آیا می توانیم با سرمایه کم ترید کنیم؟

آیا می توانیم با سرمایه کم ترید کنیم؟

برخی از افراد که وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده اند ممکن است با سوالات متعددی از قبیل :

برای انجام یک معامله موفق، باید چگونه و از کجا شروع کنیم؟ چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ از چه استراتژی معاملاتی استفاده کنیم؟ با چه مقدار سرمایه کار خود را آغاز کنیم؟ آیا امکان ترید با سرمایه کم وجود دارد؟

در گیر باشند که به همین دلیل می خواهیم، در ادامه متن نیز به برخی از این سوالات و چگونگی ورود و شروع ترید و سرمایه‌ گذاری در این حوزه بپردازیم.

اگر شما نیز قصد ورود به بازارهای مالی و سرمایه گذاری دیجیتال را دارید و به تازگی با آن آشنا شده ‌و سوالاتی که در بالا مطرح شد نیز یکی از سوالات شما می باشد، تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود دست یابید.

برای شروع معامله‌ چه مقدار سرمایه نیاز است؟

چنانچه به عنوان یک تازه کار قصد ورود به بازارهای مالی را دارید، توصیه ما به شما این است که در ابتدا حتما با سرمایه کم، شروع و ترید های خود را انجام دهید. در این مرحله به هیچ عنوان، سرمایه زیاد و کلان خود را وارد بازار نکنید.

از اهمیت داشتن یک استراتژی معاملاتی مناسب غافل نشوید، زیرا برنامه معاملاتی و تجربه کافی در بازار سرمایه، برای رسیدن به موفقیت در معاملات، ضروری است. ابتدا استراتژی ‌ها و ابزارهای معاملاتی مختلف را با سرمایه اندک آزمایش کنید و آنها را مورد آزمون و خطا قرار دهید تا در نهایت و پس از گذشت زمان و کسب تجربه و مهارت کافی، بتوانید بهترین استراتژی و ابزار معاملاتی را متناسب با برنامه خود، انتخاب نمایید.

ممکن است شما با جملاتی که نشان از دریافت سودهای چندین درصدی در طول کمتر از یک هفته یا صحبت‌ هایی در مورد میلیاردر شدن با ورود به یک پروژه در زمانی کمتر از چند ماه مواجه شده و بسیار هیجان زده شوید و بر این اساس، بخواهید سرمایه خود را  وارد بازار نمایید. اگر چه که این خبرها صحیح است و امکان دریافت سودهای کلان و شگفت انگیز برای هر فردی وجود دارد. ولی توصیه می شود که با سرمایه اندک وارد بازار شوید.

توجه داشته باشید که هیجان زیاد و تصمیم گیری و فعالیت بر اساس آن در بازارهای مالی، نتیجه ای جز ضرر و زیان به بار نخواهد آورد.

نکات لازم و کاربردی برای شروع ترید

در ابتدا و برای یک ترید موفق باید با سرمایه کم شروع کنید، موضوع مهم دیگر این است که شما برای ورود به هر نوع بازار مالی، نیاز به دریافت آموزش های لازم در آن حوزه را دارید تا بتوانید به شناخت و درک صحیحی برسید و در موقعیت های مختلف، کاملا منطقی و عقلانی رفتار کنید. پس در نظر داشته باشید که باید به صورت اصولی و کامل آموزش ببینید تا به یک دانش و آگاهی نسبی برسید.

موضوع دیگر، استفاده و آزمون و خطای استراتژی‌ ها و ابزارهای مناسب است. برای این کار لازم است بعد از دیدن آموزش ‌های لازم به مرور به بررسی هر یک از ابزار ها و استراتژی ‌ها بپردازید. برای بررسی دقیق تر کارایی و عملکرد بهتر هر یک از استراتژی ‌ها و ابزارها می ‌توانید از ترید کاغذی استفاده کنید. در این روش، شما معاملات خود و نقاط ورود و خروج خود را به در ابتدا بصورت دمو یا مجازی (از طریق بروکرها یا کارگزاریها یا اکسچنج ها یا صرافیهایی که این امکان یعنی ترید دمو را به شما می دهند )و پس از آن به صورت فرضی و روی کاغذ انجام می دهید و پس از آن، می ‌توانید با بررسی اطلاعات مربوط به معاملات فرضی خود در اکانت هیستوری حساب دمو یا مجازی خود دارید و یا بر روی کاغذ دارید و بازخورد آنها، نتیجه ‌گیری کنید که کدام یک از استراتژی ‌ها و ابزارهای موجود، در صد خطای کمتری دارد. برای انجام دقیق این امر باید کارمزدهای تراکنش را نیز حساب نمایید و آن را از سود نهایی خود کم یا به زیان خود اضافه نمایید. با این تمرین به شناخت خوبی دست یافته و با جمع‌آوری اطلاعات واقعی و دقیق، می ‌توانید یک استراتژی شخصی برای معاملات خود داشته باشید. بعد از طی تمام این مراحل، می ‌توانید به ترید با سرمایه کم بپردازید و سرمایه اندکی را به ترید واقعی و با پول حقیقی اختصاص دهید.

در نظر داشته باشید که بهتر است با مقدار اندکی سرمایه، ترید در بازار  ارزهای دیجیتال را آغاز کنید و پس از گذشت زمان و کسب مهارت و تجربه کافی، میزان سرمایه گذاری خود را افزایش دهید.

نکته مهم این است که در ابتدای کار و بدون داشتن تجربه و مهارت کافی، حتی در صورتی که شرایط بازار کاملا مساعد و صعودی باشد نیز وارد کردن سرمایه زیاد اشتباه است و به هیچ وجه، توصیه نمی شود.

در این مقاله، به بررسی موضوع، شروع ترید با چه میزان سرمایه منجر به موفقیت می شود، پرداختیم. چنانچه شما متصور هستید که تمام سرمایه خود را وارد بازار کرده و یا سرمایه ای را تهیه نموده و به بازار وارد شوید. دست نگاه دارید و اول این مقاله را به دقت بخوانید.

بیان داشتیم که، بهتر است در ابتدا و بعد از کسب اطلاعات و دانش نسبی در مورد این حوزه به تعیین استراتژی شخصی با تست و آزمون و خطای استراتژی ‌ها و ابزارهای مختلف معاملاتی بپردازید. سپس با رسیدن به یک استراتژی مناسب و تعیین میزان خطای آن، به ترید با سرمایه اندک بپردازید و با گذشت زمان و تسلط بر روند ترید و شناخت کامل از فعالیت در بازار، مجاز خواهید بود که سرمایه خود را نیز افزایش دهید.

در نهایت توصیه می شود که از دریافت آموزش های لازم در این حوزه غافل نباشید، چرا که بهترین مسیر برای شما در بازار و رسیدن به درآمدهای کلان، یادگیری و آموزش صحیح است. 

 

نظر خود را بنویسید