آموزش فعالیت در بورس - 1

شیوه‌های مختلف آموزش فعالیت در بورس

آموزش بورس، مبحث بسیار گسترده‌ای است. در واقع برای آموزش نحوه سرمایه‌گذاری در بورس به منابع متفاوتی نیاز است. در آکادمی دکتر ژند نکات اولیه برای خرید و فروش بورس پس از آزمون و خطاهای بسیار در دوره‌های آموزش بورس گنجانده شده‌اند. این دوره‌ها نتیجه سال‌ها فعالیت در زمینه سرمایه‌گذاری و آموزش بورس است. اگر به تازگی تصمیم به فعالیت در بورس گرفته‌اید، احتمالاً با این سوال روبرو هستید که: «از کجا باید شروع کنم؟» قبل از هر چیز باید به شما تبریک بگویم، چرا که بهترین راه را انتخاب کرده‌اید. شروع فعالیت در بورس آن هم بدون آموزش، اقدام عاقلانه‌ای نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا با منابع موجود در این زمینه آشنا شوید.

کتاب آموزش بورس

یادگیری از طریق کتاب آموزش بورس

کتاب‌ها اولین و شاید بهترین منابعی هستند که در اختیار شما قرار دارند. برای شروع بهتر است از کتاب آموزش نکات اولیه برای خرید و فروش استفاده کنید. چنین کتابی اصول اولیه را به سادگی برای شما شرح می‌دهد. پس از مطالعه این کتاب، با اصلاحات و اصول اولیه بورس آشنا خواهید شد. این شاد نخستین گام در آموزش بورس شما باشد. در گام‌های بعدی باید ارزش زمان در بازار سرمایه را درک کنید. سپس الگوهای هارمونیک و کلاسیک را بشناسید. پس از آن آماده یادگیری دوره تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال خواهید بود. اما فراموش نکنید که باید قدم به قدم یادگیری را پیش ببرید و یکباره خود را با حجم زیادی از اطلاعات بررسی نکنید. شما باید به مفهوم و ریشه تمام نکات اولیه برای خرید و فروش پی ببرید. این کار نیازمند صرف زمان است.

آموزش بورس با دوره آنلاین

شرکت در دوره‌های جامع حضوری و آنلاین

یکی از بهترین شیوه‌های آموزش بورس، شرکت در دوره جامع آنلاین تحلیل بورس ایران است. با شرکت در این دوره‌های آموزشی نکات اولیه برای خرید و فروش سهام در بازار بورس ایران را می‌شناسید. در روند آموزش به صورت همزمان و با افزایش سطح آگاهی‌های خود در می‌یابید، حضور در دوره آنلاین تابلو خوانی نیز از ضرورت‌های شروع فعالیت در بورس است. به تدریج دوره‌های مورد نیاز را سپری کنید و سعی کنید در طول دوره نهایت استفاده را از آموزش‌های مدرس ببرید. با صرف کمی زمان در دوره‌های آموزش بورس شرکت کنید. خوشبختانه این دوره‌ها به صورت حضوری و آنلاین در آکادمی دکتر ژند برگزار می‌شوند. به این ترتیب آموزش‌های موجود، در دوره جامع آنلاین زمان در بازار سرمایه، تنها چند کلیک با شما فاصله دارد.

آموزش بورس با شبیه ساز آنلاین

از شبیه‌سازهای بازار سهام استفاده کنید.

شبیه‌ساز بازار سهام همان‌گونه که از نام آن مشخص است، فضایی مشابه بازار بورس را در جهت آموزش بورس در اختیار شما قرار می‌دهد. به اعتقاد آکادمی دکتر ژند، این شبیه‌سازها نوعی بازی هستند که به شما اجازه می‌دهند پیش از شروع فعالیت در بورس، سرمایه‌گذاری در بازار سهام را تجربه کنید. به این ترتیب شما بدون اینکه سرمایه خود را به خطر بیندازید، دانش خود را محک می‌زنید. امروزه اپلیکیشن‌های شبیه ساز بورس برای گوشی‌های اندروید و آیفون تهیه شده‌اند. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و اولین معامله آزمایشی خود را انجام دهید.

آموزش بورس توسط مربی

استفاده از یک مربی، مدرس یا یک دوست

آموزش بورس نیز مانند هر آموزش دیگری نیازمند یک مدرس دلسوز است. این مدرس می‌تواند یکی از دوستان شما باشد که سابقه خوبی در زمینه فعالیت در بورس دارد. اما اگر چنین فردی را در اختیار ندارید، می‌توانید مدرس خود را در آکادمی دکتر ژند بیابید. تمام سرمایه‌گذاران موفق از تجربه و دانش یک فرد با تجربه استفاده کرده‌اند و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته‌اند. ممکن است حضور در دوره‌های حضوری برای شما کمی خسته‌کننده و از مد افتاده باشد. در این صورت بهتر است دورهای آنلاین آکادمی را انتخاب کنید. در انتخاب دوره‌های آنلاین دقت کنید. پای صحبت‌های یک مدرس کارآزموده و آگاه بنشینید تا ساز و کار شروع فعالیت در بورس را بدون هیچ کم و کاستی بیاموزید.

آموزش بورس در اینترنت

از اینترنت استفاده کنید

تعداد مقالات موجود در زمینه فعالیت در بورس و نکات اولیه خرید و فروش سهام در سطح اینترنت بی‌شمار است. کافی است مرورگر خود را باز کنید و عبارت «دوره آموزش بورس»، «کتاب آموزش بورس» و «آخرین مقالات منتشر شده درباره بورس» را در نوار جستجو وارد کنید. از مشاهده نتایج حیرت نکنید به یاد داشته‌باشید، باید منبع موثقی را جهت استخراج اطلاعات مورد نیاز خود انتخاب کنید.  

 در آخر

شاید تصور سرمایه‌گذاری در بورس کمی هراس‌انگیز باشد، اما نباید از شروع فعالیت در بورس واهمه داشته باشید. بورس نیز مانند هر فعالیت دیگری نیاز به آموزش دارد. قبل از اینکه نخستین سرمایه‌گذاری خود را در بازار بورس به ثبت برسانید، بهتر است دانش خود را در زمینه نکات اولیه برای خرید و فروش سهام افزایش دهید. قدم به قدم پیش بروید و تمام منابع را به دقت مطالعه کنید. مسلماً نمی‌خواهید شروع فعالیت خود در بورس را با خاطره از دست دادن سرمایه خود آغاز کنید. سودآوری و دستیابی به موفقیت در بورس در گرو میزان دانش و آگاهی شما از ساز و کارهای بورس است. آکادمی دکتر ژند با استفاده از آخرین اطلاعات موجود در دنیای بورس و به واسطه سال‌ها تجربه در زمینه آموزش بورس، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 
نظر خود را بنویسید