درس هایی از بیل آکمن - 1

درس‌هایی از بیل آکمن برای موفقیت در بورس

برخی از سرمایه‌گذاران فعال دوست دارند که کار خود را با موقعیتی کوچک یا با استفاده از امکانات مختلف، شروع کنند. برخی دیگر نیازمند مدیریت شرایط به طور مستقیم هستند. بیل آکمن تمام تحقیقات خود را به طور مقدماتی انجام می‌دهد. او در ذهن یک هدف دارد و برای موفقیت در بورس برنامه‌ریزی کرده‌است. آکمن همچنین، قبل از مشارکت آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. بیل آکمن از سرمایه‌گذاران مشهور جهان است که شخصیتی صریح دارد. او به عنوان سرمایه‌گذاری فعال تمایل به انجام کارهای عادلانه دارد. در ادامه با درس‌هایی از بیل آکمن آشنا می‌شویم.

بیوگرافی بیل آکمن

آکمن سرمایه‌گذاری ۴۷ ساله است که در خانواده‌ای مرفه و یهودی در وستچستر نیویورک، پرورش یافته است. ویلیام آلبرت آکمن، در ۱۱ ماه مه سال ۱۹۶۶ متولد شد. وی در خانواده‌ای یهودی در چاپاوا واقع در وستچستر نیویورک بزرگ شد و دوران دبیرستان خود را در هوراس گریلی گذراند. پدر وی رئیس کارگزاری وام مسکن و مستغلات، در نیویورک بود. دلیل اعتماد به نفس آکمن به روزهای دبیرستانش باز می‌گردد. جایی که وی پدر خود را مدیر اجرایی املاک و مستغلات می‌بیند. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه هاروارد کسب کرد. او با سرمایه‌گذاری، صندوقی را تاسیس کرد. پس از آن به همکاری با همکلاسی سابق خود پرداخت. او در فعالیت‌های تجاری خود فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده‌است. اما هم اکنون به دلیل موفقیت در بورس، یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. توجه به استراتژی‌های وی در دستیابی به موفقیت‌ها، از جمله راه‌هایی است که به افراد در موفقیت در بورس کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این سرمایه‌گذار موفق زندگی نامه‌ی بیل آکمن را مطالعه کنید.

درس‌هایی از بیل آکمن

فاکتورهای موثر بر موفقیت بیل آکمن

همانطور که اشاره شد، آکمن یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. استراتژی‌های وی در برخورد با مشکلات و عوامل دیگر، از جمله مواردی است که الگوی سرمایه‌گذاری بسیاری از افراد و موفقیت در بورس در سراسر جهان قرار گرفته است. صندوق سرمایه‌گذاری آکمن فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده‌است. گاتهام یک دهه پس از سرمایه‌گذاری، دچار شکست شد. اما آکمن دوباره به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازگشت و با پرداخت ۵۴ میلیون دلار، کار خود را آغاز کرد. بازدهی سرمایه وی به حدی بوده که بیش از ۱.۲ میلیون دلار ثروت کسب کرده‌است. علاوه بر این موارد، در امور خیریه و وارن بافت نیز همکاری دارد.

  • آکمن فعالیت خود را به سطحی رسانده است که شرکت‌های بزرگ را هدف قرار می‌دهد و ارزش خوبی را از این طریق کسب می‌کند. او مجموعه‌ای از گزینه‌ها را در اختیار دارد و با تمرکز بالای خود، بر دو یا سه انتخاب برتر، سرمایه‌گذاری می‌کند.
  • یکی دیگر از موفقیت‌های بیل آکمن مربوط به سهام general growth properties است که هنوز هم مالک آن است. او در سال ۲۰۰۸، تمام تلاش خود را در رابطه با جلوگیری از ورشکستگی انجام داد. از آن زمان تا کنون آکمن سرمایه خود را ۱۰۰ برابر مقدار اولیه خود کرده‌است.
  • از دیگر موقعیت‌های وی ترکیبی از مدیریت و مالکیت سهام است. آکمن در سال ۲۰۱۲ جهت شروع بر کاهش هزینه‌ها پافشاری کرد.
  • پس از دریافت سود تنها ۱۲.۴% از هزینه‌ها، او برای مشارکت در محصولات هوایی بازگشت. او سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری را بر محصولات هوایی pershing انجام داد. در برابر مشکلات ایستادگی کرد و به همین دلیل به سرمایه بسیاری دست یافت. همچنین یک وب سایت راه‌اندازی کرد و از پایان نامه خود حمایت کرد.

درس‌هایی از بیل آکمن

نظر بیل آکمن در رابطه با بازار بورس چیست؟

آکمن در سرمایه‌گذاری بسیار موفق بوده است. اگرچه شاید ضررهایی نیز کرده باشد، اما درآمد زیادی را از طریق موفقیت در بورس به دست آورده است. اظهارات وی در رابطه با سرمایه‌گذاری بسیار مورد توجه همگان قرار می‌گیرد. زیرا گفته‌های وی حاوی نکاتی است که به سرمایه‌گذاران در مسیر فعالیت و موفقیت در بورس کمک می‌کند. به هر حال، بهتر است در ادامه به بررسی برخی از اظهارات وی بپردازیم. این اظهارات می‌توانند به عنوان درس‌هایی از بیل آکمن، یک سرمایه‌گذار مشهور، به ما کمک کنند تا عملکرد بهتری داشته باشیم.

سرمایه گذاری شغلی است که در ابتدا ناامید کننده به نظر می‌رسد

در سرمایه گذاری، باید حاضر باشید که با جمع حرکت کنید و پیش بروید. من نمی‌گویم که شما نباید دانش بازار سهام را نادیده بگیرید، اما بازده برتر در سرمایه‌گذاری، با پیدا کردن سهام‌هایی که ارزش زیادی دارند و خرید آنها در پایین‌ترین قیمت، انجام می‌شود.

درس‌هایی از بیل آکمن

خرید سهام که بیشتر افراد آن را معامله کرده‌اند، بدان معنی است که سهام عدالت احتمالاً با قیمت منصفانه معامله می‌شود. هرچه بیشتر سهام شناخته شود، بازار کارآمدتر می‌شود. وقتی تبدیل به یک سهامدار متمایز می‌شوید و شروع به شکار سهام می‌کنید، احتمال موفقیت شما افزایش می‌یابد. طبیعی است که بخواهیم برای ایمنی به هم بچسبیم، اما دنبال کردن جمعیت به معنای بازده متوسط ​​است. اگر می‌خواهیم بازار را شکست دهیم، باید راه خودمان را طی کنیم. مدتی طول می‌کشد تا بازار به پیشرفت خود ادامه دهد. اما اگر تحقیقات خود را انجام داده‌اید، بهتر است صبور باشید.

احساسات را از سرمایه‌گذاری جدا کنید

بیل آکمن برای موفقیت در بورس، احساسات و هیجانات بازار را با معاملات خود ترکیب نکرد. به عنوان مثال، مردم در خرید دلار عقلانی رفتار می‌کنند. آنها در رویای واهی بودند. بیت کوین هیچ ارزش ذاتی ندارد و بنابراین ارزش آن مشخص نیست. صرفاً چیزی که بازار تصمیم می‌گیرد ارزشش را داشته باشد، ارزش دارد. هرکسی که ادعا می‌کند "سرمایه‌گذاری" در بیت کوین انجام می‌دهد، صرفاً حدس و گمان بود و اگرچه هیچ مشکلی در حدس و گمان وجود ندارد، فقط باید بخش کوچکی از یک استراتژی معقول سرمایه‌گذاری را تشکیل دهد. در‌نتیجه، بهتر است تنها بر واقعیت‌ها تمرکز کنید.

نتیجه‌گیری

موفقیت در بورس یکی از رویاهای فعالان این عرصه است. دستیابی به قله‌های موفقیت آنچنان هم آسان به نظر نمی‌آید. بیل آکمن یکی از افرادی است که این رویا را به واقعیت تبدیل کرده‌است. به کار گیری درس‌هایی از بیل آکمن به عنوان یک سرمایه‌گذار موفق به شما کمک می‌کند تا در بازار بورس موفق‌تر عمل کنید.

 
نظر خود را بنویسید