زندگی نامه بیل آکمن - 1

زندگی نامه بیل آکمن

ویلیام آلبرت آکمن، معروف به بیل آکمن، مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری آمریکایی Pershing Square و سرمایه‌گذاری است که تاسیس صندوق‌ها را از دانشکده حسابداری و تجارت آغاز کرده‌است. موسس میلیاردر و خوش پوش Pershing Square یکی از بزرگان بورس به شمار می‌رود.

خانواده و تحصیلات بیل آکمن

این سرمایه‌گذار ۴۷ ساله در خانواده‌ای مرفه و یهودی در وستچستر نیویورک، پرورش یافته‌است. ویلیام آلبرت آکمن، در ۱۱ ماه مه سال ۱۹۶۶ متولد شد. وی در خانواده‌ای یهودی در چاپاوا واقع در وستچستر نیویورک بزرگ شد و دوران دبیرستان خود را در هوراس گریلی گذراند. پدر وی رئیس کارگزاری وام مسکن و مستغلات، در نیویورک بود. بیل آکمن در دانشگاه هاروارد تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه داد و مدرک کارشناسی خود در رشته مدیریت اجرایی را در این رشته دریافت کرد. پس از آن، آکمن متوجه شد که فعالیت در تیم خدمه گزینه مناسبی برای دستیابی به اهدافش است. او در سال ۱۹۹۱، موفق به دریافت مدرک مدیریت بازرگانی از هاروارد شد. او در سال ۱۹۹۴ با همسرش کارن، ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه دختر است. او در منهتن و همراه با بهترین امکانات زندگی می‌کند. علاوه بر آن، دارای جت خصوصی نیز است.

شروع کار

او اولین صندوق خود را با یکی از همکلاسی‌های خود در دانشگاه هاروارد تاسیس کرد. این صندوق به سرعت از ۳ میلیون دلار به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. در سال ۲۰۰۴ وی به تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری روی آورد. بیل آکمن سرمایه‌گذاری فعال است که سعی در پیشرفت تجارت خود داشت. او بعد از کار کردن با پدرش، به همکاری با دیوید برکوویتس پرداخت. پس از سقوط "گاتهام" در شرکت‌های دولتی کوچک شروع به سرمایه‌گذاری کرد. در‌نتیجه، وی بار دیگر وارد بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری شد. در سال ۲۰۱۵، دارایی‌های این شرکت به ۱۲.۴ میلیارد دلار رسید.

بیل آکمن - بزرگان دنیای بورس

سرمایه‌گذاری

در سال‌های اخیر، بیل آکمن نام خود را به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران مشهور جهان، بر سر زبان‌ها انداخته‌است. با این حال، رویکرد سرمایه‌گذاری او بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۳، استراتژی سرمایه‌گذاری خود را این‌گونه تشریح کرده‌است: "ما به تحقیقات متمرکز، متکی هستیم تا بر مشاغل بزرگی که با تخفیف بسیار معامله می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنیم؛ زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به رویدادهای منفی کلان شرکت، بیش از حد واکنش نشان داده‌اند.  این موضوع، بخشی از زمان تصمیم‌گیر‌ی در استراتژی است. این روش همچنین در مقابل عوامل کوتاه‌مدت که تأثیر اندکی بر ارزش‌های ذاتی بلند مدت دارند، واکنش نشان می‌دهد.  بیشترین مزیت رقابتی ما، با استفاده از سهام در یک شرکت و برای مداخله در تصمیم‌گیر‌ی، استراتژی، مدیریت یا ساختار تجارت است.  ما دوست نداریم منتظر باشیم که بازار یک کاتالیزور باشد و معاملات ما را تغییر دهد." او همچنین یکی دیگر از صندوق‌های معتبر انگلیس، که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده‌است را مدیریت می‌کند. اگرچه او خود را به عنوان سرمایه‌گذار فعال معرفی می‌کند، اما این‌گونه نیست. او به دلیل سبک کاری خود مخالفان و موافقان بسیاری دارد. برخی از مطالعات وی شامل دستیابی به سهام و شروع فعالیت در بورس است. مثال قابل ملموس آن، سهامداری راه آهن اقیانوس آرام و کانادا است. او در سال ۲۰۰۸ که بازارها در بحران مالی به سر می‌بردند، تبدیل به بزرگترین سهامدار راه آهن شد. در حالی که تحقیق در مورد معاملات بیل آکمن توسط مقامات فدرال ایالت نیویورک انجام شد، او به کپی کردن مواردی در رابطه با شرکت خدمات مالی، متهم شد.

اشتباهات بیل آکمن

بیل آکمن همانند سایر سرمایه‌گذاران مشهور جهان، در کنار موفقیت‌ها، دارای اشتباهاتی نیز بوده است. یکی از مهم‌ترین خطاهای او در رابطه با جمع‌آوری سهام خرده‌فروشی در سال ۲۰۰۷ است و پس از آن نیز در سال ۲۰۰۹ نبرد بزرگی را آغاز کرد. سهامداران با مدیران شرکت کنار آمدند، اما او %۹۰ از ارزش شرکت را از دست داد و پس از آن بیانیه‌ای برای عذرخواهی از سهامداران، منتشر کرد. آکمن کل سهام خود را در سال ۲۰۱۱، به فروش رساند. انتقاد از بیل آکمن کار راحتی نیست. مطالعه زندگی‌نامه بزرگان دنیای بورس، روشی جهت یادگیری و الگوبرداری از موفقیت‌ها است.

فعالیت‌های معنوی بیل آکمن

فعالیت‌های معنوی بیل آکمن

آکمن از جمله افراد نیکوکار نیز به شمار می‌آید. او و همسرش مانند بزرگانی نظیر وارن بافت و بیل گیتس، نیمی از پول و درآمد خود را برای امور خیریه اختصاص داده‌اند. همین امر نشان‌دهنده دغدغه‌های اجتماعی وی و کمک به بهبودی اوضاع است. آکمن و سپس همسرش کارن، بنیاد Pershing Square را برای حمایت از نوآوری در توسعه اقتصادی، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، حقوق بشر، هنر و توسعه شهری تأسیس کردند.  این بنیاد یک اهدا‌کننده اصلی برنامه‌ریزی‌شده برای والدین است.  از بدو تأسیس، این بنیاد از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون دلار کمک مالی اهدا کرده‌است. در سال ۲۰۱۱، او جزء سخاوت‌مند‌ترین افراد شناخته شد. علاوه بر آن، در ژوئیه سال ۲۰۱۴، بنیاد ورزشکاران چالش، که تجهیزات ورزشی را برای معلولان جسمی فراهم می‌کنند، بیل آکمن را در جمع‌آوری کمک‌های مالی در هتل والدورف آستوریا در نیویورک‌سیتی مشاهده کردند و از او به دلیل کمک به جمع‌آوری رکورد ۲.۳ میلیون دلاری، تقدیر کردند.

نتیجه‌گیر‌ی

هر فرد برای شروع فعالیت در بورس نیازمند اطلاعات مناسب خواهد بود. یکی از روش‌های آموزش بورس، مطالعه زندگی‌نامه بزرگان دنیای بورس است. بیل آکمن یکی از سرمایه‌گذاران مشهور جهان است که استراتژی سرمایه‌گذاری مخصوص به خود را دارد.

بیل آکمن - سرمایه گذاران مشهور جهان

او در فعالیت‌های تجاری خود فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده‌است. اما هم اکنون یکی از ترونمندترین افراد جهان است. توجه به استراتژی‌های وی در برخورد با مشکلات و همچنین دستیابی موفقیت‌ها، از جمله راه‌هایی است که به شما در موفقیت در بورس کمک می‌کند.

 
نظر خود را بنویسید