سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز‌های دیجیتال

سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز‌های دیجیتال

سرمایه گذاری در هر بازار و هر شرایطی، به دو صورت بلند مدت و  یا کوتاه مدت انجام می شود که با توجه به ویژگی های معامله و معامله کنندگان  مشخص می شود. با این وجود، سرمایه گذاری در برخی از بازار‌ها به شیوه ای است که برای به دست آوردن حداکثر سود، باید در آن، برنامه بلند مدت داشت.

در چند سال اخیر و بعضا در کشور خودمان، مشاهده می شود که افراد زیادی وارد بازار ارز‌های دیجیتال شده و توانستند با دریافت آموزش های لازم و یا مشاوره از افراد باتجربه و کسب مهارت کافی، به معامله پرداخته و به سود‌های عالی برسند.

این بازار که می ‌تواند برای بسیاری از افراد پرسود باشد، زمانی خاص و بی ‌نظیر به شمار می رود که بتوان ورود صحیح و با برنامه‌ ای در آن داشت. زیرا نیاز به اطلاعات کافی و شناخت بازار دارد.

مشاهده می شود که گاهی در قیمت ‌هایی خاصی، مقاومت‌ هایی صورت می‌ گیرد که در آن، عرضه از تقاضا بیشتر شده و اشباع شدن آن در بازار، باعث می شود که شاهد سیر صعودی قیمت در آن مورد خاص نباشیم. با علم به این موضوع، پیشنهاد می‌ شود افراد برای سرمایه گذاری بلند مدت، روی به سرمایه گذاری در ارزهایی آورند که از ثبات بیشتری برخوردار اند. برنده واقعی این بازار تنها آن افرادی هستند که به تحقیق و بررسی دقیق پرداخته و پیش از نوسانات، پیش بینی لازم را می ‌کنند تا در صورت نیاز بتوانند اقدام مناسب را انجام دهند.

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری بلند مدت

شما با آموزه های کافی و بررسی های دقیقی که انجام می دهید می توانید به بهترین نحوه ی سرمایه ‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال برسید. در ادامه متن   تعدادی از فاکتورهای  مهم که می تواند برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال و سرمایه ‌گذاری بلند مدت، دخیل باشد، معرفی می گردد که مطالعه آن برای تمام فعالان بازار مفید می باشد.

قدمت و طول عمر

یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در انتخاب ارز دیجیتال این است که، ارز مورد نظر چه مدت در بازار در گردش بوده و چه اندازه قدمت دارد. این موضوع به معنای عدم تایید و یا حذف ارزهای دیجیتال جدید نمی باشد. تنها مقصود این است که  با در اختیار داشتن داده‌های مرتبط با سوابق یک رمز ارز و مقایسه این داده‌ ها، می ‌توان برآورد بهتری از نحوه عملکرد آن در اختیار داشت.

پیشینه قیمت دارای ثبات

ارزهای دیجیتالی که از ثبات قیمتی برخوردارند، نشانه ای مثبت محسوب می شوند. حرکت در مسیر دستیابی به کشش بازار و افزایش ارزش رمزارز به ‌مرور زمان نیز یک مزیت به شمار می رود.

این موضوع را در نظر داشته باشید که تنها کارایی قبلی یک ارز دیجیتال تعیین‌ کننده مسیر آینده مثبت آن نخواهد بود. تغییرات در هر زمانی ممکن است رخ‌ دهد و سرمایه گذاری در یک رمزارز ممکن است در مقایسه با آنچه در گذشته صورت گرفته، سود بیشتر یا کمتر داشته باشد.

فناوری مورد استفاده

موضوع دیگری که باید بدان توجه داشت این است که، پلتفرم موردنظر از لحاظ عملکردی و امنیت در مقایسه با سایر پلتفرم‌ ها در چه جایگاهی قرار دارد. مهم ترین مورد آن نیز سرعت تراکنش ‌هاست. شبکه باید بتواند ترافیک تراکنش ‌ها را به ‌آسانی مدیریت نماید. همچنین باید از ایمن باشد، زیرا اکثر ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین استفاده می‌ کنند که موجب می‌ شود تمامی تراکنش ‌ها با شفافیت ولی با عدم قابلیت ردیابی آسان، انجام شوند.

نرخ پذیرش

می توانید با بررسی و دریافت اطلاعات در مورد اینکه چند نفر دیگر در ارز دیجیتال مورد نظر شما سرمایه گذاری نموده اند به نرخ پذیرش آن برسید که بیانگر آن است که رمزارز از نظر نقدینگی از وضعیت مطلوبی برخوردار است یا خیر.

سودآوری رمز ارزها

درست است سرمایه ‌گذاری در رمز ارز ممکن است درآمد زیادی را به همراه داشته باشد و شما ممکن است با هزار دلار سرمایه ‌گذاری، در طی یک سال  به میزان زیادی سود کسب نماییداما با این حال، وقتی صحبت از ارزهای رمزنگاری شده می ‌شود، این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد از طریق رمز ارز وعده دریافت سود و رسیدن به ثروت هنگفت یک شبه را می‌ دهند، نهایت دقت را داشته باشید که گول افراد سودجو و کلاهبردار  را نخورید و تنها از مراکز و صرافی های آنلاین معتبر خرید کنید.

چنانچه در این بازار تازه وارد هستید و اطلاعات کافی نداشته و در مرحله حدس و گمان به سر می ‌برید، تنها اقدام به سرمایه ‌گذاری کوچک در این حوزه کنید تا در ابتدا به کسب درآمد برسید و سپس به فکر سودهای کلان باشید.

ممکن است با یادگیری و صرف وقت حتی با صرف اندکی پول نیز درآمد زیادی را کسب کنید اما نکته مهمی که باید بدان اشاره و تاکید داشت این است که، سرمایه‌ گذاری در رمز ارز ثروتی یک شبه نیست و مستلزم صرف زمان و هزینه برای آموزش در جهت کسب مهارت کافی ودر نتیجه رسیدن به تجارت بهینه و سودآور است.

 

 

نظر خود را بنویسید