بایننس کوین چیست؟ - 1

بایننس کوین چیست؟ هر آنچه که لازم است در این مورد بدانید

بایننس کوین یا ارز دیجیتال بایننس (با نماد اختصاری BNB) به عنوان یکی از ارزهای رمزپایه به شمار می‌آید. در ابتدا به عنوان یک توکن ERC20 معرفی شده بود که این نوع توکن بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است؛ اما بعد از مدتی، در سال 2019، صرافی بایننس این ارز دیجیتال را به بلاک چین اختصاصی خود منتقل کرد. صرافی بایننس یکی از صرافی‌های بزرگ و دارای امنیت بالا و سرعت بالا در پردازش می‌باشد. ارز BNB مزایایی برای کاربران بایننس در نظر گرفته از جمله کم کردن کارمزد معاملات، افزایش شانس دریافت توکن‌های IEO و چندین مزیت دیگر. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ارز دیجیتال BNB و چگونگی کار کردن آن بپردازیم.

تاریخچه صرافی بایننس

صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی از نظر حجم معاملات روزانه می‌باشد. بنیان‌گذار آن، چانگ‌پنگ ژائو، از ثروتمندان و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال است. پیش فروش اولیه کوین بایننس در سال 2017 انجام شد که بعد از 13 روز، 100 توکن از آن به فروش رفت و در مجموع حدود 15 میلیون دلار جمع‌اوری شد. این صرافی، کار خود را از کشور چین شروع کرده بود که به دلیل محدودیت‌ها و سختگیری‌های دولت چین، سرورها و تشکیلاتش را به ژاپی منتقل کرد. در آوریل 2018 ، با توجه به سختگیری‌های دولت چین و ژاپن، تصمیم گرفت پایگاه اصلی این صرافی را به کشور مالت انتقال دهد.

مزایای استفاده از بایننس کوین و کاربردهای

استفاده از کوین بایننس دارای مزایایی می‌باشد که باعث شده مورد استقبال معامله‌گران قرار گیرد. به دلیل پرداخت کارمزد معاملات در صرافی بایننس و بهره‌مندی از تخفیف‌های ویژه خرید BNB برای تریدرها جذاب خواهد بود. علاوه بر تخفیف‌های ویژه، شرکت در عرضه اولیه توکن‌هایی است که توسط پلتفرم Launchpad بایننس برگزار می‌شود. استفاده از بایننس کوین در صرافی غیرمتمرکز Binance DEX نیز از مزیت‌های استفاده از این ارز دیجیتال است.

مزایای استفاده از بایننس کوین

بایننس کوین چگونه کار می‌کند؟

گفته شد یکی از مزایای خرید ارز BNB، دریافت تخفیف هنگام پرداخت کارمزد معاملات است. شما هنگامی که در صرافی بایننس معامله می‌کنید، کارمزد هر معامله به میزان 0.1 درصد کل ارزش معامله دریافت خواهد شد. شما این کارمزد را می‌توانید از دارایی خودتان پرداخت کنید، یا از طریق سکه‌های BNB. اگر کوین‌های بایننس را انتخاب کنید، تخفیف شامل شما می‌شود. بنابراین بهتر است اگر از این صرافی برای معاملات خود استفاده می‌کنید، کارمزدها را با استفاده از BNB پرداخت کنید. البته این تخفیف‌ها بر مبنای یک سری قوانین است و هر سال مقدار تخفیف‌های آن کمتر خواهد شد. به طوری که در سال اول 50 درصد تخفیف، در سال دوم 25 درصد، در سال سوم 12.5 درصد و در سال چهارم 6.25 درصد تخفیف بهره‌مند خواهید شد. لازم به یادآوری است از سال پنجم( تیرماه 1400) هیچ تخفیفی برای استفاده از ارز BNB در پرداخت کارمزدها در نظر گرفته نخواهد شد. با توجه به گذر زمان و کاهش تخفیف‌ها، انتظار می‌رود که ارزش BNB نیز کم شود، اما برای مقابله با این مشکل و استهلاک بایننس کوین، فرآیند «Coin Burn» یا سوزاندن سکه در نظر گرفته شده است. به این صورت که هر سه ماه یک بار این عملیات انجام شده و با توجه به حجم کلی معاملات، مقداری از سکه‌های BNB سوخته می‌شود. در واقع هدف اصلی سوزاندن کوین‌های BNB تثبیت قیمت با گذر زمان است. لازم به ذکر است BNB را نمی‌توان استخراج کرد، چرا که برنامه توزیع همه توکن‌های آن در زمان عرضه اولیه تنظیم شده است. پس اگر می‌خواهید ارز BNB داشته باشید، آن را باید از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنید.

تفاوت بایننس کوین و بیت کوین

بر خلاف بیت کوین، اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌های موجود، بایننس کوین ارزی جدید در شبکه بلاک چین به حساب می‌آید. یکی از تفاوت‌های بین کوین و بایننس کوین این است که بیت کوین در همه جا معامله می‌شود و نسبت به اتفاقات و حوادث بیرونی آسیب‌پذیر است اما بایننس کوین کمتر تحت تأثیر شرایط خارجی قرار می‌گیرد، اما در مقابل به شدت تحت تأثیر شرایط داخلی بایننس است. علاوه بر این، بایننس کوین یک ارز دیجیتال جدید است که در سال 2017 راه‌اندازی شده، اما بیت کوین با سابقه بیشتری در بازار است چرا که اولین سکه بیت کوین در سال 2009 عرضه شد. همچنین حداکثر تعداد بیت کوین‌ها 21 میلیون است اما عرضه بایننس کوین 200 میلیون سکه است. این بدان معناست که در سال‌های آینده، ارز BNB می‌تواند به لحاظ حجم کلی از بیت کوین سبقت بگیرد.

معامله و ترید در بایننس

نحوه خرید بایننس کوین

همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر بایننس کوین امکان استخراج ندارد و همه کوین های آن در زمان ICO استخراج شده‌اند. اما برای خرید ارز BNB دو راه وجود دارد: الف) اگر شما دارای ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم و بیت کوین و غیره هستید، کافی است به اندازه سرمایه‌ای که ارز دیجیتال اتریوم و بیت کوین دارید، بایننس کوین دریافت کنید. ب) اگر شما هیچ کریپتوکارنسی ندارید و تازه می‌خواهید بایننس کوین خریداری کنید، برای انجام این کار باید مقداری ارز دیجیتال بخرید. پیشنهاد می‌کنیم سراغ ارزهایی بروید که از ثبات بالایی‌تری برخوردار هستند، مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و ریپل و غیره. برای این منظور باید در سایت‌های معتبر و صرافی‌های دیجیتالی که فعال هستند، ثبت نام کرده و پس از تأیید و احراز هویت، شروع به معامله کنید. ما در یک مقاله دیگر، نحوه ثبت نام در پلتفرم بایننس را به طور کامل آموزش داده‌ایم. بعد از خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های مجاز و دریافت کریپتوکارنسی مورد نظر، می‌توانید به سایت بایننس مراجعه کنید و ارز دیجیتال خود را به BNB تبدیل کنید. البته سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که کار تبدیل ارز‌های دیجیتال را برای‌تان انجام می‌دهند، اما بهتر است از طریث پلفترم رسمی و بومی بایننس یعنی سایت www.binance.com این کار را انجام دهید.

ریسک خرید بایننس کوین

باید در نظر داشته باشید همان طور که خرید ارز BNB دارای مزایایی است، ریسک‌هایی نیز دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. یکی از معایبی که این ارز دیجیتال دارد، با توجه به اینکه مبتنی بر اتریوم است، امکان دارد در آینده با افزایش رقابت و کاهش ارزش آن مواجه شود. علاوه بر آن، با توجه به اینکه این ارز محدود به صرافی بایننس است و روند آن کاملاً وابسته به بایننس است، می‌تواند یک مشکل بزرگ در نظر گرفته شود. به همین دلیل با توجه به اوضاع بایننس، رشد یا سقوط خواهد کرد و تحت تأثیر شرایط خارجی نیست.

نحوه ذخیره بایننس کوین

برای ذخیره سازی توکن‌های BNB، مانند سایر ارزهای دیجیتال باید از کیف پول‌های دیجیتالی یا سخت‌افزاری استفاده کنید. بهترین شیوه برای ذخیره بایننس کوین، استفاده از کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S است. علاوه بر محبوبیتی که بین جامعه ارزهای دیجیتال دارد، دارای بالاترین امنیت است که می‌توانید با خیال راحت توکن‌های BNB خود را دریافت، ارسال و ذخیره نمایید. علاوه بر Ledger Nano S، می‌توان به کیف پول نرم افزاری Atomic اشاره کرد. این کیف پول بیش از 300 ارز رمزپایه دیگر را پشتیبانی می‌کند. به علت رابط کاربری مناسب و راحتی که دارد، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری به شمار می‌آید. همچنین امکان تهیه نسخه پشتیبان نیز وجود دارد تا در صورت بروز مشکل، بتوانید کوین‌های خود را بازگردانی کنید. این کیف پول از سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و سیستم عامل‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. برای دریافت این نرم افزار کافی است اینجا کلیک کنید.

جمع‌بندی

در حال حاضر ارز دیجیتال بایننس به یکی از ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. علاوه بر تیم قوی و پشتیبان حرفه‌ای که روز به روز در حال توسعه و ارتقای آن هستند، پشتوانه‌ی آن یعنی صرافی بایننس یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. برای شروع ترید و معامله در بایننس، پست راهنمای معامله در بایننس برای تازه‌واردها را مطالعه کنید. در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آموزش تکنیکال و فاندامنتال را از طریق پکیج‌های دکتر ژند تهیه کرده و بعد از تسلط کافی وارد معامله در بازار ارز دیجیتال شوید.

نظر خود را بنویسید