استراتژی‌ سرمایه‌گذاری در بورس - 1

استراتژی‌ سرمایه‌گذاری در بورس برای تازه واردها

برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است تمرکز خود را بر خرید سهام ارزان قیمت بگذارند و به انتظار سود آن بنشینند. اما برخی دیگر از افراد ترجیح می‌دهند، سهام خود را قبل از آغاز روند صعودی بخرند و در سود آن شریک باشند. انتخاب استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس، به عوامل مختلفی از جمله اهداف مالی، مدت زمان و میزان ریسک شما بستگی دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران در ابتدا به یک استراتژی خاص پایبند هستند. اما پس از گذشت زمان، از چندین استراتژی مختلف استفاده می‌کنند. این روش‌ها، با استفاده از شرایط موجود در بازار، مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم برخی از مفاد آموزش بورس را بررسی کنیم. اگر شما نیز از تازه واردان بازار به حساب می‌آیید و به دنبال استفاده از استراتژی‌های موجود در بازار بورس هستید، پس بهتر است با ما همراه باشید تا با استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس برای تازه واردها آشنا شویم.

استراتژی‌های بازار بورس

یادآوری این نکته ضروری است که هیچ استراتژی سرمایه‌گذاری به طور قطع، قادر به حفظ پول شما نیست. در نتیجه، استفاده از راهنمای خرید و فروش سهام جهت موفقیت در بورس، موثر خواهد بود. آگاهی و انتخاب استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس، برای مدیرانی که با طیف وسیعی از استراتژی‌ها روبرو هستند، مفید است. در ادامه بهتر است رویکردهای مختلف آن را برای آگاهی بیشتر شما بررسی کنیم.

انتخاب سهام

سرمایه‌گذاران رشد روی شرکت‌هایی که به سرعت در حال گسترش هستند و احتمال سود دادن آنها بالا است تمرکز می‌کنند. آنها به دنبال ویژگی‌های مختلف از جمله تاریخچه رشد درآمد، میزان سود و بازده طولانی مدت هستند. این شرکت‌ها همچنین به جای پرداخت درآمد به سرمایه‌گذاران در قالب سود سهام، مجدداً سود خود را در تجارت سرمایه‌گذاری می‌کنند. از آنجا که سرمایه‌گذاران اغلب تحت تاثیر رشد درآمد قرار می‌گیرند و انتظار دارند این روند ادامه یابند، سهام با رشد بالا، گزینه خوبی برای آنان به نظر می‌رسد. اما این موضوع آنها را در برابر فشارها آسیب‌پذیر می‌کند. زیرا کاهش رشد آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در روند معاملات ضعیف می‌شوند.

 استراتژی سرمایه گذاری در بورس برای تازه واردها

اهداف سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید

به یاد داشته باشید که انتخاب استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس برای تازه واردها، وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است. بنابراین، باید هدف خود را از انجام این کار تعیین کنید. اهداف مختلف، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های متفاوتی هستند؛ در نتیجه، از تطابق اهداف و استراتژی سرمایه‌گذاری اطمینان حاصل کنید.

بر آنچه اطلاع دارید، سرمایه‌گذاری کنید

اگر قصد سرمایه‌گذاری بر سهام خاصی را دارید، بهتر است به دنبال "لبه معاملاتی" باشید. به عنوان مثال، اگر زندگی خود را صرف کار بر بخش فن‌آوری کرده‌اید، ممکن است نسبت به سهام‌های این دسته از شرکت‌ها، احساس بهتری داشته باشید. اگرچه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های منفرد از استراتژی‌های پرخطر است؛ اما اگر واقعاً نسبت به آن حوزه شناخت دارید، شروع به سرمایه‌گذاری کنید. از طرفی دیگر، از ورود به حوزه‌هایی که در آن تخصص ندارید، جلوگیری می‌شود.

از معاملات لذت ببرید

بر خلاف تصور، مزیتی بزرگی است. برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت در سرمایه‌گذاری، باید به آنچه انتخاب می‌کنید، اعتقاد داشته باشید. از کارشناسان کمک بگیرید و از ماجراجویی خود لذت ببرید. در نتیجه، این موضوع بدان معناست که سرمایه‌گذاری به بخشی از هزینه‌های اختیاری شما تبدیل خواهد شد و شما اجباری در آن احساس نمی‌کنید.

مدت زمان سرمایه‌گذاری

در انتخاب استراتژی در بورس بایستی به فاکتور مدت زمان سرمایه‌گذاری برای موفقیت در بورس نیز توجه کنید. با استفاده از راهنمای خرید و فروش سهام، بایستی در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید. ماهیت طولانی مدت سرمایه‌گذاری ممکن است سخت‌ترین راه برای یادگیری مبتدیان باشد. ممکن است برخی از سهام‌ها در مدت زمان کوتاه سود قابل توجهی داشته‌باشند. اما نگهداری طولانی مدت سهام، یکی از استراتژی‌های موفقیت در بورس به شمار می‌آید.

 استراتژی سرمایه گذاری در بورس - تنوع در انتخاب سهام

تنوع در انتخاب سهام

شما همیشه باید سبد متنوعی از سهام را در اختیار داشته‌باشید. این استراتژی شما را در حفظ بیشتر سرمایه کمک می‌کند. زیرا اگر در یکی از زمینه‌ها ریزش مشاهده شد، دیگر تمام سرمایه شما افت نخواهد کرد و تنها بخشی از آن دچار ریزش می‌شود.

تعادل در سهام

سعی کنید که در سبد سهام خود ترکیبی از سهم‌های کم ریسک، متوسط و پر ریسک را جای دهید. این کار موجب تعادل معادلات شما و به دنبال آن حفظ سرمایه شما خواهد شد. سعی کنید که نمونه سهام خود را به طور مرتب چک کنید و در صورت لزوم آنها را برای دستیابی به تعادل، جابجا کنید.

آمادگی در برابر تغییرات بازار

یکی از مواردی که در آموزش بورس به متقاضیان تذکر داده می‌شود، آماده کردن خود در برابر تغییرات بازار و بهره‌مندی از استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس است. افراد زیادی در این بازار پیش‌بینی‌های مختلفی را انجام می‌دهند؛ اما هیچ کدام از آنها قطعی نخواهند بود. در نتیجه، تنها کاری که در این مواقع باید انجام داد، حفظ آرامش و انتخاب استراتژی مناسب در برخورد با آن‌ها است.

 استراتژی سرمایه گذاری در بورس - کنترل احساسات و هیجان

کنترل احساسات و هیجان

سرمایه‌گذاری در بازار بورس به اندازه دنبال کردن مسابقه ورزشی، هیجان‌انگیز است. این موضوع مزایایی دارد؛ اما ممکن است منجر به تصمیمات غیرمنطقی شود. این تصمیمات سود شما را کاهش و ضرر را افزایش می‌دهد. بهترین راه برای کنترل هیجان، کمک از مشاور، جهت اتخاذ تصمیمات مناسب است.

نتیجه‌گیری

بسیاری از تازه واردان بازار در انتخاب بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس، دچار سردرگمی می‌شوند. حتی ممکن است دست به تصمیم‌گیری‌های نادرست در مسیر خرید و فروش سهام بزنند. روش‌های مختلفی برای موفقیت در بورس وجود دارد که با استفاده از راهنمای خرید و فروش سهام، قادر به دستیابی به آنها خواهید بود. با مطالعه موارد ذکر شده، موفقیت در معاملات بازار کار چندان سختی نخواهد بود. پس از آشنا شدن با استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس برای تازه واردها، خواندن مقاله‌ی پیشنهادهایی برای تازه‌واردها به بورس نیز برای شما مفید است.

 
نظر خود را بنویسید