رودمپ فارکس

رودمپ یادگیری فارکس

مقدمه 

این روزها بازار یادگیری فارکس داغ‌تر از هر دوره دیگری است. به نحوی که تعداد زیادی منابع و آموزش برای یادگیری این مهارت پول‌ساز وجود دارد. افزون بر این موارد، تعداد زیادی از افراد جامعه هم به آن مشغول شده و درآمدهای مناسبی از آن دارند. همین عامل باعث می‌شود تا طیف زیادی از جوانان هم خواهان ورود به این بازار باشند. با این حال بخش زیادی از آنها نمی‌دانند که کار خود را از کجا شروع کرده و چگونه وارد این بازار شوند.

همین عامل هم موجب سردرگمی آنها می‌شود. در این زمینه باید عنوان کنیم که داشتن رودمپ یادگیری فارکس می‌تواند به شما کمک کند تا به شیوه‌ای دقیق و مناسب وارد این بازار شوید. ما در ادامه قدم به قدم این رودمپ را خدمت شما ذکر می‌کنیم. پس اگر به دنبال ورود به بازار معاملاتی فارکس هستید، حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

 

رودمپ یادگیری فارکس و مراحل آن 

رودمپ یادگیری فارکس راهکاری است که به شما کمک می‌کند تا به صورت قدم به قدم وارد این جهان زیبا شده و از بازار معاملاتی آن استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید به لطف این رود مپ، مسیر مشخص و شفافی برای فعالیت داشته باشید. همین عامل هم باعث می‌شود تا شما از شر اشتباه و خطاهایی که سایر افراد مبتدی در این بازار انجام می‌دهند، دور بمانید.

این مورد همان چیزی است که می‌تواند روند ورود شما را شفاف‌تر کرده و مسیر کار را برایتان هموارتر سازد. ما در ذیل، گام‌های لازم برای این رودمپ را خدمت شما ذکر کرده‌ایم که می‌توانید به کمک آنها مسیر پیش روی خود را شفاف سازید.

 

آشنایی با بازار فارکس 

اولین مرحله از رود مپ یادگیری فارکس، آشنایی با این بازار است. متأسفانه طیف زیادی از متقاضیان به خوبی با بازار فارکس و جنبه‌های مختلف آن آشنایی ندارند. حتی بسیاری آن را با بورس اشتباه گرفته و نمی‌دانند که این بازار می‌تواند ضمن سودهای زیاد، ضررهای سنگین هم داشته باشد. به همین جهت توصیه می‌کنیم تا در گام اول ابتدا اطلاعات خود را در مورد این بازار افزایش داده و سپس مابقی مراحل را طی کنید.

 

یادگیری تحلیل فاندامنتال 

توصیه می‌کنیم تا در گام اول ابتدا تحلیل فاندامنتال یا بنیادی را فرا بگیرید. در واقع این شیوه از تحلیل به شما کمک می‌کند تا اخبار را به شیوه‌ای بهتر تحلیل کرده و دلیل هر حرکت قیمت را به گونه‌ای بهتر تشخیص دهید. البته ممکن است تسلط بر این شیوه تحلیل، برای افراد مبتدی بسیار دشوار باشد. به همین جهت توصیه می‌شود تا صرفاً مفاهیم ابتدایی آن مانند جفت ارزها و ارتباط آنها بر همدیگر، تأثیرات مربوط به نرخ بهره و موارد دیگر را یاد بگیرید.

 

یادگیری یکی از سبک‌های تحلیل تکنیکال 

دومین و البته شاخص‌ترین مسیری که پیش روی شما قرار دارد، یادگیری تحلیل تکنیکال است. در حقیقت بیشتر معامله‌گران به کمک تحلیل تکنیکال معاملات خود را انجام می‌دهند. در این شیوه از تحلیل، شما می‌توانید صرفاً با استفاده از قیمت و نمودار آن، روند پیش رو را پیش‌بینی کرده و بدین ترتیب وارد معامله شده یا از آن خارج شوید. سبک‌های مختلفی در تحلیل تکنیکال وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به الیوت، پرایس اکشن، الگوهای کلاسیک و… اشاره کرد.

یادگیری مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه راهکاری است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به وسیله آن، از دارایی خود محافظت کرده و از خطر کال مارجین شدن در امان بمانید. مدیریت سرمایه اصول مشخصی دارد که پایبندی به آنها می‌تواند در موفقیت شما نقش چشمگیری داشته باشد؛ لذا حتماً آن را فرا بگیرید.

 

ساخت استراتژی معاملاتی 

ساخت استراتژی معاملاتی قدم مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. در واقع شما باید یک برنامه مدون و روشی مشخص برای ورود به معامله و خروج از آن داشته باشید. بدین منظور می‌توانید یک استراتژی را بر مبنای آموزش‌های قبلی ساخته یا دست کم از استراتژی‌های موجود در سطح اینترنت استفاده کنید.

 

ثبت نام در بروکر و ایجاد حساب 

بعد از این مراحل، می‌توانید در یک بروکر معتبر ثبت نام کرده و حساب خود را شارژ کنید. البته توصیه می‌کنیم تا ابتدا با یک حساب دمو کار خود را شروع کرده و استراتژی خود را برای مدت مشخصی تست کنید.

 

تمرین و تکرار 

آخرین قدمی که باید در این بازار به آن پایبند باشید، تمرین و تکرار است. در واقع هیچ معامله‌گری بدون تمرین و تکرار نمی‌تواند شانس موفقیت داشته باشد. به همین جهت توصیه می‌کنیم تا حتماً زمان زیادی برای تمرین و تکرار در این بازار قرار دهید.

 

سخن آخر 

بازار فارکس را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که می‌تواند سود قابل توجهی به همراه داشته باشد. با این حال بسیاری از افراد نمی‌دانند که به چه صورت وارد این بازار شده یا در آن فعالیت کنند. ما سعی کردیم تا با کمک رودمپ یادگیری فارکس، مسیر ورود به آن را برایتان هموار کرده و مانع از سردرگمی شما عزیزان شویم. با این حال اگر هنوز سؤال یا ابهامی دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

نظر خود را بنویسید