مثل حرفه‌ای‌ها تجارت کنید - 1

در بازار بورس مثل حرفه‌ای‌ها تجارت کنید (۹ پیشنهاد برای فعالیت حرفه‌ای در بورس)

مثل هر کار دیگری فعالیت حرفه‌ای در بورس نیاز به آموزش دارد. موفقیت در بورس از آنچه که تصور می‌کنید، به مراتب دشوارتر است. در حقیقت آمارها حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد کسانی که فعالیت خود را در بورس آغاز می‌کنند، با شکست مواجه می‌شوند و به سرمایه‌گذاری‌های دیگری جذب می‌شوند. اما بنگاه‌های دلالی که در زمینه فروش سهام فعالیت دارند، هرگز اخبار آمار واقعی شکست‌ها و زیان‌های سرمایه‌گذاران را اعلام نمی‌کنند. چرا که این امر ممکن است موجب وحشت تازه واردان شود. به این ترتیب آمار شکست‌خوردگان در بورس از ۸۰ درصد نیز بیشتر است. با آموزش بورس می‌آموزید؛ نکات و قواعدی نیز وجود دارد که شما را در زمره افراد موفق در بازار بورس قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا نکات ضروری در خصوص استراتژی سرمایه‌گذاری را بیاموزید.

۱. به قوانین و اصول خود پایبند باشید

قواعد و اصول شخصی شما، جزوه‌هایی نیستند که در سمینارها یا در نرم افزارهای گران‌بهای مبادلات یافت شوند. در طی سالیان فعالان بورس هزاران دلار را به دلیل فقدان عزت نفس، از دست داده‌اند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که زمانی که یک فرد با اعتماد به نفس کامل در خصوص خرید و فروش سهام مورد نظر وارد عمل می‌شود، باید از عزت نفس بالایی برخوردار بوده و به اصول خود پای‌بند باشد. حتی اگر سرمایه‌گذاری آنها در معرض خطر جدی قرار بگیرد.

۲.  از جماعت فاصله بگیرید.

رمز دستیابی به سود بالا در دراز مدت، جلو زدن یا جا ماندن از جمعیت سرمایه‌گذاران است. اما هرگز همراه با جمعیت حرکت نکنید. چرا که شکارچیان استراتژی همواره در حال استفاده از جمعیت حاضر در بازار مبادلات هستند. از تابلوهای سهام فاصله بگیرید و اتاق‌های بحث و تبادل نظر را ترک کنید.

فعالیت حرفه‌ای در بورس

۳.  به استراتژی سرمایه‌گذاری خود بپردازید.

سعی کنید در بازه‌های زمانی هفتگی یا ماهانه برنامه‌ریزی خود را به‌روزرسانی کنید. به این ترتیب، ایده‌های جدید را در برنامه خود جای می‌دهید و ایده‌های ناکارآمد را از برنامه حذف می‌کنید. در ادامه هر زمان که با یک بن‌بست مواجه شدید، به برنامه داد و ستد خود مراجعه کنید و راهکار دیگری را انتخاب کنید.

۴. جزئیات را از یاد نبرید

رقبای تجاری شما ساعت‌ها و روزهای متمادی را صرف طراحی یک استراتژی سرمایه‌گذاری جهت فعالیت حرفه‌ای در بورس کرده‌اند، اگر شما بدون آموزش بورس و بدون برنامه‌زیری وارد بازار معاملات بروز شده‌اید و تصور می‌کنید با خرید یک یا دو سهام به موفقیت در بورس دست پیدا می‌کنید، سخت در اشتباه هستید. تنها راه موفقیت و به دست آوردن سودی سرشار در درازمدت؛ سخت‌کوشی، نظم و استفاده از قاعده و اصول است.

فعالیت حرفه‌ای در بورس - فاصله از جزییات

۵.  قوانین خود را زیر پا نگذارید.

شما با هدف موفقیت در بورس قوانین و اصولی را برای داد‌و‌ستد‌های خود در نظر گرفته‌اید. این اصول در شرایطی که اوضاع مطابق میل شما پیش نمی‌رود، به یاری شما خواهد آمد. اگر قواعد و اصول خود را محترم نشمارید، نظم را در خرید و فروش از دست داده‌اید و خود را در معرض ضررهای بزرگ‌تری نیز قرار می‌دهید. در آموزش بورس می‌آموزید که قوانین و اصولی که برای دادوستد تعیین می‌شود تا چه اندازه حائز اهمیت است.

 

۶. به غریزه خود اعتماد کنید.

مبادلات بازار سهام از هوش ریاضی و هنری مغز استفاده می‌کند. به همین دلیل شما باید هر دو هوش خود را به منظور دست‌یافتن به سودی سرشار در درازمدت به کار ببرید. زمانی که مباحث ریاضی خرید و فروش سهم را درک کردید، بهتر است زمانی را به مراقبه بپردازید، یوگا تمرین کنید یا ساعتی را در پارک پیاده‌روی کنید. به این ترتیب غریزه خود را به کار خواهید گرفت و بهترین انتخاب را در نظر می‌گیرید.

 

۷. به زندگی شخصی خود نظم بدهید.

به یاد داشته باشید که تمام مشکلات موجود در زندگی فردی شما خود را در مبادلات شما نشان خواهد داد. چنین امری می‌تواند علامت فعالیت‌های تجاری را به خطر بیندازد. به همین دلیل لازم است نیازهای خود را از نیازهایی تجاری مجزا کنید و مراقب این نیازها باشید.

 

۸. تخم مرغ‌های خود را نشمارید.

احساس رضایت از روند صعودی سهام خریداری شده بسیار طبیعی است، اما تا زمانی که سهام خود را نفروخته یا سود خود را برداشت نکرده باشید، هیچ پولی به شما تعلق ندارد. در اولین فرصت سود خود را ذخیره کنید تا دست‌های پنهانی که در بازار بورس حضور دارند، سود شما را در آخرین لحظات به جیب نزنند.

فعالیت حرفه‌ای در بورس - آمادگی برای شکست

۹. آماده شکست باشید.

یکی از نکات اولیه برای خرید و فروش سهام که در آموزش بورس در اختیار شما قرار داده می‌شود، این است که همواره باید آماده شکست باشید. از دست دادن پول در طول روز بخشی از روند طبیعی بازار بورس است. هر شکست درس‌های بزرگی را برای شما به همراه خواهد داشت از شکست‌های خود می‌آموزید، چه زمانی سود خود را دریافت کنید یا سهام خود را بفروشید. شکست‌ها را بپذیرید و خود را برای شروعی آماده مهیا کنید.  

در آخر

به یاد داشته باشید که فعالیت حرفه‌ای در بورس نیازمند صرف زمان و تلاش فراوان است. آموزش بورس، نکات اولیه برای خرید و فروش سهم را در اختیار شما قرار می‌دهد. مطالب آموزش بورس را در آکادمی دکتر ژند با دقت دنبال کنید. موفقیت در بورس در گرو تلاش مستمر و کسب دانش است. همچنین محصولات آموزشی آکادمی دکتر ژند می‌توانند فرآیند آموزش را برای شما سریع‌تر کنند. در این مقاله نیز می‌توانید با نکته‌های کاربردی برای موفقیت در بورس آشنا شوید.

نظر خود را بنویسید