همه چیز درباره ارز دیجیتال تتر

همه چیز درباره ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر چیست؟

رمز ارز تتر به عنوان یک دارایی دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی می باشد که با نماد USDT  نمایش داده می شود و می توان گفت که به یک ارز دیجیتال مهم در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

تتر، محبوب‌ ترین استیبل کوین بازار است، بدین معنا که هر یک تتر با یک دلار آمریکا پشتیبانی می ‌شود. مقصود از استیبل کوین یا کوین های پایدار در بازار ارزهای دیجیتال، در واقع کوین ‌هایی با مقدار ثابت می باشند و تقریبا تمام استیبل کوین‌ ها پشتوانه دلار دارند و برخی از آنها نیز ممکن است با طلا یا دارایی های ارزشمند دیگر پشتیبانی ‌شوند.

کاربرد ارز دیجیتال تتر چیست؟

همانطور که می دانید بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر نوسان است، به طوری که ممکن است در برخی روزها شاهد ریزش های 80 درصدی هر یک از ارزهای دیجیتال باشیم. افرادی که قصد دارند سرمایه آنها از نوسانات موجود در امان بوده و از ضررهای احتمالی در هنگام ریزش دوری کنند، سایر رمز ارزهای خود را فروخته و آن را به تتر تبدیل می نمایند. به این دلیل که ارز دیجیتال تتر یک ارز با ثبات است و قیمت آن همواره یک دلار بوده و خواهد ماند.

در واقع رمز ارز تتر که نوعی از انواع ارز های با ثبات یا  استیبل کوین ها می باشد، نوعی از دارایی های دیجیتال محسوب می شود  که دارندگان آن از نوسانات گاه و بیگاه بازار در امان خواهند بود. برای آن دسته از افرادی که ریسک پذیر نبوده و ترجیح می دهند که سرمایه شان در هر شرایطی محفوظ مانده و دچار ریزش های ناگهانی نشود، انتخاب مناسبی خواهد بود.  

چه کسانی از تتر استفاده می ‌کنند؟

در حال حاضر از آنجایی که تتر اولین استیبل کوین موجود در بازار ارزهای دیجیتال است، اکثر صرافی های ارز دیجیتال، رمز ارز تتر را در بازار معاملاتی خود دارند و کاربران زیادی آن می شناسند و بیشترین حجم معاملات را در میان سایر استیبل کوین ها به خود اختصاص داده است.

هر شخصی که امروزه در بازار ارزهای دیجیتال ترید می ‌کند، با رمز ارز تتر نیز معامله کرده است و کمتر کسی در این بازار وجود دارد که برای خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال خود از تتر استفاده نکرده باشد و یا به هنگام دریافت سود از بیت کوین خود، آن را به تتر تبدیل نکرده باشد.

بسیاری از صرافی های ارزهای دیجیتال برای کار کردن با بانک های سنتی با مشکلات بسیاری روبرو هستند، بانک هایی که نسبت به ارزهای دیجیتالی بسیار محتاطانه عمل می ‌کنند و تتر به عنوان یک جایگزین پایدار برای دلار است که به علت پایین بودن نوسانات این ارز به صرافی ها و کاربران پیشنهاد داده شده است. این امر باعث علاقه ی بسیاری از پلتفرم ها به استفاده از تتر می‌ شود، مخصوصا آنهایی که در داد و ستد های خود با مشکلات بسیاری برای حفظ رابطه با بانک های سنتی مواجه می باشند.  

نگه داشتن دارایی مشتریان به صورت تتر به این معنی است که صرافی ها می ‌توانند هزینه‌ تراکنش ها را تا زمانی که یک کاربر مایل به دریافت دارایی خود به شکل دلار باشد، کاهش دهند. سپس، تتر را می ‌توان با آن دلارها مبادله کرد. معامله گران همچنین از تتر برای حفظ سود خود در زمان نوسانات بازار و همچنین برای نقل و انتقال پول از یک پلتفرم به یک پلتفرم دیگر استفاده می‌ کنند. در واقع تتر این اختیار  را کاربر می دهد که به عنوان جایگزین ارزهای رایج و برای ذخیره سازی، ارسال و دریافت توکن های دیجیتال و به شیوه ای بسیار سریع و ایمن از آن استفاده کنند.

دلایل اهمیت تتر چیست؟

رمز ارز تتر به عنوان یکی از پر‌طرفدارترین ارزهای دیجیتال بازار شناخته  می شود، به طوری که کاربران زیادی آن را می شناسند و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و به عنوان جایگزین دلار در بسیاری از صرافی‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به برخی از مهم ترین دلایل اهمیت رمز ارز تتر خواهیم پرداخت.

استراتژی خروج

یک نگرانی عمده برای کاربران در فضای کریپتو، نوسانات بازار است. زمانی که خرس‌ ها شروع به تسخیر بازار ‌کنند، سرمایه ‌گذاران موارد محدودی برای بررسی دارند، یعنی می ‌توانند دارایی خود را بفروشند و دوباره به ارز فیات تبدیل کنند که فرآیندی وقت ‌گیر و پرهزینه خواهد بود و یا می ‌توانند در بازار خرسی بمانند و ضرر و زیان ناشی از آن را تحمل کنند. اما تتر  گزینه سوم را به این معادله اضافه می ‌کند، یعنی می توانید دارایی را  تتر تبدیل نموده  و از صرف هزینه ‌های هنگفت نوسانات جلوگیری کنید.

کاهش اختلاف

تتر یکی از دارایی‌ های بلاک چین است و تبدیل از بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری به تتر به راحتی مبادله بیت کوین با اتریوم می باشد. بنابراین با استفاده از تتر می توان با کمترین میزان اختلاف، ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل نموده و از نوسانات بازار در امان ماند.

روش پرداخت

مانند سایر ارزهای دیجیتال، تتر توانایی استفاده در سیستم‌ های معاملاتی بین المللی را دارد، به طوری که بدون نیاز به تبدیل وجه یا پرداخت هزینه انتقال اضافی در  تمام نقاط جهان قابل ارسال است. نکته مهم این است که، ارسال تتر در سطح جهانی و مانند بیت کوین، آسان است.

وسیله پرداخت

از مزایای مهم استفاده از تتر، می توان به وسیله پرداخت یا حسابداری  اشاره نمود. برخی از مشاغلی که هزینه کالاها یا خدمات خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت می ‌کنند نیز موظف هستند ارزش پرداخت خود را در برابر دلار آمریکا تخمین بزنند. در چنین شرایطی، تتر این مشکلات و نگرانی ها را  برطرف نموده است، زیرا قیمت آن همیشه برابر با یک دلار است.

انتقال پول

تتر قابلیت انتقال پول نقد واقعی به جای پول نقد دیجیتال را دارد و این عمل را برای کاربران بسیار آسان نموده است و جالب است بدانید که یکی از وظایف مهم رمز ارز تتر در برخی از مناطق جهان نیز همین کار است.

در نظر داشته باشید که تبدیل ارزهای دیجیتال به ارز فیات در برخی از نقاط جهان، کار دشواری بوده و در برخی از کشورها نیز محدودیت های قانون وجود دارد و عملی غیرقانونی محسوب می شود. بنابراین در چنین مواقعی، استفاده از تتر میتواند یک گزینه منتخب باشد.  

 

 

 

نظر خود را بنویسید