نکات مهم و کاربردی برای فعالیت بهینه در بازار فارکس

نکات مهم و کاربردی برای فعالیت بهینه در بازار فارکس

فارکس به عنوان یک بازار مالی و با ماهیت تبادل ارزهای خارجی می باشد، از این رو اقدام برای سرمایه گذاری در فارکس به معنای سرمایه گذاری در زمینه تبادل ارزهای بین المللی است.

ماهیت بازار فارکس به گونه ای است که دارای یک مکان مشخص فیزیکی نبوده و انجام معاملات آن بر بستر اینترنت و آنلاین انجام میشود و تا به امروز از محبوبیت زیادی در بین افراد و کاربران برخوردار گشته است. به طوری که هزاران نفر به عنوان تریدر در  این بازار مشغول فعالیت هستند.

در واقع می توان گفت، به یک مسیر مطمئن و آسان برای ثروتمند شدن، تبدیل شده است. شما نیز می توانید با کسب دانش و تجربه کافی، وارد آن شده و از این بستر برای افزایش سرمایه خود استفاده نمایید.

از آنجایی که هیچ بازاری همواره سودآور یا همواره زیان بخش نیست، در مورد بازار فارکس نیز صدق می کند، به طوری که فعالیت در این بازار نیز با سود و زیان همراه است. ولی رمز موفقیت در فارکس، برنامه ریزی بلند مدت، انجام معاملات هوشمندانه و صبور بودن است .

در ادامه برخی از اصول و نکات مهم و کاربردی برای فعالیت بهینه در بازار فارکس معرفی شده که با رعایت آنها می توانید به کسب درآمد بالا و موفقیت مالی روزافزون دست یابید.

تعیین هدف

اگر چه که تعیین یک هدف و تلاش بر مبنای آن به عنوان یکی از اصول کلی موفقیت در زندگی محسوب می شود، ولی این مقوله در بازار فارکس، اهمیتی دو چندان دارد. توصیه می شود که برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق در فارکس، از همان ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و بدانید که به چه دلیل می خواهید در این بازار حضور داشته و فعالیت نمایید و اینکه معاملات خود را برای رسیدن به چه هدفی انجام می دهید.

این ویژگی با آن که بسیار بدیهی است، اما افراد کمی آن را انجام می دهند. با تعیین اهداف واقع بینانه، دیگر انتظار رسیدن به موفقیت های کلان و کسب ثروت میلیون دلاری در کوتاه مدت را نخواهید داشت، چرا که بر اساس واقعیت های موجود برای خود هدف گذاری نموده اید. در صورتی که در مرحله  فعالیت در بازار فارکس به سر می برید، برای داشتن اهداف دقیق تر، اهدافتان را بازبینی کرده و در صورت نیاز آن ها را اصلاح کنید.

اختصاص میزان مشخصی از درآمد برای سرمایه گذاری

یکی از اقداماتی که  معمولا افراد انجام می دهند، پس انداز بخشی از درآمد است. بهتر است بدانید که روش مناسب و هوشمندانه ای برای رسیدن به ثروت بیشتر نخواهد بود. سعی کنید که به جای پس انداز کردن درآمد خود، آن را به شیوه ای صحیح سرمایه گذاری کنید. بازار فارکس راهی مطمئن و قابل اطمینان برای این سرمایه گذاری خواهد بود.

توصیه میشود که، با محاسبه مخارج ماهانه زندگی خود، بخشی از درآمد غیر قابل استفاده را به سرمایه گذاری در فارکس اختصاص دهید. یعنی شما بایستی ماهانه مبلغی مشخص و ثابت  را صرف معامله و تبادل در فارکس نمایید، پس از مدتی نه چندان طولانی شاهد آن خواهید بود که با سرمایه گذاری بخش کوچکی از درآمد خود، توانسته اید به سود قابل توجهی دست یابید.

مطالعه و یادگیری مداوم

فرایند آموزش و یادگیری و تحلیل بازارهای مالی هرگز به انتها نمی رسد. بازار فارکس نیز بازاری  پویا بوده و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. بنابراین برای آن که بتوانید با تغییرات آن هماهنگ باشید و از آن عقب نمانید، لازم است که اطلاعات خود را همواره به روز کنید.

سعی کنید در مورد موضوعات مختلف تحقیق نموده و اطلاعاتی داشته باشید. رویدادهای مختلف سیاسی، تغییرات و نوسان های اقتصادی، شیوع بیماری ها، بروز جنگ و...، همگی عواملی هستند که بر میزان ارزش ارز کشورهای مختلف تاثیرگذار هستند. هر چه بیشتر با این اتفاقات آشنا باشید و در جریان رویدادهای گوناگون، تحلیل دقیق تری انجام دهید، تصمیم گیری بهتری برای معامله در فارکس خواهید داشت.

انتخاب یک بروکر معتبر

یکی از اقدامات مهم برای سرمایه گذاری در فارکس و رسیدن به درآمدهای بالا، انتخاب بهترین و معتبرترین بروکر یا کارگزار است. برای این کار سعی کنید ویژگی های بروکرهای مختلف را بررسی کرده و در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

یک کارگزار مناسب، قوانین و مقررات شفافی دارد، خدمات خود را با پایین ترین نرخ کمیسیون ارائه می دهد، دارای تیم پشتیبانی فعال و در دسترس است و در بین فعالان فارکس، شناخته شده است. علاوه بر آن، یک بروکر باید تحت نظارت دولتی باشد تا بتوان به آن اعتماد کرد.

تنظیم استراتژی برای معامله و تجارت در فارکس

یکی دیگر از اصول سرمایه گذاری در فارکس، تنظیم استراتژی برای معامله در این بازار است که به منزله یک چارچوب مشخص برای فعالیت بهینه بوده و به کمک آن، معاملات راحت تر انجام می شوند. بنابراین، با تنظیم یک استراتژی، دید دقیق تری نسبت به فعالیت خود داشته و تصمیم گیری بهتری انجام دهید.  

برای آن که یک استراتژی موفق و مناسب جهت سرمایه گذاری در فارکس داشته باشید، باید آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال باید مشخص کنید که قصد دارید چه زمانی معامله انجام دهید، یا این که می خواهید تجزیه و تحلیل بازار را به صورت تکنیکال، بنیادی و یا هر دو روش انجام دهید و ... پاسخ به این سوالات به منزله تعیین یک استراتژی موفق خواهد بود.

با رعایت این نکات می توانید در بازار فارکس موفق تر ظاهر شوید، هر یک از این اصول می تواند شانس شما را برای رسیدن به درآمد از فارکس افزایش دهد. با این حال، فراموش نکنید که عنصر مهم موفقیت و کسب سود از فارکس، دریافت آموزش و یادگیری مستمر، است.

 

 

نظر خود را بنویسید