کاربرد ارز دیجیتال در ایران

کاربرد ارز دیجیتال در ایران

این روزها، ارز دیجیتال موضوعی است که تقریبا همه با آن آشنا هستند و به گوش اکثر افراد رسیده است. برخی آن را به عنوان بزرگترین تحول اقتصادی جهانی می ‌شناسند و وارد این بخش از دارایی ها و سرمایه گذاری ها شده اند. در کشور ما نیز مشاهده می شود که تعداد زیادی از افراد به این حوزه علاقه مند بوده و به معامله می پردازند.

 چنانچه قصد دارید شما نیز به این بازار جذاب و جدید قدم گذارید، پیشنهاد می شود که این مقاله را تا پایان بخوانید. زیرا هر اقدامی نیاز به دانش و آگاهی دارد و فعالیت در این بازار نیز از این موضوع خارج نیست و نباید بدون کسب آگاهی و اطلاع، وارد آن شد. در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت و کاربرد ارز دیجیتال در ایران صحبت کنیم.

کاربردهای ارز دیجیتال

بهتر است در ابتدا نگاه کلی به ماهیت ارز دیجیتال و کاربرد آن بیندازیم. در واقع، ارز دیجیتال نوعی واحد پول و دارایی دیجیتالی یا مجازی است که می ‌توان گفت، وجود خارجی و فیزیکی ندارد و صرفا جنبه‌‌ مجازی دارد. به این صورت که با استفاده از آن دیگر نیاز نیست کارت بانکی معتبر از بانک خاصی تهیه کنید و تنها با این واحد پولی بین‌ المللی می ‌توانید معاملات خود را به آسانی و بدون هیچ مشکلی انجام دهید.از آنجایی که این روزها اکثر داد و ستدها به صورت اینترنتی و دیجیتالی انجام می‌ شوند، ارز دیجیتالی، جایگاه ویژه ‌ای در بین کاربران پیدا کرده است.  

در ابتدا هدف از ابداع این واحد پولی، تسهیل خریدهای اینترنتی بود که به دلیل ویژگی های زیادی که داشتند و قابلیت هایی که برای کاربران ایجاد نمودند، مورد استقبال زیادی قرار گرفتند و توانستند در زمینه ‌های دیگر نیز نفوذ نمایند، تا جایی که امروزه اکثر سهام ‌های بزرگ دنیا و معاملات مهم نیز از طریق ارز دیجیتال داد و ستد می ‌شوند.

این روزها ارز دیجیتال در تمام دنیا، جایگاه مهم و گسترده ‌ای دارد و اگر بخواهیم در مورد اصلی ‌ترین کاربرد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که این ارز هیچ تفاوتی با پول واقعی ندارد. به عبارتی ساده تر می توان اینگونه بیان داشت که هر ارز دیجیتال مانند یک واحد پولی همانند ریال، دلار، یورو، پوند و … است. حتی می ‌توان گفت که کاربردی به مراتب گسترده ‌تر از سایر واحدهای پولی نیز دارد. چرا که ارز دیجیتال یک واحد پولی بین ‌المللی است و  تنها مربوط به کشور خاصی نیست. لذا به راحتی و بدون هیچ محدودیتی می ‌توان در تمامی کشورها از آن استفاده کرد.

بنابراین به صورت کلی می توان بیان داشت که، ارز دیجیتال  یک واحد پولی رایج برای خرید و فروش و معاملات تجاری در سراسر جهان می باشد.  

نکات مهم در استفاده از ارز دیجیتال

با استفاده از ارز دیجیتال، برخی از محدودیت‌ های استفاده از واحد پول واقعی حذف می‌ شوند، زیرا گزینه‌ مناسبی برای معاملات بزرگ و با مبالغ بالا می باشند و قابلیت آن را دارند که تبادل پول را برای تاجران و معامله گران، آسان تر سازند.

امکان پیگیری تراکنش ‌های انجام شده توسط ارز دیجیتال در هیچ نقطه‌ از دنیا وجود ندارد و همچنین برای درآمدهای حاصل از ارز دیجیتال، مالیات در نظر گرفته نمی ‌شود و این در زمینه‌‌ انجام معاملات بزرگ، مزیت بسیار بزرگی به شمار می رود.

در معاملاتی که توسط ارز دیجیتال انجام می ‌شوند هر دو شخص خریدار و فروشنده می توانند به صورت ناشناس فعالیت نمایند.

همچنین در نظر داشته باشید که برای نگهداری رمز کیف پول دیجیتالی خود باید دقت زیادی نمایید. چرا که فراموش کردن رمز عبور کیف پول مجازی، می ‌تواند باعث از بین رفتن پول ‌های شما شود.

باید مراقب کیف پول و اکانت اینترنتی خود باشید، چرا که با وجود در نظر گرفتن تدابیر امنیتی شدید، همواره احتمال حمله‌ هکرها وجود دارد.

همیشه باید اطلاعات خود را به روز نگه دارید، زیرا نوسانات ارزی در این واحد پول مجازی، بالاست. به همین دلیل، کوچکترین غفلت می‌ تواند باعث از دست دادن ارزش پول شما شود.

استفاده از ارز دیجیتال در ایران

افراد زیادی تمایل به داشتن و استفاده از ارز دیجیتال را در ایران  دارند همچنین تعداد افرادی که میل به سرمایه گذاری در این زمینه دارند کم نیست .  اگرچه انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال در دنیا وجود دارد، اما بیت کوین  با ارزش ترین و پر کاربردترین نوع ارز در ایران محسوب می شود .این  بدین معنا نیست که  سایر انواع ارزهای دیجیتال در ایران کاربردی ندارد.

همچنین شما می توانید از طریق صرافیهای آنلاین مجاز ایرانی اقدام به خرید و فروش داراییهای دیجیتال نموده و در صورت نیاز آن را  به پول واقعی و ریالی تبدیل نمایید. نرخ ارز دیجیتال به صورت جهانی تعیین می‌ شود و در تمامی صرافی‌ ها قابل تبدیل کردن به دلار و ریال است. 

 

نظر خود را بنویسید