آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

امروزه همه  افراد با ارز دیجیتال آشنا هستند و عده زیادی نیز اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه نموده و بخشی از ثروت خود را صرف خرید دارایی های دیجیتال کرده ‌اند. با توجه به رشد روزافزون ارزهای دیجیتال و بازار داغی که ایجاد شده، پیش‌ بینی آینده ارزهای دیجیتال، کار بسیار هیجان‌ انگیز و جذابی به نظر می ‌رسد.

همانطور که می دانید، بیشتر از یک دهه از ظهور اولین ارز دیجیتال در جهان می‌ گذرد و شاهد آن هستیم که  از جایگاه ویژه‌ای در سیستم اقتصاد جهانی برخوردارند. در واقع  روزی که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین آن را ارائه نمود، هیچکس فکرش را نمی ‌کرد که بیت ‌کوین بی‌ ارزش آن روز، امروز به مرز ۶۰ هزار دلار برسد و روند صعودی آن همچنان ادامه داشته باشد.

در این مقاله  قصد داریم، چند ارز دیجیتال مشهور را بررسی کنیم و به پیش بینی های انجام شده در مورد آینده بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. چنانچه از این پیش ‌بینی ‌ها لذت می ‌برید و نسبت به آن علاقه مند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل افزایش مداوم ارزش ارزهای دیجیتال چیست؟

دلیل رونق هر یک از ارزهای دیجیتال را می ‌توان در نوع خدماتی که به کاربران خود ارائه می دهند، جستجو نمود. در واقع اگر شما وایت پیپر مربوط به معارفه هریک از رمز ارزهای معتبر موجود مانند، لایت ‌کوین «Litecoin»، اتریوم «Ethereum»، استلار «Stellar»، ریپل «XRP»، ترون «TRON»، کاردانو «ADA» و …. را بررسی کنید، در می یابید که هر رمز ارزی که ساخته و به بازار عرضه می شود، در واقع می‌ خواهد یکی از مشکلات  موجود را رفع نموده و کار نقل و انتقال ارز را برای کاربران آسان تر سازد. همین عوامل، یعنی پوشش دادن نواقص کار و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ ها سبب رونق و افزایش نرخ ارزهای دیجیتال می‌ شود. بنابراین می توان گفت که آینده ارزهای دیجیتال منوط به تحقق چشم‌ اندازهای تعیین شده آن است.

اگر چه که، بازار ارز دیجیتال طرفداران  و مخالفانی دارد که نظرات متفاوتی را ارائه می نمایند، پیش بینی‌هایی هم که در این زمینه وجود دارند نیز با هم متفاوت هستند. از این رو باید گفت که، پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال کار بسیار دشواری است.  

در مواقعی که بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی دچار نوسانات چند هزار درصدی می ‌شود، عده  زیادی از افراد اینگونه  تصور می‌ کنند که این بازار به کلی منفجر شده و از بین خواهد رفت و در مقابل عده‌ دیگری نیز نظرهای مثبتی نسبت به نوسانات بازار رمز ارزها دارند و پیش ‌بینی می‌ کنند که این بازار هم مانند بازار ارزهای رایج فیات، در نهایت به ثبات خواهد رسید. به عنوان مثال، بیل گیتس که سال ‌ها عنوان ثروتمند ترین مرد جهان را داشت، معتقد است که: «آینده متعلق به ارزهای دیجیتال است!»، این فرد از بازار رمز ارزها حمایت نموده و پیش ‌بینی کرده که در آینده همه چیز به کمک رمز ارزهای مبادله می شوند. با این حال و روند فعالیت ها در این بازار نشان از آن دارد که آینده ارزهای دیجیتال همچنان روشن خواهد بود.

ارزش ارزهای دیجیتال در آینده

اولین و قدرتمندترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین است و پس از آن، تعداد زیادی ارز دیجیتال دیگر در این بازار عرضه شدند که «آلت ‌کوین» نامیده می شوند. برخی از آلت ‌کوین ‌ها رشد چشمگیری داشته و در بین سرمایه ‌گذاران محبوبیت زیادی دارند و پیش ‌بینی می‌ شود که قابلیت رقابت با بیت‌ کوین را داشته باشند.

بنابراین بسیار منطقی به نظر می ‌رسد که افراد به دنبال آینده ارزهای دیجیتالی باشند و بتوانند با اطمینان در آن سرمایه گذاری نمایند. واضح است که تمام چندین هزار آلت ‌کوینی که در بازار رمزارز موجود است، از آینده روشن و درخشانی برخوردار نخواهند بود و احتمال دارد که برخی نیز از رده رقابت ‌ها خارج شوند. بنابراین تنها می‌ توان بر روی تعدادی از آلت ‌کوین‌ های مشهور با اطمینان حساب کرد.

اگر چه که بیت‌ کوین، یکه تاز بازار ارزهای دیجیتال می باشد و در شمار آینده ‌دارترین ارزها محسوب می شود. ولی با توجه به نرخ بالایی که بیت‌ کوین دارد، برخی تمایل دارند تا سرمایه خود را بر روی دیگر آلت‌ کوین‌ ها سرمایه‌ گذاری نمایند.

معرفی برترین ارزهای دیجیتال:

ارز ترون

یکی از آلت‌ کوین‌ هایی است که در سال ۲۰۱۷ و بر روی شبکه اتریوم  اجرا شد. رمز ارز ترون بر روی اشتراک‌ گذاری محتوا کار می ‌کند و در تلاش  است تا روشی برای بهبود این اشتراک ‌گذاری ‌ها بیاید. در واقع ترون به کاربرانی که محتوا را در شبکه به اشتراک می ‌گذارند، پاداش «TRX» می ‌دهد. ترون این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بدون نیاز به سایر واسطه ها مانند «Apple Store» یا «Google Play Store» بتوانند محتوای مورد نظر را به صورت مستقیم منتشر نموده و به اشتراک گذارند. همین برنامه و خاصیت رمزارز ترون است که توسط آن، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. جالب است بدانید که رمز ارز ترون، توسط یک تیم سنگاپوری با سرپرستی جاستین سان، ساخته و ارائه شد، به طوری که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته و تا به امروز توانسته موفقیت ‌های زیادی کسب نماید.

با توجه به موفقیت های روزافزون ترون، پیش بینی می شود که آینده  این ارزهای دیجیتال، روندی فزاینده و صعودی را  تجربه نماید. اگر چه که نیاز به زمانی برای رشد بهتر دارد، اما در هر صورت می ‌توان  بر روی آینده درخشان آن حساب کرد.

ارز کاردانو

از  دیگر آلت ‌کوین ‌های مشهور و معتبر است که به دلیل محبوبیت زیاد آن، افراد می‌ خواهند بدانند که در آینده این آلت‌ کوین چگونه خواهد بود. ارز کاردانو توسط بنیان ‌گذار سابق اتریوم، چارلز هوسکینسون، ایجاد شد. کاردانو با نماد اختصاری «ADA» یک بلاک ‌چین نسل سوم تلقی می ‌شود. هر یک از بلاک ‌چین‌ های نسل سوم قابلیت رشد بسیار زیاد در مقایسه با سایر رمز ارزها را دارند.

ارز کاردانو از زبان برنامه‌ نویسی استفاده می نماید که مخصوص زیرساخت ‌های نظامی و صنایع حساس است و دلیل جذابیت زیاد آن برای افراد نیز همین عامل است.  پلتفرم این رمزارز  قابلیت جلوگیری از جعل و تقلب را دارد.

پیش‌ بینی‌ آینده ارزهای دیجیتال در مورد رمزارز کاردانو هیجان انگیز است و  رشد قابل توجه و صعودی خواهد داشت. یعنی ممکن است قیمت هر کوین کاردانو در سال ۲۰۵۰ برابر با ۴۰۰ دلار یا حتی بیشتر از آن هم باشد. با توجه به این پیش ‌بینی ها، می ‌توان اینگونه نتیجه گیری نمود که کاردانو یک رمزارز با آینده درخشان است و انتخاب مناسبی  برای سرمایه گذاری خواهد بود.

آیا آینده ارزهای دیجیتال همیشه صعودی است؟

پیش ‌بینی های صورت گرفته، دو رمزارز محبوب ترون و کاردانو را صعودی در نظر گرفته ‌اند، ولی دلیل بر این موضوع نخواهد بود که روند حرکتی تمام رمز ارزها بر همین مدار باشد. به عنوان مثال،  آینده ارزهای دیجیتال مشهوری چون لایت‌  کوین، بیت ‌کوین کش، اتریوم، استلار، ریپل، ترون، کاردانو، پولکادات، دوج ‌کوین، تتر، ایاس نیز رو به صعود خواهد بود، اما این احتمال وجود دارد که در میانه راه، نزول‌ هایی را تجربه نمایند. به همین خاطر، همواره  تاکید می شود که قبل از سرمایه ‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، به ریسک بالای آن توجه داشته باشید.

در واقع، ارزهای دیجیتال آینده دار برای تمام مردم شناخته شده هستند و معمولا  نظرات مثبت زیادی در خصوص آینده نگری ارزهای دیجیتال در بین اکثر افراد، وجود دارد. ترون و کاردانو، دو نوع از آینده ‌دارترین ارزهای دیجیتال هستند که در این مطلب به شما معرفی شدند که ارزش آن صعودی و فزاینده اعلام شده است. قطعا رمز ارزهای دیگری نیز وجود دارند که آینده درخشانی برای آن‌ ها پیش ‌بینی شده است.

اگر اهل ریسک کردن هستید، هیچ مانعی در سرمایه‌ گذاری شما در بازار رمز ارزها وجود نخواهد داشت و اگر تحمل ریسک را ندارید، توصیه می شود که وارد این بازار نزدیک نشوید و اگر قصد دارید تا بهترین نوع رمز ارز را در بین هزاران نوع موجود در بازار کریپتو شناسایی کنید، باید آموزش های لازم را در این زمینه دریافت نموده و دانش مالی خود را ارتقا دهید. 

 

نظر خود را بنویسید