت انجام خرید و فروش در بازار فارکس است.

این قوانین از طریق بررسی سبک‌های مختلف، نوع آموزش، میزان تجربه و… افراد به دست می‌آید؛ لذا می‌توان گفت که روند و سبک‌های معاملاتی می‌تواند برای هر شخصی اختصاصی باشد. همین عامل هم باعث شده تا بازدهی افراد در این بازارها و البته سیگنال‌هایشان برای ورود و خروج به معامله متفاوت باشد. 

 

نحوه پیداکردن استراتژی فارکس 

بیشتر افراد تازه‌کار به‌خوبی اهمیت استراتژی فارکس را درک می‌کنند. اما متأسفانه تمامی آن‌ها نمی‌دانند که چگونه یک استراتژی مناسب را برای خود بیابند. این مورد همان چیزی است که باعث می‌شود تا بیشتر مردم در طول انتخاب‌های خود دچار مشکل شوند. به عبارت ساده‌تر، آن‌ها نمی‌دانند که برای این کار کجا شروع کنند.

 

در این زمینه باید عنوان کنیم که افراد دو مسیر پیش روی خود دارند. مورد اول ساخت استراتژی شخصی است. به عبارتی شما می‌توانید بعد از دیدن آموزش‌های مختلف و کسب تجربه، یک استراتژی معاملاتی مختص به خودتان ایجاد کنید. این کار می‌تواند خروجی بسیار بهتری برایتان داشته باشد؛ چرا که استراتژی ایجاد شده دقیقاً مطابق شرایط شما خواهد بود. 

با این حال بسیاری از افراد، زمان و توانایی لازم برای این کار را ندارند. در این حالت آن‌ها می‌توانند از استراتژی‌های بسیاری که در این حوزه وجود دارند، استفاده کنند. بدین منظور باید سبک‌های مختلف را بررسی کرده و گزینه‌ای مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. از طرفی شما می‌توانید با ادغام دو یا چند استراتژی، نمونه دلخواه خود را هم ایجاد فرمایید. 

 

بهترین استراتژی فارکس کدام است؟

این مورد را می‌توان جزو رایج‌ترین سؤالاتی دانست که بیشتر افراد  تازه‌کار، به دنبال آن هستند. در واقع این افراد می‌خواهند تا بهترین استراتژی موجود در این حوزه را پیدا کرده و سپس به کمک آن وارد بازار فارکس شوند. در این زمینه باید عنوان کنیم که تعریف بهترین استراتژی فارکس برای هر شخصی متفاوت است. در واقع هر برنامه معاملاتی که با شخصیت و شرایط شما سازگاری داشته باشد، می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد.

برای مثال ممکن است برخی از افراد، زمان لازم برای انتظار طولانی مدت را نداشته باشند. به همین جهت اولویت خود را بر روی روش‌های اسکالپ می‌گذارند. برخی دیگر هم ممکن است تنها تحلیل بر مبنای اخبار را دوست داشته باشند. لذا بایستی برای انتخاب بهترین مورد، شخصیت و شرایط خود را در نظر بگیرید

نظر خود را بنویسید