استراتژ‌ی‌ ترید در فارکس - 1

7 استراتژ‌ی‌ ترید در فارکس برای کسب سود

هر تازه‌وارد در معاملات فارکس در نهایت متوجه خواهد شد که تعداد زیادی استراتژی های فارکس  برای معاملات بهتر وجود دارد. پس فردی که تازه شروع به انجام معاملات در فارکس می‌کند این سوال برایش مطرح خواهد شد که کدام‌یک از این استراتژی‌ها کاربرد بیشتری دارد؟ هر معامله‌گری می‌خواهد بداند کدام استراتژی های فارکس معاملاتی را می‌توان برای به دست آوردن سود بیشتر انتخاب کرد و یا حتی به وجود آورد. البته این مسئله به نوع انجام معاملات نیز بستگی دارد، چرا که بعضی از استراتژی‌ها در کوتاه مدت سودآور هستند و برخی دیگر در بلند مدت. برخی از استراتژی‌ها مناسب معامله‌گر روزانه هستند و برخی دیگر مناسب سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند. در ادامه ما به بررسی چند استراتژی کارآمد در معاملات فارکس می‌پردازیم.

بهترین استراتژی های فارکس

استراتژی معاملاتی شکست خط روند

این استراتژی جزو اولین و ساده‌ترین استراتژی های فارکس است. استراتژی معاملاتی شکست خط روند بر اساس حرکت قیمت و معکوس شدن روند بعد از رسیدن آن به سطح خاصی بنا شده است. در این استراتژی از  سطوح مقاومتی و حمایتی نیز استفاده می شود. یک روند واضح پیدا کنید و خط روند را مطابق بر کف و سقف های موجود رسم کنید. اکنون فقط به یک سیگنال نیاز دارید تا نشان دهد خط شکسته شده است و در این صورت نشانه‌ی معکوس شدن روند خواهد بود. حال باید منتظر بمانید تا بازار به حرکت خود ادامه دهد تا قیمت این خط روند را بشکند. تنها کافیست که خطوط رسم شده شکسته شوند و این عامل برای دریافت سیگنال معاملاتی توسط شما کافی خواهد بود. در صورت شکسته شدن روند نزولی، روند به صورت صعودی دنبال خواهد شد و در این صورت شما می‌توانید با یک سفارش خرید وارد بازار شوید. اگر روند صعودی شکسته شد، قیمت معکوس شده و شما باید سفارش فروش ثبت کنید. هنگامی که دو شرط اصلی برآورده شد، یعنی قیمت از سطح مقاومتی عبور کرد، و به آخرین روند نزولی شکسته شده رسید، می‌توانید وارد معامله‌ی خرید شوید. اگر قیمت از سطح حمایتی عبور کرد، و قیمت به کف قیمتی روند صعودی شکسته شده رسید، می توانید وارد معامله‌ی فروش شوید. همانطور که می بینید، این یکی از ساده‌ترین و سودآورترین استراتژی های فارکس است که می تواند در هر بازه زمانی مورد استفاده قرار گرفته و سیگنال‌های دقیقی ارائه دهد.

آموزش فارکساستراتژی سه شکست EMA

این استراتژی مانند استراتژی قبلی، ساده بوده و در آن از معکوس شدن روند استفاده می شود. استراتژی سه شکست یکی از استراتژی های فارکس در حالت اصلی اندیکاتور فارکس است، پس باید از میانگین‌های متحرک در نمودار استفاده کنید. برای به کار بردن این استراتژی در ابتدا باید سه EMA را در نمودار قرار دهید. برای راحت‌تر شدن کار، آنها باید دارای رنگ‌های مختلفی باشند. اولین EMA را بر روی دوره‌ی 21 تنظیم کنید و آفست - 2 است (رنگ سفید). برای EMA دوم، دوره‌ی 14 تنظیم می‌شود و آفست - 3 است (رنگ قرمز). و دوره‌ی EMA سوم 9 بوده و آفست آن - 4 است (رنگ سبز). بنابراین، EMA سفید کندتر از بقیه حرکت می‌کند و زمانی که توسط EMAهای دیگر که سریع‌تر هستند، قطع می‌شود، شما سیگنال ورود را دریافت می‌کنید. سیگنال فروش زمانی دریافت خواهد شد که EMA سبز EMA  قرمز را به سمت پایین بشکند و سپس هر دو خط، خط سفید را به سمت پایین بشکنند. سیگنال خرید زمانی دریافت خواهد شد که EMA سبز EMA  قرمز را به سمت بالا بشکند و سپس هر دو خط، خط سفید را به سمت بالا بشکنند. در این صورت این استراتژی سطوح خاصی را برای حد سود و یا حد ضرر پیشنهاد نمی کند، پس شما باید طبق شرایط بازار از معاملات خارج شوید و دقت بیشتری برای رعایت قوانین مدیریت ریسک خود به خرج دهید. زمانی که EMA سبز رنگ و قرمز رنگ در عکس جهتی که شما وارد بازار شدید، دوباره از یکدیگر عبور کردند، چه در سود باشید، چه در ضرر، باید سفارش را ببندید. همانطور که می‌بینید این استراتژی معاملاتی نیز بسیار ساده است. از طریق این استراتژی می‌توان سیگنال‌های واضحی برای انجام معاملات به دست آورد.

استراتژی معاملاتی بر اساس شکستن الگوی مثلت

این مورد یکی از بهترین استراتژی های فارکس است. وقتی طبق این استراتژی در بازار فارکس معامله می‌کنید، حداقل باید اطلاعات ابتدایی را درباره‌‌ی تحلیل تکنیکال داشته باشید، زیرا باید الگوی مثلثی را در نمودار قیمتی پیدا کرده و پایه‌ها یا مرزها را به وسیله‌ی خط روندها علامت‌گذاری کرده و سطوح حمایتی و مقاومتی را مشخص کنید. این استراتژی به هیچ‌وجه سیگنال‌هایی را برای ورود به بازار با قیمت‌های فعلی ارائه نمی‌دهد. در این استراتژی باید بیشتر از سفارشات در حال انتظار، محدوده‌ی فروش و محدوده‌ی خرید استفاده کنید. بعد از یافتن الگوی مثلث، می‌توانید شروع به گذاشتن سفارشات در حال انتظار کنید. شما باید سفارشات خود را در سطوح قیمتی قرار دهید که نشان می دهند قیمت، یکی از خطوط روند الگو را شکسته است. سفارش محدوده‌ی خرید باید نسبت به آخرین «اوج» تشکیل شده درون مثلث تعیین شود. اگر یک اوج جدید ایجاد شد، دستور خرید باید به این اوج جدید منتقل شود. باید به این کار خود ادامه دهید تا زمانی که قیمت از محدوده‌ی مثلث خارج شده و سفارش شما فعال شود. سفارش محدوده‌ی فروش باید نسبت به آخرین «کف» تشکیل شده درون مثلث تعیین شود. اگر یک کف جدید ایجاد شد، دستور فروش باید به آن کف جدید انتقال پیدا کند. باید به این کار خود ادامه دهید تا زمانی که قیمت از محدوده‌ی مثلث خارج شده و سفارش شما را فعال کند. زمانی که یکی از سفارشات در حال انتظار فعال شد، اگر سفارشتان، سفارش خرید باشد، حد سود خود را در بالاترین قسمت الگو و اگر سفارشتان، سفارش فروش است، در پایین ترین قسمت الگو قرار دهید. به یاد داشته باشید که حد ضرر باید بر اساس اوج یا کف قیمت قبل از نقطه‌ی ورود شما تعیین شود. این استراتژی معاملاتی پیچیدگی بیشتری داشته و نیاز به داشتن تجربه‌ بیشتری در شناخت یک الگوی مثلتی در نمودار قیمت دارد. اما استفاده از این استراتژی می‌تواند فرصت های معاملاتی فوق‌العاده‌ای برای شما فراهم سازد. این استراتژی با توجه به پیچیدگی، سیگنال‌هایی با دقت بالا ارائه می‌دهد.

پوزیشن تریدینگ

پوزیشن تریدینگ رویکردی بلندمدت است که شما می‎توانید در آن برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها، پوزیشن خود را حفظ کنید. بازه‌ی زمانی مناسب این استراتژی معاملاتی، معمولاً روزانه و هفتگی است. کسی که پوزیشن تریدینگ را انتخاب می‌کند باید بر روی تحلیل فاندامنتال حساب باز کند. از جمله مزایای این استراتژی آن است که چون بیشتر معاملات بلندمدت است، نیاز نیست به گذراندن زمان زیادی برای انجام معامله نیست. نسبت سود در این نوع استراتژی نسبت به استراتژی های فارکس دیگر بسیار بالاست.

سوینگ تریدینگ

سوینگ تریدینگ یک استراتژی میان‌مدت است که در آن می‌توان معاملات خود را از چند روز تا چند هفته نگاه داشت. بازه‌ی زمانی مورد استفاده‌ی معامله‌گر در این استراتژی، یک‌ ساعته و چهار ساعته است. مسئله‌ی مهم برای معامله‌گر سوینگ، شناسایی و گرفتن یک حرکت متقل یا سوینگ در بازار است، از این رو، بسیار مهم است که مفاهیم تکنیکال، مانند پشتیبانی و مقاومت، الگوهای کندل استیک و مووینگ اوریج‌ها را بلد باشد.

استراتژی دی تریدینگ

دی تریدینگ یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت است که در آن، تریدر معاملات خود را برای دقایق یا ساعاتی نگاه می‌دارد. این استراتژی شباهت زیادی به سوینگ تریدینگ دارد، اما با سرعت بالاتری اجرا می‌شود. بازه‌های زمانی پنج دقیقه و پانزده دقیقه، بازه‌های مورد استفاده‌ی معامله‌گر هستند. تمرکز اصلی دی تریدر بر روی شناسایی نوسانات بازار در طول روز است. به این معنا که معامله‌گر در دوره‌های پرنوسان دارایی خود را معامله می‌کند و از این طریق به سود می‌رسد. اگر شما یک دی تریدر باشید، نگرانی در مورد فاندامنتال‌های اقتصادی و روند بلند مدت ندارید، زیرا آنها ربطی به استراتژی شما ندارند.

استراتژی اسکالپینگ

اسکالپینگ یک استراتژی بسیار کوتاه مدت است که در آن، معامله‌گر معاملات خود را چند دقیقه یا حتی چند ثانیه نگاه می‌دارد. به عنوان یک اسکالپر، مسئله‌ی اصلی معامله‌گر چیستی و چگونگی رفتار فعلی بازار است و اینکه چگونه می‌تواند از این رفتار سود کند. ابزار اصلی معامله‌گر در معاملات اسکالپینگ اُردر فلو است که سفارشات خرید و فروش موجود در بازار را نشان می‌دهد. با مطالعه و شناخت دقیق از استراتژی های فارکس می‌توانید بهترین معاملات را داشته باشید.

نظر خود را بنویسید