آشنایی با کاردانو - 1

آشنایی با کاردانو : پلتفرمی برای ارز دیجیتال

ارز دیجیتال کاردانو(Cardano) یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است. ارز دیجیتال آن به نام ADA نام دارد. این پلتفرم در سال 2015 معرفی شد که هدف اصلی آن پشتیبانی از کوین‌های ADA و همچنین ایجاد بستری مناسب و آسان برای مبادله ارزهای دیجیتال است. کاردانو جزو نسل سوم رمزارزها به شمار آمده و یک پلتفرمی است که به ادعای خودش، محدودیت‌ها و مشکلاتی که بیت کوین و اتریوم و سایر رمزارزهای نسل دوم با آن موجه هستند را برطرف کرده است. در این مقاله می‌خواهیم درباره این ارز دیجیتال صحبت کنیم و بهترین کیف پول کاردانو را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه کاردانو

بنیان‌گذار کاردانو شخصی به نام چارز هاسکینسون (Charles Hoskinson) است که یکی از از اعضای تیم اتریوم بوده و در سال 2015 پروژه کاردانو را شروع می‌کند. به مدت دو سال تلاش می‌کند تا مشکلاتی که اتریوم و بیت کوین با آن دست و پنجه نرم می‌کردند را حل کند. در حال حاضر سه شرکت The Cardano Foundation و IOHK و Emurgo زیر نظر کاردانو مشغول به فعالیت هستند و تلاش می‌کنند تا کاردانو را توسعه دهند. بعد از دو سال آزمایش و تحقیق، در نهایت در سال 2017 کاردانو شبکه اصلی را راه‌اندازی کرد و ارز دیجیتال خود را به فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال اضافه کرد. همانطور که گفته شد، کاردانو یک ارز دیجیتال نسل سوم است. ارز دیجیتال نسل سوم به ارزهایی گفته می‌شود که بر خلاف بیت کوین و اتریوم، امکان توسه و گستردش برای استفاده در سطح کلان را دارند و فرایند تراکنش آن‌ها توان پردازشی بالا و انرژی زیادی لازم ندارد.

آموزش ارزهای دیجیتالبهترین کیف پول کاردانو کدام است؟

در حال حاضر کیف پول‌های زیادی برای کاردانو عرضه نشده است، اما کیف پول رسمی آن، «Daedalus» نام دارد که از طریق سایت کاردانو می توانید آن را دریافت کنید. علاوه بر این کیف پول، چند کیف پول غیررسمی وجود دارند که می‌توانند ارز دیجتال کاردانو را برای شما ذخیره کرده و بدون نیاز به دانلود بلاک چین، می‌توانید ADA را ارسال و دریافت و یا ذخیره نمایید. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به «کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger)» ؛ «کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی(Trezor Model T)» و «کیف پول نرم افزاری اتمیک(Atomic)» اشاره کرد. این نکته را به یاد داشته باشید قبل از استفاده از این کیف پول‌ها، یک نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کنید. بعد از تهیه نسخه پشتیبان، یک عبارت که از چندین کلمه تشکیل شده است، به شما ارائه می‌دهد که باید آن را در جایی امن یادداشت کنید. اگر نسخه پشتیبان از کیف پول خود تهیه نکرده باشید، در صورت بروز هرگونه مشکل  و یا حذف شدن کیف پول، هرگز امکان دسترسی مجدد به سرمایه خود ندارید و کوین‌های خود را از دست می‌دهید. بنابراین حتما از کیف پول خود و سرمایه‌ی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و از آن به خوبی نگهداری و محافظت کنید.

بهترین کیف پول کاردانو کدام است؟

یکی از معیارهای مهم در انتخاب کیف پول ارزهای دیجیتال، پشتیبانی از کیف پول است. هر کیف پول، باید به طور دائم در شبانه روز، به راحتی به سیستم پشتیبانی آن دسترسی داشت تا در صورت بروز مشکل، سریعاً به پشتیبان گزارش داد و مشکل را رفع کرد. همچنین تیم توسعه‌دهنده هر کیف پول باید همواره در حال توسعه و بهبود باگ‌ها و مشکلات امنیتی و نرم‌افزاری کیف پول باشند. رابط کاربری ساده و قابل فهم نیز باعث می‌شود که به راحتی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود بپردازید. اما مهم‌ترین عامل برای انتخاب بهترین کیف پول، امنیت آن است. حتما دقت کنید کیف پولی که انتخاب می‌کنید، از احراز هویت دو عاملی (2FA) برخوردار باشد و همچنین امکان تهیه نسخه پشتیبان نیز وجود داشته باشد.

بهترین کیف پول برای کاردانوچگونه ارز کاردانو بخرم؟

بعد از انتخاب کیف پول مطمئن و خوب، نوبت به خرید کاردانو می‌رسد. خرید ارز دیجیتال کاردانو بسیار کار دشواری نیست. شما برای خرید آن، ابتدا به سایت یک صرافی آنلاین مراجعه کنید و سرمایه خود را به کاردانو تبدیل کنید. در ایران، بهترین راه برای خرید کاردانو این است که از سایت‌های معتبر ایرانی اقدام به خرید کاردانو کنید یا از طریق خرید بیت کویت یا تتر از سایت‌های ایرانی و بعد از آن، تبدیل آن‌ها به کاردانو از طریق صرافی‌های خارجی مانند بایننس. در این مقاله، درباره کار به صرافی آنلاین بایننس مفصل صحبت کرده‌ایم. در هر حال، بیشتر سرمایه‌گذاران شیوه دوم را استفاده می‌کنند و از طریق سایت‌های داخلی، بیت کوین یا تتر خریداری می‌کنند و سپس در صرافی‌های آنلاین خارجی، آن را به ارز دیجیتال کاردانو تبدیل می‌کنند. البته باید توجه داشت که برخی از صرافی‌ها به دلیل تحریم و محدودیت‌هایی اقتصادی، اجاره فعالیت به کاربران ایرانی را نمی‌دهند و در صورت آگاه شدن از هویت ایرانی‌ها، حساب کاربری و معاملاتی آن‌ها را مسدود می‌کند. به هر حال برای معاملات در این صرافی‌ها، باید به شیوه‌های مختلف، به تغییر آی‌پی سیستم خود اقدام کنید.

کیف پول Daedalus؛ کیف پول رسمی کاردانو

این کیف پول فقط نسخه دسکتاپ داشته و مخصوص سیستم عامل‌های ویندوز و مک می‌باشد. هنگام نصب این برنامه نیاز به دانلود کل بلاک چین و طی شدن مدت زمان همگام‌سازی است. یکی از مزیت‌های این کیف پول، اعلان هشدار و پیغام برای تهیه نسخه پشتیبان به مخاطب است. به همین علت، شما کنترل و تسلط دقیقی بر روی سرمایه خود دارید و با این کیف پول می‌توانید با امنیت بالا و خیال آسوده خرید کنید. تیم پشتیبان و توسعه کیف پول Daedalus، یک تیم حرفه‌ای آن را حمایت و پشتیبانی می‌کند و این امر باعث شده تا یکی از بهترین کیف پول‌های کاردانو به شمار آید. این کیف پول از سیستم Staking کاردانو نیز پشتیبانی می‌کند. استیکینگ یک فرآیندی است که شخص در ازای خرید و نگهداری مقدار معین ارز خاص، پاداش دریافت می‌کند. به بیان دیگر، استیکینگ به معنای سهام‌داری در یک ارز دیجیتال است. لازم به ذکر است شما از طریق این کیف پول، می‌توانید کیف پول کاغذی نیز بسازید، به این صورت که کیف پول شما به یک کاغذ منتقل می‌شود و با این کار، حداکثر امنیت را برای خودتان فراهم کرده‌اید؛ چرا که نگهداری کوین‌ها بر روی کاغذ بهترین شیوه و امن‌ترین شیوه برای نگهداری آن‌هاست. برای دریافت این کیف پول اینجا کلیک کنید.

افزایش امنیت در کاردانو

قبل از شروع به خرید و فروش درست در ارزهای دیجیتال، لازم است از راهکارهای افزایش امنیت اطلاع پیدا کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم برای حفظ سرمایه و کوین‌های خریداری شده، بهترین کیف پول یعنی کیف پول‌های سخت‌افزاری را انتخاب کنید، اما اگر بنا به هر دلیلی امکان استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری را ندارید، از ایمن‌ترین کیف پول‌های آنلاین استفاده کنید. همچنین موارد و نکات امنیتی مانند انتخاب رمز عبور قوی که از حروف بزرگ و کوچک و اعداد و علائم استفاده شده؛ یا فعال‌سازی احراز هویت دو عاملی و یا استفاه از پین کد را سخت رعایت کنید تا سرمایه‌تان در امان بماند. هنگام نگهداری کوین‌های کاردانو، سعی کنید روی سیستم عامل خود، آنتی ویروس نصب کنید و همچنین رمز عبورها و کلیدهای خصوصی خود را در اختیار کسی نگذارید. در نهایت باید توجه داشته باشید از کیف پول خودتان یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را به‌روزرسانی کنید تا در صورت بروز مشکل و یا هر اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای، امکان دسترسی به اموال و دارایی خود را داشته باشید.

جمع‌بندی

کاردانو با ایجاد شبکه بلاکچین توانسته رتبه قابل توجهی در coinmarketcap.com به دست آورد که در حال حاضر این رتبه 10 می‌باشد. آینده روشنی را می‌توان برای این ارز دیجیتال تصور کرد. هم اکنون خیلی از سرمایه‌گذاران بر روی کاردانو سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بنابراین اگر شما نیز می‌خواهید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، آموزش تحلیل تکنیکال را فراموش نکنید، چرا که اگر بدون علم وارد این عرصه و سرمایه‌گذاری در این بازار شوید، احتمال زیاد ضرر خواهید کرد. از طریق تهیه پکیج‌های آموزشی تحلیل تکنیکال، علاوه بر دریافت سودهای فراوان، می‌توان با دید بهتری سرمایه‌گذاری کرد و ضررها را به حداقل رساند.

نظر خود را بنویسید