بررسی مهم‌ترین نکات بیت کوین که تا به حال نشنیده‌اید ۱

بررسی مهم‌ترین نکات بیت کوین که تا به حال نشنیده‌اید

اگر می خواهید درباره نکات بیت کوین اطلاعات کسب کنید، باید از چند مورد آگاه باشید. بیت کوین یک رمز ارز جهانی با کارکردهای مشابه پولِ بدون پشتوانه است که مانند سایر ارزهای دیجیتال، هنوز از نظر حقوقی در هیچ کشوری به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخته نشده است. بعضی از کشور ها بیت کوین را به طور کلی غیرقانونی دانسته اند و برخی دیگر هنوز موضع خود را درباره بیت کوین اعلام نکرده اند.

در واقع اگر ما مفاهیم مربوط به ارز دیجیتال و ماینر و نکاتی پیرامون آن را بدانیم، بهتر می توانیم مفهوم آن را درک کنیم و موفقیت ما در درآمدزایی از طریق بیت کوین قطعی خواهد شد. در این مقاله می خواهیم نکات مهم و اطلاعات جالبی درباره بیت کوین به شما ارائه کنیم که احتمالا مواردی از آن ها، نظرتان را جلب خواهد کرد.

مهم ترین نکات بیت کوین

اعتبار بیت کوین به خود بیت کوین است!

یکی از نکات بیت کوین برای درک بهتر استخراج آن، اعتبار آن است. به این معنا که پولی که توسط دولت در یک کشور منتشر می شود، به خودی خود اعتبار ندارد. به بیان دیگر، اعتبار و ارزشی که یک سکه یا یک اسکناس دارد، به دلیل طلایی است که در بانک مرکزی آن کشور وجود دارد. پول ها و اسکناس ها، کاغذهایی هستند که به خودی خود ارزشی ندارند بلکه به دلیل پشتوانه ی آن یعنی طلای موجود در بانک مرکزی کشورها ارزشمند است.

انتقال بیت کوین راحت است

همان طور که می دانید، بیت کوین یک پول مجاری محسوب شده و شما می توانید آن را به کیف پول شخص دیگری منتقل کنید. کیف پول، یک بستر شخصی است که روی گوشی یا رایانه شما قرار دارد. شما برای نگهداری و ذخیره بیت کوین، باید کیف پول داشته باشید تا آن را حفظ کنید. البته یک نوع از کیف پول ها وجود دارد که به صورت سخت افزاری هستند که امن ترین نوع کیف پول است.

قیمت بیت کوین متغیر است

یکی دیگر از نکات بیت کوین که باید از آن آگاه باشید، میزان ارزش بیت کوین است. قیمت ها و ارزش این ارز دیجیتال تقریبا روزانه تغییر کرده و به هیچ وجه یک قیمت ثابت را دنبال نمی کند. میلیاردها دلار بیت کوین در سراسر جهان وجود دارد و هر روز هم مقادیر بیشتری بیت کوین تولید می شود. در سال 2040 تعداد بیت کوین های موجود در دنیا، به 21 میلیون خواهد رسید. همین امر باعث می شود تا تورم در این ارز دیجیتال به وجود نیاید.

بیت کوین، گزینه ای برای افراد ریسک پذیر

شبکه غیرمتمرکز بیت کوین تحت نظارت هیچ سازمان و ارگانی نیست. همین امر باعث شده هر فرد مسئول حفظ امنیت سرمایه و دارایی خود باشد. با توجه به این که تراکنش های بیت کوین، روی بلاک چین انجام می شود، بدیهی است که معاملات قابل بازگشت هستند و در صورت بروز اشتباه از سوی فرد، سرمایه او باز نخواهد گشت.

بنابراین بیت کوین یک سیستم نوین محسوب می شود که فرد برای بهره مندی از امتیازهای آن، باید مبانی و مفاهیم اولیه این سیستم را آموزش ببیند. هر کسی در هر کجای جهان باشد، می تواند با دانش کافی و مسلط، از نوسانات قیمتی بیت کوین بهره مند شده و در راستای یک سرمایه گذاری موفق حرکت کند.

درآمدزایی از طریق استخراج بیت کوین

وقتی تراکنش های بیت کوینی در دفتر کل توزیع شده و غیرمتمرکز ثبت می شود، می توان مطمئن شد که تراکنش های صورت گرفته صحیح بوده و راه کلاهبرداری بسته شده است. در حقیقت کسی نمی تواند در دو جا از یک بیت کوین استفاده کند. علاوه بر خرید و فروش بیت کوین، می توان از طریق استخراج آن نیز به کسب درآمد رسید. بنابراین اگر قصد دارید از بیت کوین به عنوان یک منبع درآمد برای خود استفاده کنید، باید گفت این کار، با در اختیار داشتن تجهیزات لازم و دستگاه های استخراج بیت کوین امکان پذیر خواهد بود.

آیا بیت کوین قانونی است؟

در حال حاضر دولت های زیادی درباره بیت کوین سکوت کرده اند اما به طور کلی بیت کوین غیرقانونی نیست. بعضی از دستگاه های قضایی مانند چین و روسیه، ارزهای دیجیتال را قانونی نمی دانند اما از نظر اجرایی نیز نتوانستند جلوی پیشرفت آن را بگیرند. البته با توجه به ماهیت بیت کوین، احتمالا در آینده قوانینی برای بیت کوین وضع شود.

در ایران نیز بیت کوین به صورت قانونی یا غیرقانونی اعلام نشده است اما بانک مرکزی اخیرا درباره آن، برخی شرایط را اعلام کرده است. البته در حال حاضر، معامله بیت کوین در صرافی های آنلاین ایرانی به صورت آزاد انجام می شود.

دیگر نکات بیت کوین که تاکنون نمی دانستید

  • خالق بیت کوین را ساتوشی ناکاموتو نام گذاری کرده اند که معلوم نیست یک شخص پشت این ماجراست یا یک گروه. در هر حال هویت خالق آن هنوز مشخص نیست.
  • حدود 20 تا 30 درصد بیت کوین های موجود در شبکه، غیرقابل استفاده است، چون صاحبانشان کلید خصوصی خود را گم کرده و دسترسی به کیف پول ندارند.
  • اولین خرید از طریق بیت کوین توسط شخصی به نام Laszlo Hanyec در سال 2010 صورت گرفت. این شخص با 10 هزار بیت کوین، دو پیتزا و یک نوشابه خرید. اگر با قیمت امروز محاسبه کنیم، چیزی حدود هزار میلیارد تومان خرج کرده است!
  • تراکنش های بیت کوین غیرقابل برگشت هستند. به این معنا که اگر پولتان رفت، قابلیت بازگشت وجود ندارد.
  • کیف پول بیت کوین، تمام سرمایه و دارایی شماست. بنابراین سعی کنید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. اگر رمز کیف پولتان را فراموش کنید، امکان دسترسی به سرمایه و دارایی وجود نخواهد داشت.
  • بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال، بیت کوین بر اساس محاسبات ریاضی کار می کند. همچنین تمام داده های رد و بدل شده در شبکه بلاک چین، برای همه قابل دیدن است.

جمع بندی

بیت کوین و کریپتوکارنسی های دیگر، ابزاری هستند که ظرفیت های زیادی دارند. از آنجا که بیت کوین ابزاری برای تراکنش ها در دنیای تجارت، مالیات و اقتصاد است، می تواند ظرفیت های بسیار مثبت یا منفی در دنیا ایجاد کند. بنابراین با توجه به کاربرد و شیوه استفاده آن، می توان تأثیر مثبت یا منفی آن را قضاوت کرد. به طور کلی علی رغم وجود ریسک در سرمایه گذاری بیت کوین، می توان آینده ی روشنی را برای آن تصور کرد.

پیشنهاد می کنیم برای سرمایه گذاری کم ریسک بر روی ارزهای دیجیتال، ابتدا آموزش های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال را به خوبی فرا گرفته و مسلط شوید. سپس به طور تخصصی در این زمینه فعالیت کنید و کسب درآمد دلاری داشته باشید.

نظر خود را بنویسید