چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

امروزه به دلیل جذابیت و هیجان زیادی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، افراد زیادی تمایل به ورود در این بخش را دارند. حال آنکه تعداد بسیار زیادی صرافی آنلاین در دنیا وجود دارد و هر یک از آنها ویژگی های خاصی را در اختیار کاربران خود قرار داده و از مزایا و معایبی برخوردارند و همین امر، انتخاب صرافی معتبر ارز دیجیتال را  برای افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند، بسیار مشکل ساخته است. سوال اصلی اینجاست که چگونه می توانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال را برای انجام  معامله و سرمایه گذاری مورد نیاز خود انتخاب کنیم.

به همین دلیل، در این مقاله به موضوع انتخاب بهترین صرافی آنلاین و آشنایی با معیارهایی مهم و ضروری آن می پردازیم تا شما با خواندن آن به شناخت کافی دست یافته و در هنگام انتخاب صرافی آنلاین، معیارهای مهم را بررسی نموده و سپس مناسب ترین آن را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

معیارهای مهم و ضروری در انتخاب صرافی ارز دیجیتال

تعداد ارزهای ارائه شده در صرافی

یکی از مواردی که می تواند در انتخاب صرافی آنلاین دخیل باشد، تعداد ارز های دیجیتال آن صرافی است. زیرا صرافی های ارز دیجیتال قابلیت آن را دارند که از تعداد متنوع و بسیار زیادی ارز پشتیبانی نمایند. به عنوان مثال در برخی از صرافی تعداد محدودی ارز موجود است که می توان خرید، ولی در برخی دیگر، امکان معامله بیش از ۴۰۰ نوع ارز دیجیتال برای کاربر وجود دارد.

در صرافی هایی که تعداد بیشتری از ارز ها را پشتیبانی می کنند، می توانید به راحتی ارزهای مستعد رشد را بیابید و خریداری کنید. زیرا  ارز های مستعد رشد، قابلیت آن را دارند که در مدتی محدود به سرعت و کاملا صعودی رشد کرده و سود قابل توجهی را نصیب دارندگان خود نمایند. در واقع با این ویژگی که صرافی در اختیار شما قرار می دهد، محدودیتی در بررسی و انتخاب ارزهای دیجیتال را نخواهید داشت.

صرافی ارز دیجیتال بدون تحریم

متاسفانه به دلیل برخی محدودیت های موجود در کشور ما، ثبت نام و معامله در تمام صرافی های ارز دیجیتال جهان امکان پذیر نیست و در سایت صرافی ذکر شده که این صرافی با ایرانیان کار نمی کند. البته می توانید در برخی از این صرافی ها با استفاده از سرور مجازی ثبت نام کنید تا صرافی تشخیص ندهد که شما کاربری از ایران هستید و بدین طریق از مزایای آن صرافی بهره مند شوید.

این نکته را در نظر داشته باشید که، چنانچه در صرافی هایی که ایرانیان را تحریم نموده اند، ثبت نام کنید، همواره این احتمال وجود دارد که حتی با استفاده از آی پی  ثابت و در صورت قطع و وصل شدن اینترنت، آی پی شما تغییر یافته و صرافی تشخیص دهد که یک کاربر ایرانی هستید و حساب شما را بلوکه کند و متاسفانه بلوکه شدن حساب، درد سر های خاص خود  را دارد.

امنیت صرافی  آنلاین

از جمله مواردی که باید قبل از ثبت نام در صرافی آنلاین به آن توجه داشته باشید، موضوع امنیت است. اگر صرافی مورد نظر، سابقه هک نداشته و امنیت بسیار بالایی داشته باشد، می تواند بهترین گزینه جهت ثبت نام و سرمایه گذاری باشد.

علاوه بر تمام معیارهای موجود، امنیت صرافی می تواند منتخب ترین و مهم ترین آنها محسوب شود و به همین دلیل است که صرافی ها دائما در حال رقابت با یکدیگر در ارائه امنیت بهینه هستند. قابل ذکر است که  تدابیر امنیتی صرافی های آنلاین با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام از روش ها و الگوریتم های خاصی در جهت ایجاد امنیت استفاده می کنند.

تسهیل و تسریع فرایند شارژ حساب

هنگام ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال حتما به روش های واریز و شارژ حساب صرافی دقت کنید. زیرا شما پس از ثبت نام باید بتوانید به راحتی حساب را شارژ کرده و یا برداشت کنید.

اگر در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام  و ارز دیجیتال خریداری کرده و به معامله بپردازید و سود کنید، فرایند این معاملات زمانی  که امکان برداشت از حساب صرافی راحت و بدون مشکل باشد، برایتان جذاب تر خواهد بود.

کمیسیون صرافی

درآمد اصلی صرافی های ارز دیجیتال، از میزان کمیسیون دریافتی بابت انجام معاملات کاربران، حاصل می شود. از این رو، کمیسیون صرافی ارز دیجیتال برای بسیاری از مشتریان، مخصوصا مشتریانی که معاملات با حجم های بالایی را انجام می دهند، اهمیت زیادی دارد،  زیرا در مبالغ بالا، میزان کمیسیون چشمگیر خواهد شد.

برخی از صرافی ها خدمات خوبی را برای کاربرانی که حجم معاملات زیادی دارند، ارائه می دهند و تخفیف های ویژه ای را برای کمیسیون معاملاتی آنها در نظر میگیرند که می تواند بسیار  مفید باشد.  

میانگین کمیسیون دریافتی برای صرافی های مختلف، متفاوت است و نمی تواند به تنهایی معیاری جهت انتخاب صرافی مناسب باشد، ولی مواردی که برای معاملات گوناگون در نظر میگیرند نیز می تواند برای کاربران فعال با حجم معاملات بالا، سودمندتر باشد.

خدمات پشتیبانی

زمانی که با یک صرافی ارز دیجیتال کار می کنید هر اندازه هم ماهر باشید زمانی پیش می آید که به مشکل برخورده و نیاز دارید که مشکل خود را با پشتیبان صرافی مطرح کنید. به همین دلیل توصیه می شود که به خدمات پشتیبانی که صرافی مورد نظر ارائه می دهد، توجه نمایید.

صرافی هایی که خدمات پشتیبانی 24 ساعته  و در  تمام روزهای هفته را اارئه نمایند، می توانند گزینه انتخابی مناسبی باشند.  برخی از صرافی ها علاوه بر پشتیبانی همیشگی، خدمات مفیدی جهت ارتباط با کاربران مانند، ارسال تیکت، چت آنلاین، ارتباط با تلگرام و ایمیل و شبکه های اجتماعی را ارائه می دهند.

 

 

نظر خود را بنویسید