ثبت نام بایننس - 1

ثبت نام در صرافی بایننس – راهنمای کامل و کاربردی

بایننس یک صرافی جهانی است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد و بیش از یکصد ارز دیجیتال در آن خرید و فروش می‌شود. ساخت حساب در سایت بایننس کاملاً رایگان است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. بایننس در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، اما خیلی سریع رشد کرد و رقبای خود را پشت سر گذاشت. متوسط حجم معاملات روزانه‌ی بایننس بیش از ۲/۱ میلیارد دلار است. اعتبار و امنیت این صرافی نسبت به بقیه صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیاد است. به همین دلیل تصمیم داریم در این پست مراحل ثبت نام در صرافی بایننس را بررسی کنیم.

بایننس چگونه کار می‌کند؟

نحوه‌ی کار بایننس به این شکل است که خریداران و فروشندگان در آن جمع شده، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنند. این پلتفرم به صورت با سرعت بالا معامله بین خریداران و فروشندگان را ترتیب می‌دهد و در ازای آن مقداری کمیسیون دریافت می‌کند. بنابراین خود بایننس، هیچ‌گونه ارز دیجیتالی را نمی‌فروشد، بلکه فقط واسطه‌ای میان خریداران و فروشندگان است. اگر اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتالی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله کریپتوکارنسی یا رمزارز چیست؟ را مطالعه کنید. معمولاً کاربران پس از ثبت نام در صرافی باینس  حساب خود را با ارزهای دیجیتال شارژ کرده، به معامله‌ی ارزهای دیجیتال می‌پردازند. شما به عنوان یک کاربر، به راحتی می‌توانید از طریق سایت‌های صرافی داخلی بیت‌کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری را بخرید، آن را به کیف پول موجود در حساب خود در بایننس منتقل کنید و آنگاه معامله‌ی ارزهای دیجیتال را شروع کنید.

چند نکته برای ثبت نام در صرافی بایننس

یادتان باشد که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، ایرانی‌ها همیشه در معرض خطر بلوکه شدن دارایی‌ها قرار دارند. صرافی بایننس نیز بارها در اطلاعیه‌های رسمی خود نشان داده است که چندان تمایلی به میزبانی از کشورهای تحت تحریم ندارد. بنابراین بهتر است قبل از ثبت نام در صرافی بایننس به چند نکته توجه داشته باشید تا خطر بلوکه شدن دارایی‌تان کم شود:

هرگز از آی‌پی ایران استفاده نکنید

هرگز با آی‌پی ایران وارد صرافی بایننس نشوید و حتما با نرم‌افزارهای وی‌پی‌ان، آی‌پی خود را تغییر دهید. به دلیل شرایط قانون‌گذاری ایالات متحده بهتر است از کشوری به جز آمریکا به صرفی وصل شوید. سعی کنید از نرم‌افزارها و اشتراک‌هایی استفاده کنید که همیشه بتوانید کشور خود را ثابت نگه دارید. مثلاً اگر با آی‌پی دانمارک در بایننس ثبت نام کردید، همیشه با آی‌پی دانمارک به صرافی وارد شوید و از تغییر مداوم کشور اجتناب کنید.

عدم ثبت شماره‌ی تلفن همراه ایرانی

پس از ثبت نام در صرافی بایننس از شما خواسته می‌شود برای امنیت بیشتر، تایید دو عاملی را فعال کنید. با این فعال‌سازی، شما مجبور هستید برای اینکه بتوانید به حساب خود وارد شوید، علاوه بر کلمه‌ی عبور، از طریق یک عامل دیگر هم هویت خود را تایید کنید. برای این کار دو راه دارید:

  • وارد کردن شماره موبایل برای ارسال کد تایید پیامکی در هر بار ورود که به‌خاطر تحریم‌های بین‌المللی این روش ریسک بلوکه شدن شما را بالا می‌برد.
  • روش بعدی استفاده از نرم‌افزار «Google Authenticator» است که می‌توانید هربار با استفاده از کدی که در این برنامه به شما داده می‌شود، هویت خود را تایید کرده، وارد حسابتان شوید.

استفاده از صرافی بایننس

مراحل ثبت نام در صرافی بایننس

برای ثبت نام در صرافی بایننس و ساخت حساب کاربری باید این مراحل را بگذرانید: وارد سایت Binance.com شوید و در صفحه اصلی روی دکمه «Register» کلیک کنید. در این صفحه، فرم ثبت‌نام را پر کنید. توجه داشته باشید که حتماً باید یک ایمیل معتبر وارد کنید، چون برایتان لینک تایید ارسال می‌شود. همچنین کلمه‌ی عبور انتخابی شما باید بیش از ۸ کارکتر بوده و شامل اعداد و حروف انگلیسی به صورت بزرگ و کوچک باشد. اگر کسی صرافی بایننس را به شما معرفی کرده است، می‌توانید در بخش «Referral ID» کد دعوت او را وارد کنید تا از کمیسیون معاملات شما سود ببرد. وارد کردن کد دعوت تاثیری بر حساب شما نمی‌گذارد و درآمد فرد از طرف بایننس پرداخت می‌شود. با این حال این بخش اختیاری است و می‌توانید آن را خالی بگذارید. پس از وارد کردن ایمیل و کلمه عبور، تیک تایید قوانین را بزنید و سپس روی «Create account» کلیک کنید تا حساب شما ساخته شود. پس از تکمیل فرم ثبت‌نام، پیغامی مبنی بر تایید ایمیل مشاهده می‌کنید. به صندوق ایمیل خود بروید و در ایمیلی که برایتان ارسال شده است، روی لینک تایید کلیک کنید تا حساب شما فعال شود. پس از تایید ایمیل، پیغامی مبنی بر فعال شدن حساب خود مشاهده می‌کنید. حالا می‌توانید با کلیک بر روی دکمه «Log In» وارد حساب خود شوید. پس از ساخت حساب در بایننس، برای امنیت بیشتر باید تایید هویت دو عاملی را فعال کنید. تایید هویت دو عاملی که به اختصار «2FA» هم گفته می‌شود، روشی است که در آن سیستم مطمئن می‌شود کسی که قصد ورود به برنامه را دارد، خودِ کاربر است. بنابراین از کاربر می‌خواهد به دو صورت هویت خود را اعلام کند؛ چیزی که سیستم می‌شناسد، مثل کلمه‌ی عبور، و دیگری با چیزی که ثابت کند خودِ شما آن کلمه عبور را وارد کرده‌اید، نه شخص دیگری.

چگونه پس از ثبت نام در صرافی بایننس حساب خود را شارژ کنیم؟

برای انجام ترید در بایننس، باید حساب خود را با یک ارز دیجیتال شارژ نمایید. برای این کار می‌توانید از یک سایت صرافی داخلی با ریال بیت کوین بخرید و سپس بیت کوین‌ها را به کیف پولی که بایننس برای شما اختصاص داده است ارسال کنید. برای شارژ حساب بایننس قدم‌های زیر را طی کنید: ورود به بخش واریز (Deposit) انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر خود. پس از ارسال ارز موردنظر به کیف پول بایننس، باید چند دقیقه‌ای صبر کنید تا تراکنش تایید شود، آنگاه می‌توانید ترید یا خرید و فروش خود را شروع کنید.

انواع ترید در بایننس

در بایننس به دو روش می‌توان ترید یا خرید و فروش را انجام داد:

  • خرید و فروش سریع
  • خرید و فروش با برنامه

انواع ترید در بایننس

خرید و فروش سریع در بایننس

برای خرید یا فروش سریع یک ارز دیجیتال در بایننس باید در صفحه‌ی معاملات و نیز در فرم خرید و فروش، نوع سفارش را «Market» قرار دهیم. در این نوع سفارش، صرافی به صورت خودکار بهترین قیمت موجود را برای ما پیدا می‌کند و سفارش به سرعت تکمیل می‌شود.

خرید و فروش با برنامه در بایننس

خرید و فروش با برنامه وقتی انجام می‌گیرد که کاربر تحلیل زمان‌دار انجام داده است. به عنوان نمونه، کاربری با تحلیل زمان‌دری که انجام داده است، تصمیم گرفته فلان ارز دیجیتال را با فلان قیمت خاص خریداری کند. به این ترتیب سیستم به صورت خودکار سفارش را مطابق میل کاربر تنظیم می‌کند. برای این روش باید نوع سفارش را روی لیمیت (Limit) یا استاپ لیمیت (Stop-Limit) تنظیم کنید.

سفارش لیمیت

سفارش لیمیت سفارشی است که در یک قیمت خاص ثبت می‌کنید و زمانی که قیمت‌ها به قیمت موردنظر شما برسند، تکمیل می‌شود. مثلا فرض کنید قیمت فعلی ریپل ۲۱ دلار است، اما شما طبق تحلیل خود پیش‌بینی می‌کنید که ریپل سقوط می‌کند و می‌خواهید آن را با ۱۸ دلار بخرید، بنابراین می‌توانید یک سفارش لیمیت با قیمت ۱۸ دلار ثبت کنید تا زمانی که قیمت به آن نقطه رسید، سفارش شما تکمیل شود.

سفارش استاپ لیمیت

در سفارش استاپ لیمیت سیستم را اینگونه تنظیم می‌کنید که وقتی قیمت به رقم X رسید، سفارشی با رقم Y را برای شما ثبت کند. با این نوع سفارش می‌توانید حتی وقتی حضور ندارید، خرید و فروش را انجام دهید. تریدرها یا معامله‌گرها از این نوع سفارش برای توقف ضرر استفاده می‌کنند.

سخن آخر

به یاد داشته باشید که استفاده و ثبت نام در صرافی بایننس شاید در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد، اما پس از انجام چند معامله، به کار کردن با آن عادت کرده و تسلط پیدا می‌کنید. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که سعی کنید در ابتدای کار خود مبلغ کمی را وارد معامله‌های خود کنید تا ضرر ناشی ازعدم آشنایی شما با این ترید کم شود. فراموش نکنید که معامله‌ی ارزهای دیجیتال همان‌قدر که می‌تواند سودآور باشد، پرخطر هم هست. بنابراین در معاملات خود حتماً تحقیق کنید، تحلیل منطقی داشته باشید و از هیجان و احساس دوری کنید. و نکته‌ی آخر اینکه با توجه به تحریم ایران برای کاربران ایرانی خطر بلوکه شدن پول‌ها در بایننس وجود دارد. می‌توان این خطر را کاهش داد، اما به یاد داشته باشید که هرگز این خطر به صفر نمی‌رسد. بنابراین اگر فقط قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید، بهتر است دارایی خود را در صرافی نگهداری نکنید و آن را به یک کیف پول امن و مطمئن منتقل کنید.

 
نظر خود را بنویسید