بررسی مزایا و معایب استفاده از روش کپی تریدینگ

بررسی مزایا و معایب استفاده از روش کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یک روش مرسوم در بازار معاملاتی است که توسط آن، یک معامله ‌گر تازه وارد و کم تجربه، یک معامله‌ گر حرفه‌ ای را انتخاب می‌ کند تا هر کاری که او انجام داد ، دقیقا به همان شیوه، انجام ‌دهد. زیرا این فرد انتخاب شده به عنوان یک فعال حرفه ای در بازار محسوب می شود و برای معاملاتش تحلیل هایی دارد تا به سود دست یابد و ضرر را به پایین ترین حد خود برساند.

بنابراین با استفاده از روش کپی تریدینگ، می توانید با خاطری آسوده به معامله پرداخته و از ضررهای احتمالی وارده به دارایی های خود جلوگیری کنید. در واقع شما همان کارهایی را انجام می دهید که یک سرمایه گذار حرفه ای به منظور افزایش سرمایه های خود انجام می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخشی از سرمایه خود را در اختیار افراد متخصص قرار داده و منتظر باشید تا از آنجا به بعد، پلتفرم کارها را پیش ببرد. البته این پلتفرم جنبه آموزشی هم دارد و برای کسانی که قصد یادگیری دارند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

برای انجام کپی تریدینگ چه اقداماتی را انجام دهیم؟

از طریق مراجعه به سایت ‌های بروکر و صرافی‌ هایی که از کپی تریدینگ پشتیبانی می‌ کنند به تاریخچه معاملات و استراتژی تریدرهای حرفه ‌ای دسترسی خواهید داشت و پس از آنکه به اطمینان کامل از اعتبار و تخصص یک معامله ‌گر رسیدید، می ‌توانید بخشی از سرمایه خود را به حساب کاربری او پیوند بزنید تا با هر معامله او، سیستم به طور خودکار برای شما نیز همان معامله را ثبت کند. توجه داشته باشید که با ثبت هر موقعیت موفق از سوی معامله ‌گر، این موقعیت به ‌طور خودکار در حساب کاربری معامله ‌گر پیرو نیز اعمال خواهد شد.

در ادامه تعدادی از سرویس هایی که می توانید برای انجام کپی تریدینگ از آن استفاده کنید، معرفی شده اند.

eTorbo:

می توان آن را محبوب ترین سرویس های کپی تریدینگ دانست و از ویژگی های مهم آن، دریافت کارمزد بسیار پایین است.به طوری که در هر برداشت، تنها ۲۵ دلار کارمزد می گیرد و برای کپی تریدینگ کارمزدی دریافت نمی کند.

Covesting:

از دیگر سرویس های پرطرفدار است و کپی تریدینگ با رمز ارز را ارائه می دهد. با انتخاب این سرویس تنها در صورتی که سود به دست آورید نیاز به پرداخت کارمزد دارید.

 : CopyMe.io

این سرویس برای ارائه کپی تریدینگ، رویکرد متفاوتی را اتخاذ نموده است. این پلتفرم صرافی نیست و به عنوان یک سرویس سوم شخص، به بایننس متصل می شود. کارمزد آن بسیار پایین است و توسط تریدرهای حرفه ای تعیین می شود.

Crypto Hopper:

به منزله یک ربات معاملاتی است که طیف گسترده ای از خدمات تریدینگ را ارائه می دهد. و تنها بخشی از  خدمات آن به کپی تریدینگ اختصاص داده شده است.

مزایای استفاده از روش کپی تریدینگ

کاهش ریسک معامله

تا به حال، بارها شاهد آن بوده ایم که تعداد بسیار زیادی از معامله گران تازه وارد، تنها به دلیل عدم شناخت و فهم کافی از تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و مدیریت ریسک، مبالغ زیادی سرمایه را از دست‌ داده ‌اند. این روش می تواند انتخاب خوبی برای شروع و حفظ سرمایه آنها باشد.

امکان آنالیز دقیق حساب ‌های کپی تریدینگ

از مزایای روش کپی تریدینگ، شفاف بودن روند فعالیت های آن است. یعنی وقتی که یک معامله‌ گر یک حساب مدیریت سرمایه ایجاد می ‌کند، تمام سابقه حساب و معاملات او در قالب یک صفحه شخصی برای عموم سرمایه‌ گذاران نمایش داده می ‌شود. پس وقتی ما وارد حساب یک معامله‌ گر می‌ شویم، می ‌توانیم نمودار عملکرد او را مشاهده کنیم. تمامی گزارش‌ های مالی حساب نیز کاملا واضح و شفاف است.

کار کمتر و سود بیشتر

می دانیم که انجام دادن معاملات و رسیدن به موفقیت مورد انتظار، کار آسانی نیست و نیاز به صرف زمان داشته و همواره با مشکلات و نگرانی های فراوانی همراه است. معامله ‌گران تازه‌ کار و یا افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، با استفاده از این پلتفرم می ‌توانند ضمن عدم مواجهه با مشکلات موجود، امکانی را برای خود فراهم کنند که به معامله در بازار بپردازند و از کسب سود نیز اطمینان داشته باشند.

اطمینان از امنیت بالا

در حساب ‌های کپی تریدینگ، فقط صاحب حساب به آن دسترسی دارد و تنها خود او می ‌تواند عملیات برداشت از حساب را انجام دهد که نشان از  امنیت حساب دارد و موضوع امنیت به شکلی است که معامله ‌گر هیچ‌ گونه دخل و تصرفی در موجودی حساب سرمایه ‌گذار نخواهد داشت.

دریافت کمیسیون برای حساب

یکی از مزایای پلتفرم کپی تریدینگ برای معامله گران حرفه‌ ای محسوب می شود، به طوری که در  کپی تریدینگ به کسانی که به دیگران اجازه کپی برداری از معاملات آن ‌ها را بدهند اندکی حق کمیسیون تعلق خواهد گرفت.

تعیین حد ضرر

شما در حساب ‌های کپی تریدینگ می‌ توانید مشخص کنید که چه مقدار از موجودی حساب شما در کپی استفاده شود که به منزله شناور بودن میزان درگیری حساب شما شناخته می شود و با ضررهای زیاد و بی دلیل مواجه نخواهید بود.

در پایان بهتر است یادآور شویم که اگر چه روش کپی تریدینگ مزایای زیادی به همراه دارد ولی احتمال آن نیز وجود دارد که معامله‌ گر انتخابی شما نیز، ناگهان مرتکب اشتباه وحشتناکی شود، یا گاهی اوقات تریدر حرفه ای می خواهد یک سرمایه گذاری سنگین انجام دهد در صورتی که این اقدام برای معامله ‌گر پیرو که دارای سرمایه‌ اندکی است، ریسک بالایی به همراه دارد.  

در هر حال در روش کپی تریدینگ، موفقیت سرمایه گذاری شما به حرکت سرمایه گذارانی که آنها را دنبال می کنید، بستگی دارد و این را بدانید که هیچ سرمایه گذاری به طور صد در صد مورد تایید نبوده و باید میزانی از ریسک را تقبل نمایید.

توصیه به معامله گران تازه وارد این است که بهتر است در روش کپی تریدینگ، با مبلغ بسیار پایین شروع کنند و در فرایند آزمون و خطا، ضمن شناسایی نقص ‌های خود از ضررهای بیشتر جلوگیری کنند. 

 

نظر خود را بنویسید