میزان سرمایه اولیه برای ورود به بازار فارکس

میزان سرمایه اولیه برای ورود به بازار فارکس

نیاز به عوامل متعددی برای ورود به بازار فارکس و انجام معاملات و رسیدن به میزان موفقیت مورد نظر وجود دارد. یکی از آن موارد مهم، میزان سرمایه برای معاملات است.

هر فرد میزانی از بودجه را در اختیار دارد و می تواند با آن وارد بازار شود، حال سوال اینجاست که میزان سرمایه  اولیه برای ورود به بازار فارکس چه اندازه است؟ آیا حد مشخصی دارد؟ آیا هر فرد می تواند با هر میزان سرمایه ای که در اختیار دارد به بازار وارد شده و معامله نماید؟

سرمایه اولیه برای ورود به بازار فارکس 

بازار فارکس در شمار بزرگ ترین و معتبرترین بازار های مالی در جهان محسوب می شود، به طوری که روزانه میلیون ها دلار در آن معامله می شود. بازار فارکس با بازار سرمایه تفاوت دارد، به طوری که در بازار فارکس موضوع کمترین سرمایه برای معامله و یا شروع تریدینگ وجود ندارد و شما می توانید با حداقل مبلغ مورد نظر خود نیز  معاملات را شروع کنید.

بنابراین یک مزیت مهم در بازار فارکس این است که شرایط خوبی برای ورود و فعالیت هر فردی با هر میزان سرمایه ای، فراهم است. تنها کافیست با افزایش دانش و مهارت خود، با ماهیت بازار آشنا شده و بخش کوچکی از پس انداز خود را در این بازار سرمایه گذاری کرده و شروع به فعالیت نموده و رفته رفته با کسب تجربه بیشتر، معاملات بزرگ تری را انجام دهید.

چگونگی روند معاملات فارکس

یک موضوع واضح و مشخص برای همگان این است که برای انجام معامله و ترید کردن در بازارهای مالی، حتما باید میزانی سرمایه داشته باشید. زمانی که به بررسی و تحلیل دقیق بازار و نمودارهای آن پرداخته و تشخیص داده شود که نمودار رشد خواهد کرد، شما می توانید از موجودی خودتان برای خرید آنها استفاده کنید تا بتوانید به سود مناسبی برسید. معمولا روند بازار با پول های خرد تریدرهای اصلی مشخص می شود و می توان گفت که، تا حد زیادی متاثر از آن است. جفت ارزهای فارکس در واحدهای مختلف، میکرو، مینی و استاندارد معامله می شود.

برای آغاز تریدینگ در فارکس باید در یک بروکر معتبر، ثبت نام کنید که هر یک از بروکرها به منزله یک کارگزاری برای افراد و فعالان بازار فارکس محسوب می شود و بایستی با دقت و تحقیق بسیار بروکر مورد نظر را انتخاب نمایند.

در نظر داشته باشید که انتخاب روش انجام معاملات در فارکس، می تواند در تعیین مقدار سرمایه اولیه نیز نقش بسیار مهمی داشته باشد، به عنوان مثال، با انتخاب شیوه اسکالپینگ، نیاز به میزان سرمایه کمتری در برابر سایر معاملات  وجود دارد. علت آن هم پایین بودن سطح ضرر و زیان می باشد و همچنین انواع روش های دیگری نیز وجود دارد که شرایط متفاوتی را دارند و برای انجام معاملات روزانه باید نوسان گیری و حالت های مختلف دیگر را با حد زیان بالا در نظر داشت.

شما می توانید با دریافت آموزش های لازم و یا صحبت با مشاوران و متخصصان در این زمینه به کسب اطلاعات لازم رسیده و بهتر و بهینه تر در این بازار فعالیت نمایید.

چگونه در فارکس حساب باز کنیم؟

ورود به بازار فارکس و سرمایه گذاری و انجام معاملات پی در پی آن ، با کسب سود و گاهی اوقات سودهای شگفت انگیز  برای معامله گران همراه است. با این شرایط، آیا کسی هست که دوست نداشته باشد در این بازار هیجان انگیز وارد شده و فعالیت نماید؟  

و حال که تصمیم به ورود در فارکس را دارید، در اولین مرحله ممکن است این سوال پیش آید که چگونه در فارکس سرمایه گذاری کنیم؟

وارد شدن به بازار جهانی فارکس کار چندان دشواری نیست، همانطور که در بازار بورس ایران می توانید سهمی را برای خود خرید و فروش کنید، در بازار فارکس هم می توانید جفت ارزهای مختلفی را بخرید و بفروشید و معاملات خود را انجام دهید.

موضوعی که باعث جذابیت و هیجان انگیزتر بودن این بازار می شود، موضوع جهانی بودن بازار فارکس است و اینکه تمامی خرید و فروش های آن بر اساس ارزهای بین المللی انجام می شود. چنانچه شما به عنوان یک معامله گر ایرانی قصد داشته باشید در این بازار سرمایه گذاری کنید، در ابتدا باید بدانید که چطور می توانید سرمایه خود را به یکی از این ارزها تبدیل نموده و سپس در معاملات ارزی شرکت کنید. به بیان ساده تر، شما نمی توانید بر اساس ریال در بازار فعالیت داشته باشید، باید سرمایه خود را به دلار و یا یکی از ارزهای معتبر بین المللی تبدیل کنید و سپس با آن ارزها که به عنوان سرمایه شما هستند، معامله نمایید.  

 به عنوان سخن پایانی، اینکه بتوان به طور واضح تعیین نمود که حداقل سرمایه برای معاملات فارکس چه اندازه است، امکان پذیر نیست، زیرا میزان مشخصی وجود ندارد، اما میزان پول مورد نیاز برای فارکس به تجربه معاملاتی، روش ترید و حداقل ضرر و سرمایه گذاری شما وابسته است. باید بدانید که هر چه بیشتر سرمایه گذاری کنید می توانید سود بالاتری به دست آورید. البته ممکن است در برخی از معاملات شما به پول کمتری احتیاج داشته باشید، اما بهتر است بدانید که  میزان سودی که به دست می آورید، بستگی به میزان پول و سرمایه ای  دارد که وارد بازار می کنید و در برابر پول کمتر، سود کمتری نیز به دست می آورید.

توصیه می شود که پیش از  ورود به بازار، باید معنا و مفهوم سرمایه گذاری و ریسک کردن را به خوبی درک کنید و این را بدانید که امکان دارد نوسانات بازار به گونه ای پیش رود که با پیش بینی های شما هماهنگ نباشد. بنابراین همیشه باید روحیه ریسک پذیری خود را حفظ کنید.

 

 

 

نظر خود را بنویسید