آشنایی با بازار فارکس و روش های کسب درآمد از آن

آشنایی با بازار فارکس و روش های کسب درآمد از آن

فارکس یکی از انواع بازارهای مالی محسوب می شود که  بسیاری از معامله گران و بانک ها و موسسات مالی برای انجام تبادلات ارزی و با هدف کسب سود، وارد این بازار بین المللی شده و به فعالیت می پردازند.

بازار فارکس از رکن های مختلفی تشکیل شده است، چنانچه شما دانش و آگاهی کافی در خصوص این ارکان و شاخصه ها را داشته باشید و یا اقدام به دریافت آموزش های مبتدی تا حرفه ای و تخصصی نمایید، می توانید به کسب سود مورد نظر خود در این بازار دست یابید.

بازار فارکس و فرایند های آن

اصطلاح فارکس، معادل کلمه فارسی بازار تبادلات ارزهای خارجی است و به بازاری اطلاق می شود که با سرمایه گذاری در آن می توان به کسب سود و درآمد قابل توجهی دست یافت و شرط موفقیت در این بازار، آشنایی با ساز و کارهای آن است.

فارکس در واقع بازاری برای مبادله انواع ارزهای  بین المللی است که هر فرد با ورود در آن، می تواند جفت ارزهای معاملاتی بسیاری را خرید و فروش نماید. همچنین برخی از بروکر ها نیز امکان استفاده از انواع ابزارهای معاملاتی مانند بازار انرژی ، بازار کامودیتی ها و فلزات و سهام های CFD بورس های مختلف متصل به فارکس را ارائه می دهند.

اگر چه که ورود به بازار فارکس و فعالیت در آن می تواند بسیار هیجان انگیز باشد و افرا زیادی را ترغیب به معامله نماید ولی این نکته را در نظر داشته باشید که، فرایند فعالیت در این بازار، آسان نبوده و نیاز به دریافت آموزش و تمرین و کسب تجربه دارد و پس از آن، می توانید به کسب درآمد مورد نظر خود برسید.

روش های کسب درآمد در فارکس

کسب درآمد در فارکس مانند برخی بازارهای دیگر همچون بورس نیست، ماهیت بازار بورس بدین صورت است که شما، با در نظر گرفتن عوامل فاندامنتال کلی و رو به رشد یک شرکت و همچنین ترکیب آن با اصول علم تحلیل تکنیکال به خرید و فروش سهام می پردازید و به سود می رسید. اما در بازار فارکس شما باید از روند فعالیت های صورت گرفته در مورد جفت ارزهای مورد نظر با خبر باشید و به صورت مداوم (هفتگی، ماهانه، سالانه) آنها را بررسی کنید.  در واقع شما باید، پیوت های تکنیکال جفت ارز، اخبار فاندامنتال مربوط به کشوری که ارز مورد نظر شما را پشتیبانی می کند و هیجانات و تنش های موجود در بازار، اطلاع کافی داشته  باشید تا بتوانید فعالیت بهینه انجام دهید و به کسب درآمد برسید.

بنابراین در ادامه مقاله می خواهیم در مورد چگونگی کسب درآمد از بازار فارکس پرداخته و روش های مهم آن را معرفی نماییم. مطالعه آن به شما کمک می کند تا به دانش لازم در این زمینه دست یابید.

  • فرایند سرمایه گذاری طولانی مدت سهام و دارایی

یکی از روش های مهم برای کسب درآمد از بازار فارکس برنامه ریزی  و فعالیت در بلند مدت است. شما میتوانید از طریق سرمایه گذاری بر روی یکی از دارایی های سهام سی اف دی، بورس آمریکا و اروپا و همچنین سایر سشن های معاملاتی مانند بازارهای انرژی و فلزات ارزشمند ، به کسب درآمد در بلند مدت بپردازید.

  • فرایند سرمایه گذاری کوتاه مدت و میان مدت سهام و دارایی

شما می توانید با بررسی روند های فاندامنتال و تکنیکال شرکت ها به ارزشمندی آن پی ببرید و پس از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری،  آن را به صورت یکجا و یا در چند مرحله حجمی و در قیمت های پایینتر خریداری کنید و از میانگین قیمت خرید پایینتر برخوردار شوید. همچنین می توانید سرمایه گذاری خود را در بازار انرژی انجام داده و با خرید  هر یک از آنها در بازه های زمانی که مشخص کرده اید، به کسب درآمد و سود دست یابید.

  • فرایند ترید های میان و بلند مدت بر روی جفت ارزها

در بازار فارکس  می توانید به معامله و ترید بر روی جفت ارزهای  اصلی بازار مانند EUR/USD یا CAD/JPY و یا USD/JPY بپردازید. در بازار فارکس جفت ارزهای متعددی وجود دارند که برخی از آنها با یکدیگر همگرا و برخی دیگر واگرا هستند. دلیل پیشنهاد برای انتخاب جفت ارزهای ماژور و بزرگ بازار این است که از ساده ترین و راحت ترین فعالیت ها در ابتدای شروع کار محسوب می شود.

  • فرایند ترید های روزانه و کوتاه مدت

برخی از افراد تازه کار به دلیل هیجان زیادی که دارند، به محض ورود به بازار و در همان ابتدا، وارد ترید های کوتاه مدت می شوند و در نتیجه با ضرر و زیان مواجه می شوند. چرا که عدم دانش و اطلاعات تکنیکال و فاندامنتال، کمکی به کسب سود مداوم شما نخواهد نمود و برعکس، در بسیاری از مواقع باعث ضرر های مداوم، کال مارجین شدن حساب و از دست رفتن سرمایه خواهد شد. همواره توصیه می شود که افراد تازه کار نیاز به یک الی دو سال آموزش پایه دارند و پس آز آن می توانند به فعالیت بپردازند و در عین حال برای فعالیت های حرفه ای تر، قطعا باید آموزش های پیشرفته تر و حرفه ای تر را دریافت نمایند.

  • استفاده از پلتفرم کپی تریدینگ

در کپی تریدینگ، کاربران از الگوهای خرید و فروش تریدرهای حرفه ‌ای و با تجربه استفاده می ‌کنند. به این صورت که، کپی تریدر که یک معامله ‌گر تازه ‌کار و کم تجربه است، یک معامله ‌گر حرفه ‌ای بازار را انتخاب می کند تا همه اقدامات او را انجام ‌دهد و مزیت این روش در این است که این فرد انتخاب شده، برای ترید هایش تحلیل هایی دارد و میتواند ضرر او را به پایین ترین حد رسانده و به سود دست یابد.

شما می توانید با استفاد از این روش و پخش کردن سرمایه خود در حساب  تعدادی از معامله گران موفق، از میزان ضرر احتمالی خود کاسته و سود به دست آورید.

 

 

نظر خود را بنویسید