اهرم یا لوریج در فارکس چیست؟

اهرم یا لوریج در فارکس چیست؟

اهرم یا لوریج (Leverage) در فارکس، یک مفهوم جذاب و هیجان انگیز است و شاید بتوان گفت که یکی از بهترین مزایا و ویژگی های این بازار محسوب می شود که توانسته افراد زیادی را به سمت  سرمایه گذاری و فعالیت در بازار فارکس جذب نماید.

 با بهره مندی از اهرم در فارکس و بدون پرداخت هزینه،  می توان به سود بیشتری دست یافت. این مزیت بازار فارکس و بروکر های فارکس که به معامله گرها می دهند عموما بدون اینکه سود اضافه ای پرداخت کنید انجام می شود و این اهرم معاملاتی به اندازه ای جذاب است که هر سرمایه گذاری را به سمت خود جذب می کند. زیرا به طور کلی هر جایی که پول بدون بهره وجود داشته باشد، سرمایه گذاران واقعی در آنجا حضور دارند.

در حالت کلی، نقش اهرم در بازارهای مالی برای جلوگیری از  وقوع رکود است، در واقع سهامداران با استفاده از اهرم معاملاتی می توانند از خرید و فروش سهام های خود،  سود قابل توجهی را به دست آورند.

 در حقیقت اهرم یک ابزار مهم برای بروکرها می باشد تا بتوانند سرمایه معامله کننده را جذب نموده و  وارد چرخه بازار کنند. برای ارائه دهنده اهرم در فارکس مهم نیست که خریدار چگونه سود می کند، موضوع مهم تنها  این است که اهرم در فارکس می تواند پول خریدار را در روند جریان بازار قرار دهد.  

در بازار فارکس هر چه اهرم بزرگتر باشد، قدرت چسبندگی آن بیشتر است و می تواند سرمایه های بیشتر ی را به سمت خود جذب کند. از این رو بروکرها شاید از گرفتن بهره خود منصرف شوند، تا بتوانند معاملات بیشتری انجام دهند و  از این طریق، سود بیشتر و چشمگیر تری را به دست آورند.

اهرم در فارکس چگونه عمل می کند؟ 

اهرم در بازار فارکس، ابزاری است که بروکر با هدف نهایی انجام معاملات بیشتر کاربران، در اختیارشان قرار می دهد. به این وسیله،  بروکر  شما در بازار، اعتباراتی را ارائه می دهد که  شما را به سمت کسب سود بیشتر در این بازار هدایت می کند. مزیت آن در این است که زمانی کاربر متوجه شود از این بازار سود بیشتری کسب می کند، سرمایه بیشتری را  به بازار می آورد و این موضوع، در واقع برای بروکر ها سود های بیشتری به ارمغان می آورد و شما را هم بیشتر به بازار علاقمند می کند.

استفاده از اهرم در بروکر های مختلف، معمولا مختلف است و هر بروکری به انتخاب خود مقدار مشخصی از آن را به کاربران و معامله گران اعطا می نماید. بروکر های استاندارد و عمومی حداکثر تا 1:20 یعنی 1 به 20 به کاربران خود لوریج و اهرم اعطا می کنند. اما در این بین بسیاری از بروکر های دیگر نیز هستند که به کاربران خود لوریج 1:125 ، 1:100 و حتی تا 1:500 را نیز اعطا می کنند.

نکته مهم در هنگام استفاده از اهرم فارکس

اگر چه که استفاده از اهرم فارکس مزیت های زیادی داشته و  می تواند امکانات و سودمندی های مفیدی را  با خود به همراه آورد، ولی در عین حال ممکن است، معایب و ضرر های بسیاری را نیز به دنبال داشته باشد.  بنابراین این نکته  را در نظر داشته باشید که استفاده از اهرم می تواند همچون یک شمشیر دولبه، گاهی اوقات مناسب و سود ده و گاهی اوقات ضرر رسان باشد و بایستی فکری برای کنترل معامله خود داشته باشید. زیرا بروکر ها قبل از رسیدنِ ضرر به میزان اعتباری که به شما داده اند، معامله شما را می بندند و ضرر اصلی متوجه آنها نبوده و تنها کسی که در این میان ضرر خواهد نمود،  شما هستید.

 مزایا و معایب استفاده از اهرم در بازار فارکس

مزایا اهرم در بازار فارکس:

مزیت شاخص لوریج و یا همان اهرم فارکس در این است که سرمایه را آزاد می کند و از این طریق شما می توانید معامله های بزرگ تری انجام دهید و اینکه شما با بهره مندی از آن می توانید میزان سرمایه گذاری خود را گسترش داده و به دریافت سودهای بیشتر بیندیشید.  هنگامی که  اهرم موفقیت آمیز باشد، می تواند سود خوبی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

معایب اهرم در بازار فارکس:

یکی از بزرگترین معایبی که وجود دارد این است که  شما تسلط کامل بر میزان سرمایه و دارایی  خود را ندارید و  چنانچه  سرمایه گذاری با شکست مواجه شود، شما ضرر و زیان زیادی را متحمل می شوید.

 

در این مقاله سعی نمودیم در مورد امکانات و ویژگی های استفاده از  اهرم در فارکس توضیحاتی را ارائه نماییم.  در نظر داشته باشید که این عامل یعنی اهرم، یک مفهوم اقتصادی سنتی در بازار است که در فارکس، به صورت بدون بهره مورد استفاده قرار می گیرد.  همواره این موضوع را مدنظر داشته باشید که  علاوه بر ویژگی های زیادی که اهرم به همراه  دارد و می تواند سود خوبی را ارائه نماید،  ممکن است ریسک معاملات را  تا حد زیادی افزایش داده و ضرر و زیان هایی را به سرمایه شما وارد آورد. بنابراین معاملات خود را به درستی مدیریت نمایید.

 

 

نظر خود را بنویسید