چرا انتخاب یک کیف پول مناسب برای ارزهای دیجیتال اهمیت دارد؟ ۱

چرا انتخاب یک کیف پول مناسب برای ارزهای دیجیتال اهمیت دارد؟

با توجه به رشد روز افزون ارزهای دیجیتال، زمانی اهمیت کیف پول ارز دیجیتال برای ما روشن می شود که از اهمیت استفاده ارز دیجیتال آگاه باشیم. رمز ارز پدیده ای است که در سال های اخیر، اخباری زیادی از آنِ خود کرده و آینده روشنی پیش رو دارد. مردم همیشه تصور می کنند که ارزش پول به دارایی فیزیکی وابسته است، اما چنان تصوری دیگر صحیح نیست. البته اکثر ما می دانیم ارزش آن ساختار سنتی هم بسیار به اعتماد مردم وابسته است.

کیف پول های دیجیتالی یکی از کلیدی ترین ابزارها در معاملات و سرمایه گذاری های مرتبط با ارزهای دیجیتال است که امروزه رو به فراگیر شدن گام بر می دارند. گسترش رمزارزها وابستگی مردم به دولت را از بین می برد. باید حقیقت ارز دیجیتال و آینده ی روشن آن را درک کرد. بنابراین در این مقاله، می خواهیم درباره اهمیت کیف پول ارز دیجیتال و نگهداری آن ها گفتگو کنیم.

چرا به ارزهای دیجیتال نیاز داریم؟

اولین و مهمترین نکته در خصوص ارزهای دیجیتال این است که این ارزها مجازی بوده و رمزنگاری شده اند و تنها به دو روش می توان آن را به دست آورد. به عنوان مثال یکی از طریق خرید و فروش بیت کوین و دیگری از طریق استخراج بیت کوین به وسیله دستگاه های پیشرفته.

بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده شبکه های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین دارند. یک دفترچه توزیع شده توسط شبکه های رایانه ای متفاوت دارند که تراکنش ها در آن ثبت می شود. ارزهای دیجیتال وابسته به هیچ دولت یا سیستم مالی دیگری نیست.

اهمیت کیف پول ارز دیجیتال در چیست؟

به این فکر کنید که چگونه پول نقد واقعی خود را ذخیره می کنید. قطعاً آن را در دست خود نگه نمی دارید، بلکه آن را در یک حساب بانکی و یا کیف پول ذخیره می کنید. کیف پول ارز دیجیتال نیز از همان اصول اصلی پیروی می کند. بنابراین با داشتن یک کیف پول رمزنگاری شده، قادر به ارسال و دریافت بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی ها خواهید بود.

اگر تمایل دارید از بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. هیچ ارز دیجیتالی به خودی خود در کیف پول قرار ندارد، به این معنا که به صورت غیرمتمرکز در یک دفترکل عمومی به نام «بلاک چین» ذخیره و نگهداری می شود.

کیف پول دیجیتالی چیست و چگونه کار می کند؟

بسیاری از مردم جهان از کیف پول های دیجیتالی استفاده می کنند، اما سردرگمی های زیادی در رابطه با این کیف پول ها در میان جامعه ارزهای دیجیتال وجود دارد. کیف پول دیجیتالی، یک نرم افزار است که کلیدهای عمومی و خصوصی مرتبط با بلاک چین را در خود حفظ و نگهداری می کند. این کلیدها برای ارسال و دریافت داده های دیجیتالی در بلاک چین و ردیابی مانده حساب ارزهای دیجیتالی طراحی شده اند. بنابراین اگر شما بخواهید بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری را استفاده کنید حتماً به یک کیف پول دیجیتالی احتیاج خواهید داشت.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

برای ذخیره سازی و نگهداری ارزهای دیجیتال، چندین نوع از کیف پول ها وجود دارند. به طور کلی می توان کیف پول ها را به سه دسته کاغذی، سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کرد. کیف پول نرم افزاری، نسخه های مختلفی دارد که می توان به صورت مجزا بر روی رایانه و لپ تاپ های شخصی و تلفن همراه و یا به صورت آنلاین از آن ها استفاده کرد.

دسکتاپ

از طریق دانلود این کیف پول و نصب آن بر روی رایانه و لپ تاپ شخصی خود می توان از آن استفاده کرد. این نوع کیف پول ها از امنیتی بالایی برخوردار است اما در صورت ویروسی شدن یا هک شدن سیستم شما، احتمال از دست رفتن سرمایه های شما وجود دارد. بنابراین پیش از استفاده، اطمینان لازم را به دست آورید و سیستمی انتخاب کنید که امنیت بالایی داشته باشد.

آنلاین

این نوع از کیف پول ها در بستر اینترنت و به صورت آنلاین اجرا می شوند. شما می توانید با هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، به آن دسترسی داشته باشید. با وجود اینکه امکان دسترسی همه افراد به این کیف پول ها فراهم است، یک سری کلیدهای خصوصی به شما داده می شود که می توانید توسط آن کلیدها، از حملات هکرها در امان باشید. این کلیدهای خصوصی توسط برنامه های شخص ثالث ذخیره می شود. همین امر باعث می شود که هکرها نتوانند به کیف پول شما دسترسی پیدا کنند.

موبایل

پرکاربردترین کیف پول ها، کیف پول هایی است که بر روی موبایل اجرا می شوند. چرا که می توانید در هرجایی که هستید، از آن استفاده کنید. این برنامه ها معمولا حجم کمی دارند. یکی از نمونه های معروف کیف پول نرم افزاری برای موبایل، مایسیلیوم(Mycelium) است. این نرم افزار در نسخه های اندروید و iOS موجود است، اما نسخه دسکتاپ برای آن طراحی نشده است. برای دریافت مایسیلیوم اینجا کلیک کنید.

سخت افزاری

می توان گفت بعد از کیف پول کاغذی، بهترین و امن ترین نوع کیف پول ها، کیف پول سخت افزاری است. این کیف پول ها از این جهت که کلید خصوصی شما در بستری سخت افزاری نگهداری می کنند، از امنیت بالاتری نسبت به کیف پول نرم افزاری برخوردار است. در این کیف پول ها، اطلاعات تراکنش ها به صورت آنلاین دریافت می شود ولی ذخیره اطلاعات به صورت آفلاین انجام می شود. همین امر موجب امنیت این نوع کیف پول ها شده است.

یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری، کیف پول Ledger است. مهم ترین ویژگی آن قابلیت ذخیره سازی آفلاین است. این کیف پول گزینه محبوبی برای افرادی است که تمایل دارند کیف پول های سخت افزاری تهیه کنند.

کاغذی

این گونه کیف پول ها به راحتی قابل استفاده هستند و از امنیت فوق العاده بالایی برخورداراند. همان طور که از اسم این کیف پول پیداست، کلیدهای خصوصی شما را روی کاغذ چاپ شده تحویل می دهد. استفاده از این کیف پول بسیار ساده و آسان است.

امنیت در کیف پول های دیجیتالی

به طور کلی امنیت کیف پول های دیجیتالی، درجه بندی مختلفی دارد. میزان امنیت آن به نوع کیف پولی بستگی دارد که از آن استفاه می کنید. تجربه نشان داده کیف پول های آنلاین نسبت به سایر کیف پول ها، از امنیت کمتری برخوردار هستند و بیشتر در معرض حمله هکرها قرار دارد. به همین دلیل باید تمامی موارد بالا بردن امنیت را رعایت کنید.

یکی از کارهایی که امنیت کیف پول شما را بالا می برد، فعال سازی احراز هویت دوعاملی است. به واسطه احراز هویت دو مرحله ای، هر فردی بخواهد وارد کیف پول شما شود، یک ایمیل یا پیامکی مبنی بر کد ورود برای شما ارسال می شود. علاوه بر این، از کیف پولتان نسخه پشتیبانی تهیه کنید. تنها مقدار مورد نیاز از ارزهای خود را نگه دارید، مابقی مقداری که نیاز ندارید را بر روی رایانه یا موبایل خود ذخیره کنید تا امنیت آن تأمین شود. همچنین به روزرسانی نرم افزارها و کیف پول ها موجب می شود که امنیت آن ها بالا رود. با توجه به مشکلاتی که در هر نرم افزار وجود دارد که اصطلاحا به آن «باگ» گفته می شود، توسعه دهندگان کیف پول ها سعی می کنند به صورت هفتگی آپدیت و بسته به روزرسانی را برای کاربران ارسال کنند. به همین دلیل سعی کنید نرم افزار خود را همیشه به روز نگه دارید.

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله شما درک بهتری از اهمیت کیف پول ارز دیجیتال و انواع کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید و بتوانید کیف پول مناسب خودتان را با شناخت بهتر انتخاب کنید.

افزایش باور و علاقه مندی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند گام بعدی در روند تکامل مفهوم پول باشد. در این صورت، پولی را که بدون نظارت هیچ دولت یا بانکی است، در اختیار خواهیم داشت.

پیشنهاد می کنیم قبل از شروع معامله در بازار ارزهای دیجیتال، بهتر است آموزش های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال را به خوبی فرا گرفته و مسلط شوید. چرا که معامله در این بازار با ریسک هایی همراه است که تنها افرادی می توانند کسب سود داشته باشند که با علم تکنیکال آشنا باشند.

نظر خود را بنویسید