فرایند تبدیل ارزهای دیجیتال چگونه است؟

فرایند تبدیل ارزهای دیجیتال چگونه است؟

در بازار ارزهای دیجیتال معمولا افراد به دو صورت فعالیت می نمایند، دسته اول افرادی هستند که ترجیح می دهند بخشی از سرمایه‌ خود را به ارزهای دیجیتال رایج و محبوب‌ تبدیل کرده و در مدتی مشخص که معمولا بلند مدت است آن را نگهداری نمایند و سپس به سراغ دارایی دیجیتال خود رفته و آن را تبدیل به پول فیات یا ارزهای دیجیتال دیگر کنند و در این میان، سود کلانی را به دست آورند.

اما دسته دوم در بازار به عنوان تریدر شناخته می ‌شوند که اقدام به خرید ارزهای دیجیتال نموده و در مدت زمانی کم، از چند دقیقه تا چند ساعت به ارز دیجیتال دیگری تبدیل می‌ کنند که در هنگام این مبادله، سود مناسبی را کسب می کنند.

معمولا تبدیل ارزهای دیجیتال و این سبک از مبادلات در بین تعدادی از ارزها در بازار ارزهای دیجیتال رواج زیادی دارد. به طوری که افراد زیادی اقدام به تبدیل ارز تتر به بیت ‌کوین، یا تتر به ریال و .. می کنند. در ادامه مقاله می خواهیم آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال مرسوم و محبوب کاربران در بازار را به شما ارائه نماییم تا با شناخت بیشتر و بهتری بتوانید این عمل را انجام دهید.

تبدیل تتر به بیت‌ کوین

ارز تتر به دلیل نوسانات کمی که دارد از محبوبیت زیادی در بین کاربران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال برخوردار است. به همین دلیل است که حجم زیادی از معاملات روزانه را به خود اختصاص داده است.

در نظر داشته باشید که شما برای تبدیل تتر به بیت ‌کوین می توانید به دو روش اقدام کنید، یا از کیف پول ‌های ارز دیجیتال که قابلیت اکسچنج ارزها به صورت داخلی دارند، استفاده کنید که کیف پول‌ های متنوعی وجود دارند و این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهند، یکی از آن ‌ها را انتخاب کرده و با استفاده از راهنمایی ‌های آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال در کیف پول ‌ها که در سایت‌ های معتبر وجود دارد برای تبدیل تتر به ارز مدنظر خود، استفاده نمایید.

روش دیگری که می توانید به کار برید، استفاده از حساب کاربری خود در صرافی ‌آنلاین است که ویژگی تبدیل تتر به بیت ‌کوین را ارائه می دهند. به عنوان مثال، شما در سایت صرافی بایننس یک حساب کاربری دارید، وارد آن شده و بر روی گزینه‌ Trade کلیک نمایید، در پنجره‌ ای که باز می‌ شود بر روی گزینه Advanced کلیک کنید. در این حالت خرید و فروش بیت کوین به صورت پیش فرض در زبانه  Exchange  انتخاب شده است. در اینجا گزینه های متعددی وجود دارد که از این بین به بررسی دو گزینه‌ Limit, Market, می پردازیم که هر یک دارای ویژگی منحصر به فرد خود برای تبدیل تتر به بیت‌کوین می باشند.

در حالت Limit سیستم به طور اتوماتیک قیمت لحظه ‌ای بیت‌ کوین را ثبت خواهد کرد، گزینه‌ Price قابلیت تغییر دارد و شما می توانید انتخاب نمایید که با چه قیمتی تتر را به بیت‌ کوین تبدیل کنید.  به این موضوع نیز توجه داشته باشید، هنگامی که قیمت بیت‌کوین به قیمت وارد شده در قسمت Price  برسد، تبدیل انجام خواهد شد. سپس در بخش Amount مقدار بیت‌ کوین مدنظر خود را وارد نمایید. در این حالت در قسمت Total میزان تتر قابل پرداخت شما، نشان داده خواهد شد. با کلیک روی Buy Btc ، بیت‌ کوین را بخرید، راه دیگر برای تتر به بیت ‌کوین بر حسب موجودی شما این است که در بخش Total مقدار تتر مد نظر خود را معین نمایید.

زمانی که بخواهید به صورت لحظه ای، تبدیل تتر به بیت ‌کوین را انجام دهید باید گزینه Limit را به Market  تغییر داده و سپس میزان بیت‌کوین را وارد نموده و روی Buy Btc کلیک نمایید. در این صورت، بیت‌کوین شما به صورت آنی تبدیل می‌ شود. توجه داشته باشید که اگر قیمت لحظه ای بیت‌کوین از قیمت انتخابی شما فاصله داشته باشد، منجر به ضرر شما خواهد شد، بنابراین از بخش Open Orders و با کلیک بر روی گزینه‌ کنسل، می توانید معامله ای که زیان بار است را حذف نمایید.

تبدیل تتر به ریال

برای تبدیل تتر به ریال باید تتر را به کیف پول دیجیتال خود واریز نمایید و سپس وارد بازار تبدیل تتر به ریال شده و تتر خود را به فروش برسانید و آن را تبدیل به ریال نمایید.

برای انجام این عمل یعنی تبدیل تتر به ریال، وارد سایت صرافی ‌آنلاین معتبر انتخابی خود شوید، سپس مقدار و قیمت مورد نظر خود برای فروش را وارد نمایید که در این مرحله مشخصات کامل قیمتی فرایند تبدیل و میزان کارمزد دریافتی برای شما نمایش داده می شود. پس از قبول پیشنهاد شما توسط یکی از خریداران حاضر در بازار، فرایندهای تراکنش مالی بین فروشنده و خریدار توسط صرافی مورد نظر انجام می ‌شود و در این صورت، تبدیل تتر به ریال مورد نظر شما انجام خواهد شد.

تبدیل بیت ‌کوین به ریال

ارزشمندی بیت ‌کوین در سطح جهانی باعث شده که از این ارز دیجیتال به عنوان روشی برای پرداخت های آنلاین، استفاده شود. ویژگی اصلی بیت ‌کوین، نقد بودن آن است و هر زمان که مایل باشید می توانید آن را با ارزهای رایج دیجیتال و یا حتی فیات معاوضه نمایید. همین موضوع باعث شده تا این ارز از سرعت و انعطاف پذیری بیشتری در انتقال وجه در سطح بین ‌المللی برخوردار باشد.

معمولا در بین کاربران مشاهده می شود که یکی از تبدیل ‌های بین ارزی، تبدیل بیت ‌کوین به ریال است و این امر در بین کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال نیز بسیار شایع‌ می باشد.  

چنانچه شما قصد دارید تا ارز بیت کوین را به ریال و پول نقد تبدیل نمایید، برای این کار بایستی وارد سایت یکی از صرافی ‌های دیجیتال که تبدیل بیت ‌کوین به ریال را انجام می‌ دهند، شده و مراحل مورد نیاز برای آن را به انجام رسانید.

توصیه می شود که پیش از انجام این عمل، حتما آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال را از فرد کارشناس یا منابع معتبر دیگر دریافت کنید تا در این مسیر دچار مشکل نشوید. در ادامه متن در مورد مراحل تبدیل ارزهای دیجیتال به ریال صحبت می کنیم.

نکته مهم در تبدیل ارزهای دیجیتال

مهم‌ترین موضوع این است که برای تبدیل ارز خود به ارز دیگر یا به ریال، مناسب ترین زمان را برای آن انتخاب کنید. دلیل تاکید بر این موضوع این است که ممکن است در یک روز نرخ یک بیت کوین شما معادل ۵۶۰۰ دلار باشد و هفته‌ بعد همین ارز را بتوانید با نرخ ۴۷۰۰ دلار معامله نمایید. از این رو توصیه می شود، اگر اطلاعات کافی برای ارزیابی بازار ارزهای دیجیتال ندارید حتما از یک فرد کارشناس و متخصص کمک بگیرید و زمان مناسبی را برای تبدیل ارز خود انتخاب نمایید. مرحله‌ بعدی که وجود دارد فروش ارز مورد نظر در بازار است. وب سایت ‌هایی با قابلیت فروش ارز دیجیتال از یک شخص به شخصی دیگر وجود دارند و یا حتی بعضی از این سایت ‌ها امکان فروش مستقیم در بازار و تبدیل آن به ریال را به شما می‌ دهند که این فرایند در بازارهای مختلف، متفاوت خواهد بود.

پس از انتخاب سایت مورد نظر خود، بایستی در حساب کاربری و بر روی گزینه تبدیل ارز مورد نظر خود که ممکن است بیت کوین یا تتر باشد به ریال کلیک کرده و این تبدیل را انجام دهید تا در نهایت مبلغ مورد نظر به حساب بانکی شما واریز شود.

همچنین می توانید، ارز خود خود را به کیف پول ارز دیجیتال دیگری منتقل نمایید. در این نوع از خدمات تبدیل این امکان به شما داده می ‌شود تا با انتقال کوین ‌های خود به PayPal ،Pay Apple   یا وب سایت ‌های مشابه دیگر ارز ‌های خود را تبدیل نمایید. در این صورت دارایی خود را در وب سایت فروخته و یا انتقال می ‌دهید. در واقع تبدیل از طریق کیف پول دیجیتال با محدودیت کمتری نسبت به انتقال وجه به حساب بانکی انجام می‌ شود.

در نهایت باید بگوییم که، فرایند تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر و یا به پول فیات موجود در جهان، از روش‌ های مرسوم در بین سرمایه ‌گذاران یا تریدرهای بازارهای ارز دیجیتال محسوب می شود و نکته‌ مهم این است که شما برای کسب سود قابل توجه و یا یک سرمایه گذاری مناسب، بهتر است به خوبی با روش های آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر آشنا باشید تا در این نوع از بازارهای پرحاشیه و با ریسک بالا بتوانید به کسب سود مطلوب و مورد انتظار خود دست یابید. 

 

نظر خود را بنویسید