چگونگی مبادلات و امنیت ارزهای دیجیتال

چگونگی مبادلات و امنیت ارزهای دیجیتال

هر بار که رمز ارزی خرید و فروش می‌ شود، اطلاعات مربوط به معامله در بلاک چین ذخیره می ‌گردد. بنابراین سابقه همه تراکنش ‌ها در بلاک چین وجود دارد. اما برای آنکه تراکنش‌ ها و معاملات انجام ‌شده معتبر باشند، باید درستی آن توسط کاربران دیگر شبکه و یا همان ماینر ها تایید شود. فرایند تایید تراکنش ‌ها از هزینه ‌های اضافی جلوگیری می‌ کند و باعث یکپارچگی شبکه می ‌شود.

برای خرید، فروش و مبادله ارزهای دیجیتال، نیاز است تا علاوه بر آموزش ارز دیجیتال و یادگیری نحوه عملکرد آن ‌ها، اطلاعاتی کافی در مورد روش ‌های ذخیره ‌سازی و مبادلات آن داشته باشید تا بتوانید  بهینه تر فعالیت نموده و به نتیجه مطلوب و مورد نظر دست یابید. و در ادامه متن به توضیحات لازم در این زمینه خواهیم پرداخت.  

ماینینگ ارزهای دیجیتال

تا به حال با ماهیت ارزهای دیجیتال آشنا شده ایم و می دانیم که نوعی از دارایی و پول‌ دیجیتال هستند و با توجه به ماهیتی که دارند و بر خلاف پول های رایج و ارزهای سنتی، فیزیکی و قابل مشاهده نبوده و تنها بر بستر اینترنت معامله و خرید و فروش می شوند. نحوه ی دسترسی و داشتن آن، استخراج یا ماینینگ آنهاست.

ماینینگ رمز ارز، فرایندی است که در آن پس از تایید تراکنش ‌ها و انجام محاسبات ریاضی از طریق رمز ارز بومی بلاک چین، به ماینر ها پاداش داده می‌ شود. در برخی موارد، تعداد کل ارزهای دیجیتال یک بلاک چین محدود است و همین موضوع باعث حفظ و افزایش ارزش رمز ارزها می ‌شود.

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتالی، یک دستگاه فیزیکی، نرم ‌افزار، اپلیکیشن، وب ‌سایت آنلاین یا همان سرویس ارائه ‌شده توسط صرافی‌ های مبتنی بر رمز ارز می باشد و از طریق آن ذخیره و بازیابی تمام دارایی ها و رمز ارزها انجام می شود.

شاید اینگونه تصور نمایید که شیوه ذخیره رمز ارز در کیف پول دیجیتال، مانند ذخیره‌ سازی فولدرهای موجود در کامپیوتر است، ولی در واقع اینگونه نبوده و اطلاعات ذخیره ‌شده در کیف پول به محل رمز ارز شما در بلاک چین اشاره دارد.

معرفی انواع کیف پول دیجیتالی

کیف پول گرم:

یکی از انواع کیف پول های دیجیتالی، کیف پول گرم نام دارد و شامل انواع، کیف پول دسکتاپ، موبایل و صرافی ‌ها نیز می باشد. مانند سایر نرم ‌افزارهای موبایل و کامپیوتر قابل دانلود بوده و قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را دارد.

از مزایای کیف پول گرم می توان به مواردی مانند اینکه رایگان بوده و به راحتی در دسترس کاربر قرار می گیرد، کاربری ساده ای دارد و گزینه مناسبی برای انجام معاملات روزانه می باشد نیز اشاره نمود.

کیف پول سرد:

نوع دیگر از کیف پول های دیجیتال، کیف پول سرد نامیده می شود که به منزله یک وسیله کوچک، قابل ‌حمل بوده و مشابه با USB  است که برای استفاده آسان و نگهداری و حمل ارزهای دیجیتال شما مناسب است.  

در مورد مزایای کیف پول سرد می توان بیان نمود که، بهترین گزینه برای ذخیره طولانی ‌مدت دارایی ‌های ارزهای دیجیتال است و از آنجایی که دارایی ‌ها به ‌صورت آفلاین ذخیره‌ می شوند، با احتمال خطر هک شدن مواجه نخواهد بود. تنها مشکل استفاده از این نوع کیف پول، قیمت نسبتا بالای آن است و اینکه امکان مفقود شدن آن نیز وجود دارد.

چگونه از کیف پول دیجیتالی استفاده کنیم؟

عملکرد اصلی هر یک از انواع کیف پول ارز دیجیتال، این است که با ذخیره کلیدهای خصوصی و عمومی امکان خرید ارزهای دیجیتال را برای معامله‌ گر فراهم می‌ کند. زمانی که فردی قصد دارد رمز ارزی را خریداری و یا به هر نحوی آن را دریافت کند، باید در ابتدا، آدرس منحصر به‌ فرد کیف پول را که ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد مختلف و عجیب است را به فرد فرستنده وجه ارسال نماید. در واقع، آدرس کیف پول دیجیتالی مانند شماره ‌حساب بانکی هر فرد در دنیای حقیقی عمل می ‌کند. در نظر داشته باشید، همان ‌طور که انتشار شماره ‌حساب بانکی شما خطری ندارد، ارائه آدرس کیف پول دیجیتالی برای انجام فرایند انتقال وجه ضروری بوده و خطری برای امنیت دارایی شما ایجاد نمی ‌کند.

به این معنا که هر یک از شما که تمایل به فعالیت در دنیای رمز ارزها  دارید، با داشتن کلید ورود کیف پول که همان آدرس اختصاصی و منحصر به فرد شماست، می ‌توانید به‌ حساب خود دسترسی پیدا کرده و به انجام معامله بپردازید، یا اینکه رمز ارزهای خود را به یک نوع رمز ارز دیگر یا ارز فیات تبدیل کنید.

 

 

نظر خود را بنویسید