کپی ترید به چه معناست؟

کپی ترید به چه معناست؟

این روزها به دلیل جذابیت و هیجان بسیار زیاد بازارهای سرمایه گذاری مختلف مانند بورس، ارز دیجیتال، فارکس و غیره و همچنین به دلیل وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی ایران، شاهد ورود هر چه بیشتر افراد به این بازارها با هدف سرمایه گذاری و کسب سود هستیم که بیانگر رشد بالای بازارهای مالی می باشد. اما متاسفانه بیشتر این افراد آموزش کافی برای سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی را دریافت نکرده و یا شرایط دیگر برای موفقیت مثل زمان کافی برای بررسی بازار و یا تجربه سرمایه‌ گذاری و مدیریت سرمایه را ندارند.

کپی ترید به چه معناست؟

باید این موضوع را قبول کنیم که همه ما  یک معامله‌ گر یا تریدر ماهر نیستیم و نمی توانیم مانند حرفه ای های بازار به سود بالایی  برسیم، اما ممکن است فردی را بشناسیم که معامله گر ماهری باشد و سود خوبی از خرید و فروش های خود به دست ‌آورد. جالب است بدانید که شما می توانید معاملات او را دقیقا و در همان لحظه کپی کنید، به این صورت که هر چه او می‌ خرد را شما هم می خرید و هر چه او می فروشد را شما نیز بفروشید. انجام این کار به منزله معامله ‌ای دو سر برد برای شما خواهد بود. زیرا می توانید بدون صرف زمان برای انجام تحلیل تکنیکال و بنیادی، سود خوبی را کسب  نمایید. این کار در کارگزاری های خارجی امکان پذیر است و یک نوع معامله، تحت عنوان کپی ترید می باشد.

سیستم کپی ترید چیست؟

می توان سیستم کپی ترید را به منزله مدیریت و تکثیر معاملات یک حساب بر روی حساب‌های دیگر  دانست. استفاده از این روش برای تمام افرادی که آشنایی کافی با روند معاملات و ماهیت بازار ندارند و یا زمان کافی در اختیار نداشته و نمی ‌توانند خودشان معامله کنند طراحی شده است.

در این روش، سرمایه‌ گذار  باید با دقت و بررسی کامل یکی از معامله ‌گرانی را که قبول دارد برای کپی کردن معاملاتش انتخاب کند. پس از آن سیستم کپی ترید، معاملات شخص انتخاب شده را در حساب فرد سرمایه گذار به صورت خودکار کپی می کند. به عبارت دیگر می توان گفت که در این روش، سرمایه گذار تنها با کپی کردن معاملات معامله گر انتخاب شده، سود خواهد کرد.

مزایایی سیستم کپی ترید برای سرمایه گذاران

 

کاهش ریسک برای سرمایه گذاران تازه کار

نوسان زیاد بازارهای مالی و بازار ارزهای دیجیتال باعث می شود که اغلب سرمایه گذاران تازه کار از ورود به چنین بازاری ترس داشته باشند و یا اگر وارد شده و فعالیت کنند، با زیان سنگینی مواجه شوند که این موضوع به دلیل نداشتن درک مناسب از بازار و عدم دانش کافی برای معامله ایجاد می شود و راهکار کپی ترید مناسب چنین سرمایه گذارانی خواهد بود. سرمایه گذاران می توانند با انتخاب یک معامله گر حرفه ای و با تجربه، ریسک سرمایه گذاری خود را در چنین بازار پر نوسانی کاهش دهند.

عدم صرف زمان زیاد برای انجام معامله

برای کسب سود مناسب در بازار ارزهای دیجیتال شما باید حداقل روزی هفت الی هشت پای سیستم باشید و بازار را لحظه به لحظه  بررسی کنید و زیر نظر داشته باشید تا در موقع مناسب، اقدام به خرید و فروش  نمایید. چنانچه شما مشغله کاری زیادی داشته باشید، این موضوع برایتان دشوارتر خواهد بود. اما با کمک روش کپی ترید تمامی این مشکلات برای شما رفع خواهد شد و دیگر نیازی نیست شما همیشه پای سیستم باشید، چرا که معامله ‌گر حرفه‌ ای به جای شما خرید و فروش می ‌کند.

کسب سود مناسب

برایتان جالب نیست که عملا کار زیادی انجام ندهید ولی سود بسیار زیادی به دست آورید؟

یکی از مزایای بسیار خوب سیستم کپی ترید، دریافت سود مناسب از بازار بدون انجام هیچ کاری است و برای برخی افراد تازه کار خیلی جالب است.  شما می توانید در این بازار حضور داشته باشید و با استفاده از سیستم کپی ترید و بدون انجام هیچ کاری، سود مناسبی به دست آورید، زیرا یک معامله گر حرفه ای به جای شما در حال ترید است و معاملات او بر روی حساب شما نیز انجام می گیرد. لذا شما بدون انجام کاری و بدون دردسرهای ترید مانند تحلیل تکنیکال و بنیادی و صرف زمان زیاد برای انجام آن، می توانید در گوشه ای بنشینید و از سود خود لذت ببرید. شرط لازم و ضروری برای رسیدن به چنین مرحله ای، انتخاب تریدر یا معامله گر مناسب می باشد.

نکات مهم در انتخاب معامله گر

از مهم ترین و اساسی ترین موارد سیستم کپی ترید در وهله اول، انتخاب یک معامله گر است چرا که اگر شما فرد درستی را برای کپی کردن معاملات انتخاب نکنید، ضرر زیادی را متحمل خواهید شد. لذا انتخاب یک تریدر خوب و حرفه ای از ضروریات است، به همین دلیل توصیه می شود در هنگام انتخاب تریدر اصلی حتما نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

حداقل مدت سرمایه‌ گذاری

هر معامله ‌گری استراتژی مشخصی برای معاملات خود دارد و بر اساس آن دست به انجام معامله می ‌زند. به عنوان مثال، ممکن است یک معامله گر نوع معاملاتش به گونه ای باشد که برای سودآوری هر معامله، نیاز به زمان یک هفته ای داشته باشد و شما نیاز دارید که پولتان را سه روز بعد دریافت کنید، پس نباید معاملات چنین تریدری را کپی کنید زیرا با ضرر مواجه خواهید شد.

بر همین اساس، هر معامله گر یگ گزینه برای حداقل زمان مناسب سرمایه ‌گذاری برای شما مشخص می ‌کند تا با توجه به آن، شما بهتر بتوانید تصمیم بر انتخاب معامله گر بگیرید.

میزان ریسک سرمایه گذاری

میزان ریسکی که هر سرمایه ‌گذار می پذیرد با دیگری متفاوت است، برخی  از آنها میزان ریسک پذیری پایینی دارند و برخی دیگر نیز بسیار ریسک پذیر هستند. در سیستم های کپی ترید هر معامله گر میزان ریسک معاملات خود را با شما در میان می ‌گذارد و شما باید بر اساس میزان ریسک پذیری خود، معامله گر مناسبی برای کپی کردن انتخاب کنید.

میزان سودآوری معامله‌ گر

میزان سودآوری معاملات یک معامله گر بسیار مهم است و اکثر افراد نیز به این فاکتور توجه زیادی دارند. سودآوری بالای حساب معامله گری نشان از انتخاب استراتژی مناسب برای خرید و فروش های او دارد و شما می توانید اعتماد بیشتری نمایید. توصیه می شود که در ابتدا، مدت سرمایه گذاری و میزان ریسک سرمایه گذاری معامله گر را ببینید و سپس بر اساس سودآوری او را انتخاب کنید.

تعداد حساب‌ های کپی شده

نکته مهم دیگر برای اطمینان از انتخاب معامله گر، توجه به تعداد فالوورها یا کسانی است که معاملات او کپی را کرده ‌اند. هر چه این تعداد بالاتر باشد شما می‌ توانید اعتماد بیشتری به معامله‌ گر کنید چرا که افراد و سرمایه ‌گذاران زیادی به او اعتماد کرده‌ و سرمایه خود را به او سپرده ‌اند.

 

 

نظر خود را بنویسید