چگونه در فارکس سود دهی خوبی را تجربه کنیم؟ - تصویر ۱

چگونه در فارکس سود دهی خوبی را تجربه کنیم؟

بازار فارکس Forex یک بازار متفاوت با بازارهای بورس و سرمایه‌ای است که در کشور می‌شناسیم. بازاری خاص، که با ارزهای کشورهای مختلف سروکار دارد. در فارکس در طول 24 ساعت شبانه روز می‌توان فعالیت کرد و گویا هیچ‌وقت چراغ بازار خاموش نمی‌شود. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که فارکس نیز عملکردی مانند دیگر بازارهای بورس دارد. اما این‌طور نیست. بازار فارکس مانند بازار ارز دیجیتال، فضایی متفاوت دارد که برای کسب سود بیشتر در آ‌ن‌ باید علاوه بر دانش کافی، تجربه نیز کسب کرد. در این مطلب سعی می‌کنیم به اجمال در مورد راه‌هایی که برای کسب سود در این بازار موثر هستند، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

تجزیه و تحلیل منطقی و صحیح

برای فعالیت در بازار فارکس هم مانند بورس، باید تحلیل درست و منطقی از عملکرد بازار و روند معاملات داشت. انتخاب یک رویکرد تحلیلی درست، بستگی به هدف افراد از وارد شدن به این بازار و شرایط خود فرد دارد. تحلیل بنیادی، تحلیلی است که عمق بازار را به شما نشان می‌دهد. در این تحلیل با کمک داده‌های مختلف، می‌توان دلیل رشد یا افت قیمت هر ارز را پیش‌بینی کرد. در مقابل، تحلیل تکنیکال، بر اساس میزان معاملات و نقدینگی موجود در بازار، و با توجه به احساسات و شرایط جامعه، یک تحلیل کوتاه مدت ارائه می‌کند که می‌تواند در این زمان سود دهی خوبی داشته باشد. ترکیب این دو تحلیل با هم شاید بتواند یک فضای کاملا منطقی و به‌دور از احساسات و البته برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هم مفید باشد.

استفاده درست از ابزارها

علاوه بر بحث انتخاب تحلیل درست، نکته بعدی استفاده صحیح از ابزارهایی است که در فارکس در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد. در این قسمت به بعضی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشت، اشاره می‌کنیم.

حساب دمو: اگر تازه وارد بازار فارکس شده‌اید، قطعا استفاده از حساب دمو Demo می‌تواند ریسک معاملات شما را در آینده کاهش دهد. در حساب دمو، فرد بدون هیچ نگرانی از دست دادن سرمایه، می‌تواند نتیجه هر آنچه را که تحلیل می‌کند، در عمل ببیند. به این ترتیب تجربه لازم را برای بازار تا حدودی کسب می‌کند.

مدیریت رفتارهای هیجانی: رفتارهای هیجانی در بازار بورس و فارکس، همواره یکی از مواردی است که باعث ضرر افراد می‌شود. محاسبه زمان درست ورود و خروج به بازار، همان نکته‌ای است که افراد موفق در این حوزه، به‌مرور زمان آن را دریافته‌اند. در این بازار نباید طمع داشت. کسب یک سود معقولانه بسیار بهتر از به‌دست آوردن سودهای زیاد ولی مقطعی است. تجربه، به مرور زمان به‌دست می‌آید. شکیبا و منطقی باشید.

مدیریت ریسک: در بازار بورس و فارکس، یک نکته بسیار مهم وجود دارد. نکته‌ای که بسیاری از افراد تازه‌کار به آن توجه نمی‌کنند. به یاد داشته باشید، اولین هدف در بازارهای سرمایه، حفظ سرمایه اصلی است. کسب سود دومین هدف در این بازار است. در صورتی که هر روز از سرمایه اصلی شما کم شود، در واقع به‌صورت تدریجی، از سود کلان دور خواهید شد. به‌همین دلیل باید در زمان معامله، از توقف‌ها Stops استفاده کنید و بعد از کسب یک سود معقول، ارز را جابه‌جا کنید. در صورتی که با تحلیل درست متوجه شدید که وارد یک معامله غیر منطقی شده‌اید، ریسک جایز نیست و باید از آن معامله خارج شد.

پذیرفتن اشتباهات: بسیاری از افراد همواره بر تصمیمی که گرفته‌اند پافشاری کرده و آن را عوض نمی‌کنند. به یاد داشته باشید گاهی باید پذیرفت که تحلیل درستی انجام نشده و معامله روی ضرر است. قبول اشتباه یک سود در بازار بورس است. چون با کسب تجربه از آن، قطعا معاملات بعدی خالی از آن اشتباه خواهد بود. زمان و تجربه، باعث کم شدن این اشتباهات می‌شوند. داشتن هدف، باعث می‌شود که افراد از اشتباه نترسیده و به نگاه به چشم‌انداز خوب آینده، پیش بروند.

پایان‌بندی

فعالیت در هر بازاری اعم از فارکس، بورس، ارز دیجیتال و حتی بازارهای سنتی سرمایه، نیاز به دانش و فعالیت مستمر است. فارکس اما بازاری متفاوت است که درصد ریسک آن بسیار بالاست به همین دلیل ورود به آن مستلزم آگاهی بیشتر و دانش زیاد است. موفقیت در هر بازاری نیازمند صبوری و مقاومت است. پذیرفتن تبعات بازار و استفاده از تجربیات دیگران نیز از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. اگر به‌دنبال حفظ سرمایه خود و در کنار آن کسب سود هستید، نباید ناامید شوید. با دید باز و از راه قانونی با کمک بروکرهای معتبر، وارد فارکس شده و رویای خود را به حقیقت نزدیک کنید.

نظر خود را بنویسید