شماری از مزایای ورود به بازار بورس

شماری از مزایای ورود به بازار بورس

با توجه به فعالیت تعداد زیادی از افراد در بازار بورس و سرمایه گذاری و کسب سود از آن، عده ای بر این امر هستند که آیا آنها نیز می توانند در بازار بورس سرمایه گذاری کنند؟ و می خواهند بدانند که با سرمایه گذاری در بورس، دقیقا به چه مزایایی دست یافته و به چه میزانی می‌ توانند روی سود حاصل از آن حساب نمایند؟ و اینکه، چگونه  با ریسک سرمایه گذاری در این بازار کنار بیایند؟

اگر ذهن شما نیز با این نوع سوالات درگیر شده و به دنبال یافتن پاسخ مناسب برای آن هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم مزایای سرمایه گذاری در بورس را بررسی نماییم.

نکاتی برای ورود به بازار بورس

هر فردی معیارهایی برای انتخاب شیوه سرمایه گذاری خود دارد که ممکن است این معیارها با شرایط  بازار بورس تطابق داشته یا نداشته باشد. در سالیان قبل، تنها افرادی در بورس سرمایه گذاری می ‌کردند که در مورد آن اطلاعات کافی داشتند و با اتکا به دانش خود وارد این بازار می شدند. اخیرا، با روند  صعودی  که بازار به خود گرفت، توانست برای مدتی تمام سهامداران این بازار را راضی کند ولی با نزولی شدن بازار و بروز زیان‌ های پی در پی، بسیاری از افراد از بورس فاصله گرفته و سرمایه گذاری در آن را کاری بیهوده دانستند.

نکته مهم اینجاست که، مزایای بورس بیشتر از معایب آن مورد توجه افراد قرار می ‌گیرد. در حقیقت اگر فردی قبل از ورود به بازار بورس بتواند آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را فرا گرفته و با آگاهی و دانش کافی وارد بازار شود، می ‌تواند از فرصت ‌های مناسب بورس بهره گرفته و سودهای کلانی را از آن به دست آورد. اگرچه زیان هم یکی از جنبه‌ های معامله در بورس است، اما سود حاصل از معاملات افراد حرفه ‌ای بسیار بیشتر از زیان ‌های آنان است.

بنابراین برای پاسخ دادن به این سوال که آیا در بورس سرمایه‌ گذاری کنیم و قبل از تصمیم برای آن، باید بگوییم که حتما توجه ویژه ‌ای به بحث دریافت دانش و آموزش های لازم این حوزه داشته باشید و درصدد افزایش مهارت های مورد نیاز خود برآیید تا بتوانید همانند یک فرد حرفه ای به این بازار مالی وارد شده و سود مورد نیاز خود برسید.

مزایای ورود به بورس

امکان سرمایه گذاری با مبلغ دلخواه

یکی از مهمترین  دلایل ورود افراد به بازار بورس در این نکته است که می توانند با هر میزان سرمایه اولیه ای که در نظر دارند و حتی با مبالغ کم، نیز در این بازار سرمایه گذاری نمایند.

نکته ی مهم این موضوع در این است که اگر فردی میزان کمی پس انداز به مبلغ یک میلیون، دو میلیون و ... داشته باشد، نمیتواند به خوبی از آن استفاده نموده و یک کسب و کاری را راه اندازی کند. چنانچه آن را در حساب بانکی پس انداز کند، بر ارزش آن افزوده نشده که هیچ، چه بسا از آن کاسته خواهد شد. ولی آنها می توانند با همین اندک میزانی که در اختیار دارند وارد بازار بورس شده و سرمایه گذاری نمایند. شما می‌ توانید بدون داشتن سرمایه ای هنگفت به یکی از سهامداران بورس تبدیل شوید.

در نظر داشته باشید که، هر مقدار سرمایه ‌ای که با دانش و آگاهی صرف خرید سهام در بورس شود، قابلیت کسب سود زیاد را خواهد داشت. این در حالی است که هر چقدر سرمایه اولیه بیشتر باشد، سود حاصل از آن نیز برای سرمایه ‌گذار بیشتر خواهد بود.

امنیت سرمایه گذاری

چنانچه شخصی قصد داشته باشد پس انداز خود را در بازار آزاد سرمایه گذاری کند، اولین خطری که سرمایه وی را تهدید می ‌کند، خطر کلاهبرداری یا تخلف  از سوی واحد سرمایه گذاری است. جالب است بدانید که در بازار بورس با چنین معضلی مواجه نخواهید بود، چرا که این بازار از حمایت قانونی کامل برخوردار است و هر شرکتی که سهام خود را برای فروش در بورس می‌ گذارد، باید از فیلترهای امنیتی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور عبور کند. به همین خاطر وقتی افراد سرمایه خود را صرف خرید سهام در بورس کنند، خطراتی چون،  کلاهبرداری و یا از بین رفتن بی دلیل سرمایه را نخواهند داشت، که میتوان آن را مهم ترین مزیت ورود به بازار بورس دانست.

قابلیت نقد شوندگی سرمایه

زمانی که یک کسب و کاری را شروع می کنید، بایستی سرمایه خود را بابت آن پرداخت کنید، چنانچه پس از مدتی قصد داشته باشید که سرمایه خود را نقد کنید، نیاز دارید که ابتدا کلیه لوازم کسب و کار خود را بفروشید  تا به پول نقد تبدیل شود، برای این امر، علاوه بر آنکه به مدت زمان بیشتری نیاز دارید، ممکن است با کاهش سرمایه اولیه مواجه شوید. اما در بازار بورس، این مشکل سرمایه گذاری  وجود ندارد. در واقع اگر شما سهام مناسب با قابلیت نقدشوندگی بالایی را خریداری کرده باشید، هر زمان به آن سرمایه نیاز داشته باشید، می ‌توانید آن را به راحتی به فروش رسانید و کارگزاری بورس نیز سرمایه شما را طی سه روز کاری به حساب بانکی ‌تان واریز خواهد کرد.

حفظ سرمایه در برابر تورم

امروزه نرخ تورم آنچنان صعودی است که کمتر بازاری توان پیشی گرفتن از آن را دارد، و خبر خوش آن است که در بازار بورس، امکان حفظ سرمایه در برابر تورم  وجود دارد. در واقع، یکی از مهم ‌ترین مزایای انتخاب بازار بورس برای سرمایه گذاری، امکان حفظ سرمایه در برابر تورم است و سرمایه گذاری آگاهانه و خرید سهام با پتانسیل رشد بالا، می ‌تواند آن را برای سرمایه گذاران فراهم آورد.

قابلیت کسب سود

از مهم ترین دلایل افراد برای ورود به بازار بورس، چیزی جر کسب سود نخواهد بود، یعنی افراد سرمایه و پس انداز خود را وارد بازار بورس می نمایند تا بتوانند در این بستر فعالیت نموده و از سود خوبی بهره مند شوند. نکته ی مهم اینجاست که ورود به بازار بورس و کسب سود از آن، بستگی به آگاهی و تخصص هر فرد دارد.  به همین خاطر برخی از افرادی که بدون آگاهی به آن وارد می شوند، ممکن است نتوانند سودهای قابل انتظار خود را از آن دریافت نمایند.

چنانچه دانش فعالیت صحیح و کسب سود در بورس را به دست آورید، این بازار می ‌تواند یک بستر ایده آل برای کسب سود مورد انتظارتان باشد.

 

 

نظر خود را بنویسید