پرتفوی یا سبد سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال

پرتفوی یا سبد سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال

اگر چه بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال ارزشمند شناخته می شود، ولی تنها گزینه انتخابی برای سرمایه گذاری معامله‌ گران حرفه‌ ای نیست. زیرا آنها ترجیح می دهند که برای کاهش ریسک و افزایش میزان سود خود، یک سبد سودآور از انواع ارزهای دیجیتال را ایجاد نمایند که پرتفوی ارز دیجیتال نیز نامیده می شود.

همواره توصیه می شود که از استراتژی متنوع سازی استفاده نمایید که در واقع به ‌موجب آن، سرمایه ‌گذار بایستی دارایی خود را در طیف وسیعی از پروژه‌ های رمزنگاری ‌شده، سرمایه ‌گذاری نماید. مزیت تنوع در سبد سرمایه گذاری این است که در صورت عملکرد ضعیف یک یا چند مورد از ارزها، ریسک سرمایه‌ گذاری کاهش یافته و در نهایت بازدهی بهتری به دست آورید.

هدف اصلی از تاکید بر متنوع سازی پرتفوی یا سبد سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال و قراردادن انواع دارایی ‌ها در آن، سرمایه ‌گذاری در پروژه‌ های مختلف با سوددهی و عملکرد بالاست. انواع دارایی ‌های لازم در سبد سرمایه شامل، ارزهای پرداختی، استیبل کوین ها، توکن های مختلف می باشد.

جالب است بدانید که، هر یک از پروژه‌ های ارزهای دیجیتال، ویژگی های متفاوتی دارند و ایجاد تنوع باعث می ‌شود، پروژه‌ هایی را برای سرمایه‌ گذاری انتخاب نمایید که با اهداف سرمایه‌ گذاری شما مطابقت داشته و در نهایت منجر به کسب نتیجه مطلوب و سود مورد نظر شود.

نکات لازم در مورد سبد سرمایه ‌گذاری ارز دیجیتال

برای ایجاد تنوع در سبد ارز دیجیتال، نیاز است نکاتی را مد نظر داشته و استراتژی ‌های مناسبی را در پیش گرفت که در ادامه می خواهیم به معرفی تعدادی از بهترین استراتژی ‌های متنوع ‌سازی پرتفوی ارز دیجیتال بپردازیم. هر یک از آنها می توانند روش مناسبی برای سرمایه گذاری بهتر با کارایی بیشتر برای شما باشند.

ایجاد تنوع بر اساس صنعت کریپتوکارنسی

یکی از استراتژی ‌های مهم برای متنوع سازی سبد سرمایه، انتخاب ارزهای کاربردی است که می ‌توان از آن برای رفع مشکلات و موانع موجود استفاده کرد. نکته مهم آن است که اجرای هر یک از این استراتژی ها، سبب کاهش اثرات منفی سرمایه ‌گذاری شما خواهد شد. توصیه می شود که در هنگام انتخاب انواع ارز، تحقیق و بررسی دقیق انجام دهید تا بتوانید مواردی را  که از ثبات خوبی برخوردار بوده و رشد سریعتری دارند را یافته و در آن سرمایه ‌گذاری کنید.

اگر قبل از هر اقدامی، زمانی را صرف یادگیری و آموزش ماهیت بازار و چگونگی انجام معاملات نمایید، می توانید از نتیجه نهایی مثبتی که دریافت می نمایید، اطمینان داشته باشید.

ایجاد تنوع بر اساس شرایط زمانی

انتخاب انواع ارزهای دیجیتال بر اساس زمان ‌بندی بازار، یک استراتژی سرمایه‌ گذاری مبتنی بر بازه زمانی می باشد و به کارگیری و بهره مندی از این استراتژی، مدت زیادی است که از سوی سرمایه‌ گذاران مورد استفاده واقع می شود. برای انجام آن، تنها کافی‌ است که بازار را زمان ‌بندی کرده و دارایی‌ های رمز نگاری ‌شده را در زمان مناسب خریداری کنید. همه ما می ‌دانیم که حذف کامل ریسک سرمایه ‌گذاری در تمام بازارهای سرمایه، به ‌ویژه ارزهای دیجیتال غیرممکن است. ولی با انتخاب درست زمان خرید و فروش ارزها، این ریسک به میزان قابل‌ توجهی کاهش و سود به دست آمده نیز افزایش خواهد یافت.

بر اساس این استراتژی، نیاز است که مقدار مشخصی از پول خود را برای خرید ارز مدنظر و در بازه زمانی مشخص کنار  گذاشته و هنگامی که قیمت ‌ها روند نزولی دارند، اقدام به خرید و در مقابل زمانی که قیمت ‌ها افزایش یافت، فرصت مناسبی برای فروش ارز و کسب سود خواهید داشت.

ایجاد تنوع بر اساس تنوع جغرافیایی

ایجاد تنوع جغرافیایی، به این معناست که محدودیت در انتخاب نداشته و می توانید پروژه‌ هایی را که مورد تایید شماست و در سراسر جهان  قرار دارد را انتخاب کنید. به این ترتیب با توجه به شناخت خود از میزان تحمل ریسک و تجربه‌ های معاملاتی که دارید، می ‌توانید دارایی خود را در پروژه ‌هایی از کشورهای آسیایی، اروپایی و یا آمریکایی نیز سرمایه ‌گذاری کنید.

در نظر داشته باشید که اگر چه این استراتژی می تواند سودآور باشد ولی در عین حال نیاز است که تمام سرمایه خود را در پروژه‌ های یک کشور یا منطقه قرار نداده و تحقیقات وسیعی در مورد نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال در نقاط مختلف جهان انجام دهید.

ایجاد تنوع بر اساس کاربرد پروژه

یکی دیگر از روش های موثر در ایجاد تنوع سبد سرمایه ‌گذاری ارزهای دیجیتال، انتخاب ارزها با کاربردهای متنوع است. البته این موضوع به معنای مقایسه انواع ارزها با یکدیگر نمی باشد، زیرا از نظر کاربرد، ارزهای دیجیتال با یکدیگر تفاوت ‌های اساسی دارند. برای مثال بیت‌ کوین با هدف ایجاد یک واحد پول مجازی، ریپل برای تسهیل نقل و انتقال در مؤسسات مالی و بانک ‌ها  ایجاد شده اند.

ایجاد تنوع بر اساس آنالیز پروژه‌ ها

اجرای استراتژی ایجاد تنوع بر اساس آنالیز پروژه‌ ها، کمی پیچیده تر بوده و نیاز به توجه دقیق نسبت به شرایط، اطلاعات و مهارت ‌های فرد سرمایه‌ گذار دارد. شما می ‌توانید با توجه به تحلیل و بررسی دقیق هر یک از پروژه‌ ها، در کنار ارزهای پایدار و انتخاب یک یا دو پروژه ریسکی در سبد ارز دیجیتال خود تنوع خوبی ایجاد کنید که ، در نهایت به نفع شما بوده و سودآور خواهد بود.

توصیه می شود که برای دریافت نتیجه بهتر، حدود شصت درصد از سبد دارایی خود را به ارزهای دیجیتال با ثبات، سی درصد آن را به ارزهایی با ریسک متوسط و ده درصد از آن را نیز برای ارزهایی با ریسک بالاتر در نظر بگیرید.

 

 

نظر خود را بنویسید