ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

چنانچه شما یکی از علاقه مندان به دنیای ارزهای دیجیتال هستید و مدام اخبار مربوط به آن را پیگیری می کنید قطعا با عنوان، «ربات تریدر ارز دیجیتال» آشنا هستید و زیاد آن را می شنوید، آیا با ربات معامله‌ گر یا تریدر و مفاهیم مربوط به آن آشنایی کافی دارید؟

بهتر است بدانید که امروزه و بر اساس هوش مصنوعی و سایر الگوریتم ‌ها، ربات‌ های برنامه ‌نویسی شده وظایف فراوانی را به عهده دارند به طوری که در حوزه های مالی و بازار سرمایه نقش مهم و  مضاعفی را به خود اختصاص داده اند. در واقع با استفاده از نرم افزارها، بسیاری از معاملات به صورت خودکار انجام می شود که به معاملات اتوماتیک معروف هستند.

ربات تریدر ارز دیجیتال، بر اساس برنامه‌ نویسی، امکان معاملات خودکار را فراهم نموده و مانند یک واسطه عمل می‌ کند و شما را به صرافی ارز دیجیتال متصل می ‌کند تا بتوانید از قیمت ‌ها آگاه شوید و سفارشات خرید و فروش خود را صادر کنید.

معاملات رباتی، یکی از انواع انجام معاملات برای ارزهای دیجیتال و همچنین دیگر معاملات می باشد که مورد استفاده زیادی نیز قرار می‌ گیرد. این سبک از معامله، کاملا قانونی بوده و مورد استقبال قرار گرفته است، ولی تنها کارگزاران مخصوص مجاز به استفاده از آن هستند.‌ معاملات رباتی به صورت استفاده از نرم ‌افزار برای انجام معاملات خودکار می باشد که ربات ‌ها از طریق API  با یک صرافی ارتباط برقرار کرده و می ‌توانند برای کاربر، سفارش خرید و فروش صادر نمایند.

API  چیست؟

 API مخفف عبارت Application Programming Interface و به معنای رابط برنامه ‌نویسی نرم ‌افزار کاربردی است. در واقع قابلیت ارسال و دریافت انواع مختلف دیتاها و اطلاعات را برای برنامه دارد. به عنوان مثال، یک ربات می ‌تواند به منزله رابط صرافی برای انجام سفارشات خرید و فروش شما باشد که دریافت قیمت و اطلاعات دیگر را امکان پذیر می سازد.

چگونگی کار ربات تریدر ارز دیجیتال

صرافی ‌های ارز دیجیتال امکان استفاده از API را جهت تعامل با صرافی فراهم می‌ کنند. در واقع صرافی ‌ها رابطی دارند که با استفاده از یک برنامه به شما اجازه می ‌دهند تا امکان دریافت اطلاعات را داشته و بتوانید تغییرات مورد نظر را روی حسابتان اعمال نمایید. این برنامه ‌های خودکار که با استفاده از API صرافی معامله می ‌کنند، ربات تریدر ارز دیجیتال نامیده می ‌شوند.

شما می ‌توانید برنامه ای را تعیین کنید که استراتژی معاملاتی مورد نظر شما را انجام ‌دهد و یا می ‌توانید چنین برنامه ‌ای را از سایرین بخرید که این برنامه، همان ربات تریدر ارز دیجیتال می باشد.

معاملات رباتی و ربات تریدر ارز دیجیتال

ربات تریدر ارز دیجیتال یک برنامه است که بر اساس پارامترهای تعیین‌ شده توسط برنامه ‌نویس یا کاربر در یک صرافی آنلاین، معاملات را انجام می دهد. مثلا قابلیت آن را را دارد که وقتی RSI یک رمزارز بالا رود، از طرف شما آن را بفروشد و وقتی پایین می ‌رود، آن را بخرد.

ربات معامله ‌گر یا ربات تریدر ارز دیجیتال، یک برنامه خودکار معاملات است، در حالی که معاملات رباتی یا خودکار، یک شیوه از معامله محسوب می شوند. در نظر داشته باشید که اگر چه دو مفهوم ربات  تریدر و معاملات رباتی، مشابه و مرتبط به هم هستند، ولی این دو مفهوم، کاملا متفاوت از یکدیگر بوده و نباید آنها را با هم اشتباه گرفت. می توان اینگونه بیان نمود که در واقع معاملات رباتی، به وسیله ربات معامله ‌گر یا ربات ترید‌ر ارز دیجیتال انجام می‌ شود.

حال شاید با این سوال مواجه شوید که آیا انجام معامله توسط ربات‌ های معامله ‌گر قابل اعتماد می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که، ربات تریدر ارز دیجیتال می ‌تواند در بازارهای جهانی که بی ‌وقفه و در تمام روزهای هفته فعال هستند، بسیار مفید باشد. زیرا هیچ فردی قادر نخواهد بود که  تمام مدت شبانه روز و به صورت 24 ساعته در بازار حضور داشته باشد و آن زیر نظر بگیرد.

برای اینکه بتوانید با اطمینان بیشتر از ربات تریدر استفاده نموده و به موفقیت دست یابید ، شما به زمان، تجربه و دانش کافی احتیاج دارید. اگر به عنوان یک تازه وارد و فرد مبتدی وارد بازار شده اید، توصیه می شود که بسیار احتیاط کنید و تنها اجازه دسترسی مقدار کمی از سرمایه را به ربات بدهید.

در صورتی که شما آشنایی کافی از تحلیل تکنیکال ندارید و نمی توانید به صورت بی ‌وقفه بازار را زیر نظر بگیرید، استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال یا همان ربات معامله ‌گر می ‌تواند گزینه انتخابی مناسبی برای شما باشد.

چنانچه تمایل به استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال را دارید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید ربات تریدرها ذاتا سودآور نیستند و میزان موفقیت آنها به عوامل مختلفی مانند، نوع و کیفیت استراتژی انتخابی و اجرای آن، توجه به شرایط و عوامل بازار و چگونگی تنظیم ربات در شرایط بازاری مختلف نیز بستگی دارد. زیرا  یک استراتژی ممکن است در یک نوع بازار سودآور باشد و در بازاری دیگر منجر به ضرر شود.

 

نظر خود را بنویسید